Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Pommes skrev:MC Poolen i Sumpan har, har jag sett.
Kolla vad google hittade.
http://www.mcpoolen.se/tbh/fordonsvard/motorex/fuel-stabilizer.shtml
Är det nödvändigt? Duger inte vanlig K-Sprit?
EDIT: Verkar finnas i gott om dom båt/marin butikerna.
Kajan skrev:Har hört att man bör ha sånt i full tank över vintern men har inte lyckats hitta någon hos de handlare som jag besökt.
Någon som vet vilka märken som finns?
Någon som vet var man kan få tag i?
Tack
Kajan skrev:TACK! Jag ska kolla i båt butiken.
Jag tror att det ska vara nått som stabiliserar. Dvs hindrar att bensinen förångas så lätt. Gör den det blir det massa annat kvar o jag tror att k-sprit förångas nästa lika lätt
18 liters dunk som rymmer 20 liter....bless Biltema!Anders R skrev:18 litersdunk finns på biltema för 119:-, som rymmer hela min 20 literstan.
Boris JR skrev:Det finns ingen som hellst anledning att använda någon form av bränslestabilisering då deras innehåll huvudsakligen är humbug, det går lika bra att hälla i vanlig K-sprit från macken.
Jag rekomenderar att man gör följande när man ställer in cykeln för vintern
* Tanka fullt
*Stäng bensinkranen och kör motorn tills den börjar hacka öppna då choken och kör tills motorn dör pga soppabrist. (OBS gör inte detta på en tvåtaktare)
* Om du kan drännera nu förgasarna där sitter en skruv i botten av förgasaren.
Jag gjorde lite efterforskningar och de populäraste bensinkonserveringsmedlen råkar innehålla precis samma ingredienser som Biltemas Insprutningsrengöring.....
LocDog skrev:18 liters dunk som rymmer 20 liter....bless Biltema!![]()
![]()
Kent W skrev:
On är avstängd om inte motorn är igång. Fyll tanken med soppa om du är orolig för rost.Kajan skrev:men om man nu dränerar förgasarna, hur gör man med tanken? Tom tank rostar = inte kul. Ska man göra fog-oil där med? Min kran går ej att stänga helt, endast on-res-prim.
He he men coolt är det....Anders R skrev:Vettf-n hur det går till måste vara nåt elektroniskt. Men matematiken går inte riktigt ihop. Suzuki uppger 20liter och biltema 18 liter och ändå funkar det.
blackis skrev:Jag har hört att nedanstående ska funka. Vet någon om det är bra?
Att hälla i typ 1-2 dl 2taktsolja i soppan och köra någon mil och sedan förvara hojen med full tank. En tunn oljefilm "skyddar" i förgasarna. Ev dräneras förgasarna efter detta.
svara detta inlägg helst!
blackis skrev:Jag har hört att nedanstående ska funka. Vet någon om det är bra?
Att hälla i typ 1-2 dl 2taktsolja i soppan och köra någon mil och sedan förvara hojen med full tank. En tunn oljefilm "skyddar" i förgasarna. Ev dräneras förgasarna efter detta.
svara detta inlägg helst!
Anders R skrev:Full tank, tomma förgasare, töm tanken till våren och i med ny bensin räcker.
![]() |
KTM säkrar investerare och gasar vidare
KTM har meddelat en viktig ... |
![]() |
Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”
Genom att bygga vidare på f... |
![]() |
Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!
Nu är det bara en månad til... |
![]() |
En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!
Nu börjar det dra ihop sig ... |
![]() |
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!
Svara på några enkla frågor... |
Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc
Yamaha Motor har vunnit en ... |
|
![]() |
Vinnarhjälmen utlämnad
Robin Axelsson lämnar över ... |
![]() |
Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten