Ring Knutstorp, test och träningsåka.

sidecar

Ny medlem
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ktm 540
Den 22/10 kl 9-16 är banan bokad

Banan besiktigad 5/10, inga lic. behövs alla blir automatiskt medlemmar i Knutstorp MK som är Svemoansluten. Se banskiss nedan.

Den 22/10 kl 9-16 är banan bokad.[/SIZE]
Banan blir som en supermotardbana skall vara ca 70/30 asfalt/grus.

Racemc skall vara utrustad enligt tävlingsreglementet bl.a. med uppsamlingskärl och najjade pluggar.
Mer info finns hos svemo och SSMK.

För gatmotard gäller följande:
Ej krav:Men bra att göra det ändå.
Främre bromsokets skruvförband ska vara najade/låsta.
- På- och avtappningspluggar för vatten och olja ska vara najade/ låsta.

Krav:- Säkerhetskudde på styrets överfall eller ”fågelpinne”.
- Styrändar ska vara pluggade.
- Evakuering från motor, förgasare och kylare ska ledas till ett slutet uppsamlings kärl på minst 0,5 liters volym som är fast
monterat. Slutet ventilationssystem är tillåtet.

Följande detaljer skall vara bortplockade eller tejpade:

-Fram- och bak-lampa. Bör demonteras
- Backspeglar. Måste demonteras.
- Passagerar fotpinnar. Måste demonteras.
- Sidostöd. Måste demonteras.
- Centralstöd. Måste demonteras.
- Blinkers. Bör demonteras

Bättre att plocka bort lampor/blinkers det än att någon vurpar i gamla plast/glasbitar plus att du vet att grejerna är hela när du kör hem.

Ambulans och sjukvårdspersonal kommer att finnas på plats.

Priset är fastställt till 600:-
I avgiften ingår medlemskap i Knutstorp MK år 05-06, vilket ger oss chansen till subventionerade träningstillfällen nästa år, alla blir alltså medlemmar i KMK som betalar in avgiften. KMK är Svemo ansluten.

Detta gäller: (viktigt att läsa noga)
600:- skall inbetalas på postgiro 138167-2 / dayhot image är namnet ni skall skriva i mottagarrutan om ni betalar manuellt.

Ni som betalat senare än måndag17/10 ta med kvitto på inbetalningen.

Ni som får giltigt förhinder och har betalat in, får tillbaka anmälningsavgiften senast 29/10. Detta skall dock meddelas senast 21/10, det finns givetvis oförutsedda händelser som är omöjliga att förutse och är giltigt själ efter den 20:e.

Glöm inte att skriva namn på inbetalningen. Och du måste göra en fullständig anmälan till min mail nedan om du inte gjort det innan.

Anmäler er gör ni till kayakwave@dayhot.com.
där skriver ni:
Anmälan Ring Knutstorp 22/10

Namn
Ev nick på sporthoj
Adress
Tel
E-post
Mc

Ca 35 förare har anmält sig.

Antal betalande 4/10:

Quad: 10

Solo: 15

Klassindelning: Rookie (och gatmotarder), race, och quad.
Endast cyklar enligt reglementet får köra i race klassen.
Finns möjlighet att börja lite lugnare i rookieklassen på fm och på em köra i raceklassen.

Mvh,
Leif Davidsson
0702-598260

Bifogat

• knutstorp.jpg
    knutstorp.jpg
    109.5 KB · Visningar: 287
Last edited:
Det låter kanon. :tummenupp
Datum spelar ingen roll så länge jag inte fryser fingrarna av mig bara.
Behövs det hjälp mm så ställer jag upp.
Kom igen nu alla andra så får vi kanske igång körningar i Skåne utomhus också.

Mvh Tomas

sidecar skrev:
Hej skåningar och andra med förståss.

Har varit i kontakt med Ring knutstorp, för dem är de ok att hyra banan.
Förmodligen blir det då både grus och asfalt, vi kommer då att använda på den gamla rallycross slingan, ev. kommer de att göra en riktig supermotard bana. De är intresserade av att köra en test av supermotard för att se om det kan vara något för Ring Knutstorp.

Mvh,
Leif Davidsson
Jag är på!
Bara för en körning skull, komer inte att ligga och träna där. Dock är priset och hur länge vi får träna där under de datum du har nämt en avgörande faktor om jag kommer.

Jag hoppas det går bra för er och att ni jobbar på att få anordna en SM-tävling där nästa år! Vore kanon! :)
Jag tror Svemo vill ha in intresseanmälningar före sista augusti.

Hej liljekvistarn. det är husa harry vi träffades i sommen o på beviks ..snart har du bara 30 mil till en skit bra och RIKTIG MOTARD BANA I ÖREBRO med 2st hopp i grus.Kom igen o köp lotter varje lott ger mera asfalt..du kan vinna en ny KTM 525SMR men skynda dragningen blir den 15 sep ...det vore väll kul med 2 hojar i garaget????? MVHUSAHARRY

husa harry skrev:
Hej liljekvistarn. det är husa harry vi träffades i sommen o på beviks ..snart har du bara 30 mil till en skit bra och RIKTIG MOTARD BANA I ÖREBRO med 2st hopp i grus.Kom igen o köp lotter varje lott ger mera asfalt..du kan vinna en ny KTM 525SMR men skynda dragningen blir den 15 sep ...det vore väll kul med 2 hojar i garaget????? MVHUSAHARRY

Har ju redan en biljett. Hoppas något av hoppen är max storlek vad det står i reglementet för motardbanor, både i längd och höjd. Ska det inte bli en tävling där i år?

tjena alla

hallå ja jag kan prova att hänga med om det blir läge jag kör normalt inte på motard banor men vill ni ha folk mest för intressets skull så e jag med om jag kan hoppas det fixar sig att det kanske kan bli en bana där trots allt :tummenupp hade trots allt varit roligt att träffa lite motard folk jag har provat köra lite inne i malmö men aldrig ute på en motard bana :yoparty så hör av er .

sidecar skrev:
Hej skåningar och andra med förståss.

Har varit i kontakt med Ring knutstorp, för dem är de ok att hyra banan.
Förmodligen blir det då både grus och asfalt, vi kommer då att använda på den gamla rallycross slingan, ev. kommer de att göra en riktig supermotard bana. De är intresserade av att köra en test av supermotard för att se om det kan vara något för Ring Knutstorp.

Det är ingen billig sak att hyra en sådan här bana, trots att det kommer att bli ett reducerat pris för att de är intresserade av att se hur de funkar.
På en sådan här bana krävs det även att det finns ambulans med personal.
Om nu intresset från vår sida blir stort och vi kan visa att det finns en massa åksugna skåningar (och andra givetvis) så kanske vi i framtiden har en supermotardbana mitt i skåne.

Datum då banan är ledig är dock ganska sent på året, men det finns väl ingen anledning att sluta köra bara för att det blivit höst.

Lördagen 22/10 och 29/10 är de datum som finns att tillgå.

Men nu är det upp till er att visa intresse, så skicka ett PM så jag har koll på hur många som är intresserade.

Vi borde även starta en intresseförening (tex. Skånes supermotard klubb/förening) så det blir några man/tjejer som kan hålla i ett sådant här evenemang. Ni som är intresserade av detta kan höra av er.

Mvh,
Leif Davidsson

Anmäler mitt intresse. Hör av er när det drar ihop sig.

sidecar skrev:
Tack alla ni som hört av er.
Det blir en heldag på knutstrop, vi siktar väl på den 22/10.
Priset beror på hur många vi blir, men blir vi ca 40 st så kommer det att bli runt 600:-Skall göra det jag kan för att förhandla ner priset ännu mer.
Då kommer vi alltså att köra på rallycrossslingan, skall kanske inte räkna med att de gör hopp på banan, Har fått in ca 15-20 intresserade. Så vi behöver vara fler.
Har även kontaktat SSMK.

Mvh,
leif

Menar du att vi ska köra på bara rallycross-slingan??
Eller kan vi bygga ihop stora banan med rallycross-slingan?
Jag förväntade mig absolut att vi skulle åka på stora banan och med riktig tur kunna åka en liten grusslinga oxo.
En heldag på stora banan så får jag med stor sannolikhet t.o.m ner folk från Sthlm, men en dag på en rallycrossbana så tror jag inte någon kommer.
Iaf inte så långt ifrån...
Nu låter jag kanske väldigt negativ, men den generella standarden på rallycrossbanor är ju inte så bra
om man utgår från att man ska köra motard där.

/Stefan

Okej då är jag med :)
Ser ju bra ut det där. Så om jag ringer några kompisar, kan jag då säga att 22/10 är spikat?

Ser mycket bra ut.
Kanon bra jobbat sidecar.
22/10 är bokad.

sidecar skrev:
Nej för ..., det är inte meningen att vi skall bara köra grus, så klart.
Då kunde vi hyrt vilken crossbana som helst. Kan väl tänka mig att vi har ganska fria händer med banläggning, men grusåkat begränsas till RC-banan.
För att klargöra skickar jag med en banskiss, där man ser asfaltbanan i sin helhet. Den gula sträckningen är den gamla RC-banan (60% grus, 1150 m). Jag tog mig friheten att göra ett nytt banförslag det är den röda korniga linjen. Den röda "banan" är väl en 100-150m till. Så det blir inga problem att ha 70/30 asfalt/grus. Obs, det röda är bara ett förslag och ingen definitiv sträckning. Så det är bara att se till så ståckhålmarna kommer ner och kör skiten av oss skåningar...

Mvh,
Leif

får jag föreslå denna sträckning,,, då får man med 2 st hyfsade rakor med feta inbromsningar... annars coolt :banana

Bifogat

• ring knutstorp SM.jpg
    ring knutstorp SM.jpg
    58.7 KB · Visningar: 280
Tamtech skrev:
får jag föreslå denna sträckning,,, då får man med 2 st hyfsade rakor med feta inbromsningar... annars coolt :banana

Bra förslag det där. Då blir det nog lite fart oxo. Och feta inbromsningar är ju vad det hela går ut på :yoparty

420 skrev:
Bra förslag det där. Då blir det nog lite fart oxo. Och feta inbromsningar är ju vad det hela går ut på :yoparty

Instämmer, Tamtechs förslag verkar bra!
Då kan det kaanske gå att lura dit nån från Sthlm... :tungan

mb73 skrev:
Instämmer, Tamtechs förslag verkar bra!
Då kan det kaanske gå att lura dit nån från Sthlm... :tungan

Nej men se där, en stockholmare :)
Visst låter det bra. Och visst är den bansträckningen bra.
Skiljer sig ju lite från den planerade men sånt ger sig ju alltid efter att man kört en stund.
Tyvärr är det ju helgen efter Mettet. Kanske lite jobbigt att åka så mkt bil.
Har inte bestämt om jag ska köra Mettet men det vore väldigt kul.
Och det vore väldigt kul om ni kom ner ett gäng från Sthlm och körde.
Ni kan bo hos mig.

420 skrev:
Nej men se där, en stockholmare :)
Visst låter det bra. Och visst är den bansträckningen bra.
Skiljer sig ju lite från den planerade men sånt ger sig ju alltid efter att man kört en stund.
Tyvärr är det ju helgen efter Mettet. Kanske lite jobbigt att åka så mkt bil.
Har inte bestämt om jag ska köra Mettet men det vore väldigt kul.
Och det vore väldigt kul om ni kom ner ett gäng från Sthlm och körde.
Ni kan bo hos mig.

Ja jag kom på det med Mettet.. jag kör Mettet så vi får se om det andra går att lösa. Man vill ju försöka stödja initiativet om det går.
Klart du hänger på Mettet! Fast det kan vara för sent med anmälan o betalning nu är jag rädd.. :(
Angående att åka ner till knutstorp så kanske vi skulle kunna fixa en tvådagars o åka nån annanstans en dag ifall vi kommer ner några???

mb73 skrev:
Ja jag kom på det med Mettet.. jag kör Mettet så vi får se om det andra går att lösa. Man vill ju försöka stödja initiativet om det går.
Klart du hänger på Mettet! Fast det kan vara för sent med anmälan o betalning nu är jag rädd.. :(
Angående att åka ner till knutstorp så kanske vi skulle kunna fixa en tvådagars o åka nån annanstans en dag ifall vi kommer ner några???
jasså du bangar... jag hade tänkt att du skulle se på när jag spränger din gamla hoj... nu med keihin.. vafan mettet?? fusk ju. ska du åka beviks?

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman