Lobbyverksamhet, eller garagemys med Teddy

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Ikväll var det då dags. Ögonblicket då insikt i räsermekande erbjöds. Kursdeltagare var jag och Webspy. Teddy undervisade pedagogiskt.

1. Jag tog vägen genom red light district.

2. Före.

3. Kursledare/manipulator Teddy.

4. Webspy, lärjungen.

5. And so it begins. Kåpor och tank borta.

6. Och vips, så var förgaseriet ute. Teddy visar vägen in till huvudmunstyckena.

Bifogat

• PICT2251.JPG
    PICT2251.JPG
    85 KB · Visningar: 182
  • PICT2253.JPG
    PICT2253.JPG
    94.7 KB · Visningar: 243
  • PICT2254.JPG
    PICT2254.JPG
    85.5 KB · Visningar: 228
  • PICT2258.JPG
    PICT2258.JPG
    87.8 KB · Visningar: 193
  • PICT2256.JPG
    PICT2256.JPG
    99.4 KB · Visningar: 201
  • PICT2255.JPG
    PICT2255.JPG
    89.8 KB · Visningar: 237
Weiter...

7. Gasvajern lossas.

8. Luftburk ute.

9. Välförtjänt styrketår.

10. Avgasröret måste bort! (Här lossar han iofs en kylarslang, men röret måste bort ändå. OKEJ?!)

11. Förlossning.

12. En välskapt cylinder.

Bifogat

• PICT2259.JPG
    PICT2259.JPG
    97.1 KB · Visningar: 138
  • PICT2260.JPG
    PICT2260.JPG
    95.8 KB · Visningar: 142
  • PICT2261.JPG
    PICT2261.JPG
    88.2 KB · Visningar: 218
  • PICT2266.JPG
    PICT2266.JPG
    78.4 KB · Visningar: 188
  • PICT2265.JPG
    PICT2265.JPG
    93.6 KB · Visningar: 135
  • PICT2262.JPG
    PICT2262.JPG
    99.8 KB · Visningar: 142
Mehr...

13. Det ser ju toppen ut!

14. Whoomp, there it is. Kolven skådar dagsljuset för första gången på länge.

15. Ring my bell. Den gamla kolvringen på lit de parade.

16. Nedre/främre/vänster cylinder på väg hem igen.

17. Likt Michael Jackson har Teddy handske på sig när han hanterar små skönheter från 1996.

Satans bananer! Här ägnar man tid åt att numrera, åsså blandar forumet bilderna som det vill lik förbannat.

Nåja, det verkar inte så skrämmande med en räääser ändå. Webspy har redan köpt en i fantasin, medan jag är mer svårflörtad. Den som lever får se.

Bifogat

• PICT2267.JPG
    PICT2267.JPG
    89.7 KB · Visningar: 172
  • PICT2268.JPG
    PICT2268.JPG
    88.7 KB · Visningar: 160
  • PICT2269.JPG
    PICT2269.JPG
    90.7 KB · Visningar: 138
  • PICT2271.JPG
    PICT2271.JPG
    98.4 KB · Visningar: 149
  • PICT2272.JPG
    PICT2272.JPG
    91.8 KB · Visningar: 176
Jag är 32. Försök att hålla kameran stilla vid min höga ålder. :gnissla

Mattias skrev:
Jag är 32. Försök att hålla kameran stilla vid min höga ålder. :gnissla
I hear you bro, I hear you.

ps. Det var ungdomligt språk för att jag förstår hur du känner dig. ds.

Man kanske skulle ta och bjuda in till en myshelg och göra samma sak på Aprilian? Näääääääääää, det vore fan ingen bra idé! :rofl
Nästa år ska jag i alla fall försöka lägga några varv med en racer! oFFkeFF, du är skyldig mig ett pass! :banana

Haha, pluspoäng för att meka racer i kritstrecksrandig kostym. Ger en väldig känsla av lyx och elegans. Mer sånt i depåerna. :lol

Torkel skrev:
Man kanske skulle ta och bjuda in till en myshelg och göra samma sak på Aprilian? Näääääääääää, det vore fan ingen bra idé! :rofl
Nästa år ska jag i alla fall försöka lägga några varv med en racer! oFFkeFF, du är skyldig mig ett pass! :banana

Vi får se till att fixa det i vår, särskilt nu när du knäckte minutgränsen :tummenupp

Härliga bilder. Ni skötte er utmärkt sånär som på kaffedrickandet. Där har ni mer att lära av Pappa.

Mycket trevlig kväll.... har redan ett visst habegär.

Som sagt; Handling inträffar oftast före tanke här - så snart står det säkert en 2-taktare i garaget !

Edit: Självklart med ändamålsriktiga kläder för mek !

Äsch! så var den dagen förstörd. Svår garage-abstinens infann sig efter att ha gluttat på bilderna... och inte har man en lättmekad räser som står och väntar heller (bara två fyrtaktsdieslar och så en liten ettrig cross iofs, och den är ju både lätt och tvåtakt :) )

För helvete Teddy... KLIPP DIG!!!

Kul att kunna se lite mek utan att få händerna skitiga. Kanske skulle införa mekande a la Nypanik till nästa säsong, dvs med engångsgummihandskar... :hihi

Inte en chans att jag klipper mig. Jag ska spara ihop tillräckligt med hår för att skapa den häftigaste RR-frisyren världen skådat sedan Norick Abe lämnade MotoGP.
:banana

Den plasthandske som Tobias använder (modellen heter "Ben dOver" och säljs i 5-pack för 25:50 kr på Apoteket) är förvisso tunn och har bra känsel men den är ganska dyr och går lätt sönder. Jag föredrar diskhandskar från matkedjan Willy's för 5 kr styck. Precis som Mattias säger så är det lite mera Michael över dom.

Bifogat

• norick_abe.jpg
    norick_abe.jpg
    11.9 KB · Visningar: 592
Teddy skrev:
blablablablabla...

Jämför din avatar, där du ser ut som en människa, med de nytagna bilderna där du ser ut som värsta sortens bonnläpp!

Detta blev fanimej en poll, men den är så fruktansvärt OT att den ligger HÄR i testforumet!

:mad:

Teddy skrev:
Den plasthandske som Tobias använder (modellen heter "Ben dOver" och säljs i 5-pack för 25:50 kr på Apoteket) är förvisso tunn och har bra känsel men den är ganska dyr och går lätt sönder.
En förpackning om 100 st kostar under 100 kr på K-Rauta eller Bauhaus. Det är trist att skita/olja ner händer/fingrar så att det krävs veckor av vardagligt nötande för att bli av med bilmeck-looken. "Kirurghandskarna" ger oöverträffade i kontakt/känsla och minskar risken att tappa en liten mutter på fel ställe för att man inte får rätt grepp. Teddys diskhandskar är inte "fältmässiga".

Smörj in händerna ordentligt med fjollkräm (eller olja) innan ni mekar så är de lätta att få rena efteråt (Yes såklart).
När jag tröttnade på trasiga latexhandskar/svettiga händer gick jag över till montagehandskar från ClasOlle för 39:-.
Kan till nöds även köras i tvättmaskin någon gång...
Okej, jag har varken race- eller tutaktare, men skitig blir man lik förbenat :)

Biker66 skrev:
Smörj in händerna ordentligt med fjollkräm (eller olja) innan ni mekar så är de lätta att få rena efteråt (Yes såklart).
När jag tröttnade på trasiga latexhandskar/svettiga händer gick jag över till montagehandskar från ClasOlle för 39:-.
Kan till nöds även köras i tvättmaskin någon gång...
Okej, jag har varken race- eller tutaktare, men skitig blir man lik förbenat :)

Tjööööp tjöp. Jag har personalrabatt på Ohlson Clas :rolleyes:

Nyteknik skrev:
En förpackning om 100 st kostar under 100 kr på K-Rauta eller Bauhaus. Det är trist att skita/olja ner händer/fingrar så att det krävs veckor av vardagligt nötande för att bli av med bilmeck-looken. "Kirurghandskarna" ger oöverträffade i kontakt/känsla och minskar risken att tappa en liten mutter på fel ställe för att man inte får rätt grepp. Teddys diskhandskar är inte "fältmässiga".

Ingen form av handskar skall användas på en racer "jag tror knappast att din sängkamrat skulle uppskatta att du smekte henne med ett par hanskar" samma sak gäller en racer! skiten på fingrarna får du bort med handrengörningsmedel om du inte har något sådant tar du en näve kaffesump och häller på lite diskmedel och gnider händerna mot varandra så får det nästan samma efekt som med vanligt handrengörnigsmedel :tummenupp är händerna fortfarande lite skitiga så erbjuder du frugan om att göra kvinnosysslorna=diska just d du är feminist :D När du kommer hem från garaget så gör du som vanligt ställer dig och diskar och vips dina händer är rena.

Jag kan inte ens hantera hjulmuttrarna till en Scania om jag har handskar på mig, och när jag jobbade som meck på just Scania så testade vi olika "kemiska skyddshandskar", d.v.s krämer man smorde in sig med innan man meckar.
(jag klarar inte ens av dom tunnaste latexhandskarna)

Jag minns fan inte vad den hette den jag fasnade för, en stor rödvit burk med en skum typ raklödder i.
Efter man hade meckat färdigt spolade man av händerna med ljummet vatten, och man var lika ren som innan man började.
Enda nackdelen var att om grejerna man meckade var blöta så löstes skummet upp och skyddade inte.

Dessutom smakade snuset annorlunda när man la in med skyddade händer, inte dåligt, bara annorlunda...

Om någon kommer på namnet så ska jag köpa en kartong att ha i garaget...

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti