Punktering då ni kört? (poll)

Har du fått punktering då du kört med cykeln?

• Antal röstningar
    0

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Hur många av er har vid något tillfälle fått punktering då ni kört framåt?

Berätta hur det gick!

Kom å tänka på det då jag såg en köra på bakhjulet, vilket kanske inte vore det trevligaste tillfället att på punka på :gnissla

Fick punka när jag körde en av favoritvägarna!
Blev väldigt väldigt grötig i styrningen, sedan stanade jag odramatiskt!
(var en bit av öl/läskburks öppningsmofjongen som hade skurit igenom däcket)

Bara fått pyspunka men körde säkert flera mil med det hela..den kändes som sladdrig när jag tänkre efter :)

Själv fick jag en pyspunktering under körning och detta märkte jag inte förrän kurvan kom, riktig "grötig" styrning.....kändes otäckt!
Lagade tillfälligt med "punkaspray" till jag hittade ett bra däck.
Orsaken till hålet vet jag fortfarande inte, jag såg dock hålet och kunde höra/känna luften pysa ut, men inget som satt i.

E6 mycket trafik, känner en liten vibration sen är framdäcket helt utan luft. framhjulet korvar sig över gummit fram och tillbaka men jag lyckas få stop utan att ramla efter många fasansfulla sekunder, kändes som minuter då. Hade föresten kompisen bakpå, kanske hjälpte det.

Spik i framhjulet med åtföljande pyspunka. Märkte det då jag kom in i ett samhälle och skulle bromsa ned till 50 då hojen slingrade sig och hade wobblingstendenser.

Inte blev det bättre av att körkortet var 5 dagar gammalt och jag körde med passagerare för första gången samt att framhjulet var en smal 21-tummare.

Spik ut och medhavd punkaspray (tack) räddade dagen.

Fått några stycken men bara på bakhjulet konstigt nog. En polare fick punka på framhjulet o innan han hade hunnit reagera så hade han ramlat sig medvetslös. Men han klarade sig med en hjärnskakning.

På väg hem så har jag en tokskarp låååång jätte härlig kurva som
man kan slita puckarna i utan att blinka. Åkte utan skinställ så jag
tog det lite lungt, i mitten av kurvan kände jag att det ryckte till
och sen kan hjulet bara ha snurrat ett eller två varv innan helvetet
bröt loss, tokvobbel! :4skrika Tror jag sträckte varenda muskel i kroppen.
Nej, jag har inte styr dämpare. Klarade både mig och cyckeln,
men jag trodde jag skulle kräkas i hjälmen efteråt. Hade det gått
ett par km/h fortare hade jag lindat mig runt plåtstolparna som sitter
med ett par meters mellanrum i diket. Hittade en liten reva på 1½ i däcket.
Varför dessa järnstolpar? Ett par dm i diameter dryga metern höga.

Pungtering? Inte än iaf men det såg ut som att jag hade hål i däcket när jag körde till Lödde för att fixa nytt bakdäck. Körde väääldigt försiktigt :)

körde in en skruv i framhjulet på min sv 650, upptäckte det då det börja småvobbla i höga farter och i kurvor... :tummenupp

Framdäcket small i sisådär 170 blås på en kurvig väg ute i skogen. Vet inte hur jag lyckades reda upp de men det vart nån hjältemanöver med tofflorna i backen medans jag parerade för möte å grejer. :galen

Körde in i södra länken från nynäsvägen. Kändes jäkligt konstigt att styra. Väl in i tunneln vart det värre, skulle till ava mc först och sen till örby mc. Kan ju säga att det var en jäkla tur att jag svängde av vid örby mc och inte fortsatte!! Läbbigt var det till slut kunde jag inte svänga alls.. Kan tillägga att det var bakhjulet som fått pyspunka!

Jodå, låste bakhjulet i sisådär hundra meter. Konstig nog fick jag punka.
Sen har jag fått vanlig punka ett flertal gånger då man bara helt enkelt kört för länge på däcket och minsta vassa sten m.m skär upp däcken.

Fått pyspunka en gång och det upplevdes som sagt väldigt svampigt och konstig i styrningen. En senare gång fick jag punktering med slangdäck och då small det ordentligt dvs ingen luft kvar efter nån sekund. Med passagerare och "vi" klarade inte ut det då han försökte styra upp det samtidigt som jagsjälv. :huvet

Fick en gipsskruv i framdäcket under en tur till sparreholm med pysis som resultat. Hojen blev "grötig/svampig" i styrningen. Tur att man redan beställt nya däck så det kom ju ganska lägligt :rolleyes:

Jag hade krängt däck till enduron onykter och då förstört ståltrådarna som går längs med däcket. När det blev lite tryck på bakdäcket i en liten grop så sa de pang poff så va allt luft borta! :) Men det redde upp sig, kändes som o köra i djup lera med dålig fart.

dock bara moped, men det måste väl räknas :yoparty
*pang* sa det & så blev det vingligt. kan bero på 4st på en gammal dtr :näsblod

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP