Watch the film Theo van Gogh was murdered for

Helt klart sevärd!
Bakom denna film döljer sig vardagen i muslimska hem.....

Lion skrev:
Helt klart sevärd!

Ja eller hur?

Filmens syfte sades vara att "skapa debatt", visst, men sådana filmer får gärna vara sakliga och nyanserade. Inte byggda på fördomar och ren vilseledande information.

Det är en film för att demonisera islam som religion och befästa schablonbilden av alla muslimer som kvinnoförtryckare.

Man kan undra varför det inte gjorts film om säg t.ex. buddhism som kvinnoförtryckande religion, utan att folk ständigt envisas med att rikta dessa anklagelser mot islam...

Man kan ju dessutom undra varför inte filmens producent konfronterades på mänskligt plan och motargumenterades. Utan ständigt detta våld och det påbjudna dödandet av kritikerna till islam.

Jaja, man kan undra över mindre...Nu ska jag träna och drömma om våren.

JoUh skrev:
...

Jaja, man kan undra över mindre...Nu ska jag träna och drömma om våren.

Man kan undra över mycket. Man kan undra om du har någon poäng med dina inlägg. Man kan undra var denna längtan hos en del att kategorisera företeelser som de inte förstår och som de är rädda för kommer sig av. Är det något i barndomen? Man kan undra om källkritik är något som lärs ut i skolan nu förtiden? Kritiskt tänkande? Tänkande överhuvudtaget?

Man kan undra över så mycket...

t-rex skrev:
Man kan undra om du har någon poäng med dina inlägg.

Förmodligen att sprida desinformation,vantolkningar,rena fantasier samt antiislamistisk propaganda.

Är du med i nån kristen sekt JoUh? Eller du bara hatar muslimer?

t-rex skrev:
Man kan undra över mycket. Man kan undra om du har någon poäng med dina inlägg. Man kan undra var denna längtan hos en del att kategorisera företeelser som de inte förstår och som de är rädda för kommer sig av. Är det något i barndomen? Man kan undra om källkritik är något som lärs ut i skolan nu förtiden? Kritiskt tänkande? Tänkande överhuvudtaget?

Visst kan man undra över mycket......men vem har sagt ngt om kategosering, eller främst av allt......vad vet du om vad jag vet? Dels kan man undra över varför producenten blir mördad för att ge allmänheten en bild av islam.
Detta är inget som man har provocerat fram utan det är muslimers egna uttalanden!
Den som har fördomar söttar jag absolut inte, ärligt talat så hatar jag folk som har det.....men sen är det upp till var och en att ha åsikter efter egna upplevelser/erfarenheter. :fatta!

Lion skrev:
Visst kan man undra över mycket......men vem har sagt ngt om kategosering, ...

Tja, du gick ut rätt bra.

Lion skrev:
Helt klart sevärd!

Lion skrev:
...
eller främst av allt......vad vet du om vad jag vet? ...

Inget. Bara vad du skriver här, se ovan. Mitt inlägg var för övrigt ingen kommentar till något du skrivit.

Chris Ash skrev:
Förmodligen att sprida desinformation,vantolkningar,rena fantasier samt antiislamistisk propaganda.

Är du med i nån kristen sekt JoUh? Eller du bara hatar muslimer?

Vaddå vantolkningar/rena fantasier? Är du helt väck eller?! Bor du i en grotta eller har du helt isolerat dig från samhället?
Kolla nyheter, se dig runt omkring.
Du måste lära dig skilja på FAKTA och annat skit du uttalar dig om.... :kocko

Just det ERFARENHETER!!!!!!!!!!!!

Jag har många dåliga sådana ifrån kristna, typ sekter och så....MEN ännu flera ifrån muslimer faktiskt ........

Muslimerna är fortfarande kvar i medeltiden..... :fatta!

Hoppa nu på mig och säg att jag har åt helvet fel..... :D

För här finns alltid någon som vet bäst..... :arsele

Lion skrev:
Vaddå vantolkningar/rena fantasier? Är du helt väck eller?! Bor du i en grotta eller har du helt isolerat dig från samhället?
Kolla nyheter, se dig runt omkring.
Du måste lära dig skilja på FAKTA och annat skit du uttalar dig om.... :kocko

Ständigt denna låga nivå på grisbrottningsforumet.

I denna tråd återfinns en av Jouhs smutskastningskampanjer

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=66355

Sen kan det vara bra om man inte hetsar upp sig som en folkölsberusad fjortis. För diskussionsdeltagarnas trevnad alltså.

DFMSWEDEN skrev:
Just det ERFARENHETER!!!!!!!!!!!!

Jag har många dåliga sådana ifrån kristna, typ sekter och så....MEN ännu flera ifrån muslimer faktiskt ........

Muslimerna är fortfarande kvar i medeltiden..... :fatta!

Hoppa nu på mig och säg att jag har åt helvet fel..... :D

För här finns alltid någon som vet bäst..... :arsele

Ja du vet i alla fall ingenting, det i kombination med din uppenbara dumhet gör att snart sagt vilken invandrad muslim som helst skulle vara till större nytta och glädje för sina medmänniskor.

Chris Ash skrev:
Ja du vet i alla fall ingenting, det i kombination med din uppenbara dumhet gör att snart sagt vilken invandrad muslim som helst skulle vara till större nytta och glädje för sina medmänniskor.

Men nedlåtande tillägg bidrar till diskussionsdeltagarnas trevnad :7peta ?

Chris Ash skrev:

Varför är de inte så civiliserade då? stenar människor till döds samt en helt sne vriden kvinno syn....så min "uppenbara" dumhet, är inte befogad då..... :D

Med tanke på din låga ålder, så är dina erfarenheter väldigt begränsade!!!

alla har inte possitiva erfarenheter av muslimer...för det är väl det ämnet handlar om...så blanda inte in andra jämförelser nu !

Chris Ash skrev:
Ständigt denna låga nivå på grisbrottningsforumet.

I denna tråd återfinns en av Jouhs smutskastningskampanjer

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=66355

Sen kan det vara bra om man inte hetsar upp sig som en folkölsberusad fjortis. För diskussionsdeltagarnas trevnad alltså.

Läste igenom hela alla inlägg både från dig och från "Jouh", och kunde ärligt talat inte hålla mig för garv! :rofl
"Smutskastningskampanjer"? Du har ju verkligen visat hur påläst du är! Han försöker ju (förgäves) rätta en idiot.
Det Jouh skriver är refererat till koranen och verkliga händelser. Sådana händelser som har förekommit men som muslimska mydigheter lyckats dölja. (Snälla, börja inte diskutera vilka händelser för dessa är dokumeterade och tom. filmade! Ett av måååååånga är "Svärdets år", tips. sök Google).

Hehehe.....folkölsberusad fjortis? När jag läser igenom dina inlägg vet jag inte om jag ska gråta eller skratta! :huvet

Last edited:
Lion skrev:
Läste igenom hela alla inlägg både från dig och från "Jouh", och kunde ärligt talat inte hålla mig för garv! :rofl
"Smutskastningskampanjer"? Du har ju verkligen visat hur påläst du är! Han försöker ju (förgäves) rätta en idiot.
Det Jouh skriver är refererat till koranen och verkliga händelser. Sådana händelser som har förekommit men som muslimska mydigheter lyckats dölja. (Snälla, börja inte duskutera vilka händelser för dessa är dokumeterade och tom. filmade! Ett av måååååånga är "Svärdets år", tips. sök Google).

Hehehe.....folkölsberusad fjortis? När jag läser igenom dina inlägg vet jag inte om jag ska gråta eller skratta! :huvet

Det var inte folkmordet på armenierna 1915 som vi var oense om vilket framgår av texten. Vi var överens om att det har inträffat. Hur i hela världen fick du det till att jag förnekade det?

Vad gäller korantolkningen så förlitar du och JoUh er på era egna amatörtolkningar gjorda utifrån era premisser och förutfattade meningar.
Det är ganska irrelevant i sammanhanget. Det intressanta är snarare att se hur de koranlärde och muslimerna, de som är representanter för vad islam står för och som forskar på området, tolkar texten. Om jag hittar på en egen tolkning som inte är accepterad, lärs ut i den muslimska världen, eller inte stämmer överens med hela sammanhanget i texten så är det fullständigt ointressant.

DFMSWEDEN skrev:
Varför är de inte så civiliserade då? stenar människor till döds samt en helt sne vriden kvinno syn....så min "uppenbara" dumhet, är inte befogad då..... :D

Med tanke på din låga ålder, så är dina erfarenheter väldigt begränsade!!!

alla har inte possitiva erfarenheter av muslimer...för det är väl det ämnet handlar om...så blanda inte in andra jämförelser nu !

De "de" du pratar om är i runda slängar 1 miljard människor. Alla människor bör ha rätt att bedömas som enskilda individer. Generaliseringarna och fördomarna rotar sig alltid i okunskap och rädsla och baseras konstigt nog alltid på de värsta elementen.

Bara för att jag vet att många svenskar är korkade,lönnfeta soffrasister eller hustrumisshandlare så dömer jag inte ut hela svenska folket för det.

Sen tjatet om "egna erfarenheter", om folk kunde sluta vara så jäkla hjärndöda att de kategoriskt avfärdar en sjättedel av jordens befolkning som "levandes kvar på medeltiden" på grund av "egna erfarenheter" så hade världen varit en trevligare plats.

Chris Ash skrev:
De "de" du pratar om är i runda slängar 1 miljard människor. Alla människor bör ha rätt att bedömas som enskilda individer. Generaliseringarna och fördomarna rotar sig alltid i okunskap och rädsla och baseras konstigt nog alltid på de värsta elementen.

Bara för att jag vet att många svenskar är korkade,lönnfeta soffrasister eller hustrumisshandlare så dömer jag inte ut hela svenska folket för det.

Sen tjatet om "egna erfarenheter", om folk kunde sluta vara så jäkla hjärndöda att de kategoriskt avfärdar en sjättedel av jordens befolkning som "levandes kvar på medeltiden" på grund av "egna erfarenheter" så hade världen varit en trevligare plats.

Då kunde "de" ju börja med att bli civiliserade först!!!
Sedan kanske vi i europa kan börja acceptera dessa människor....

Att de är en miljard människor kanske beror på att de inte vet hur man skyddar sig...... :D

DFMSWEDEN skrev:

Att de är en miljard människor kanske beror på att de inte vet hur man skyddar sig...... :D

Det fina med att inte se människor som en homogen grupp utan bestående av individer är att alla kan bli bedömda utifrån sina handlingar. Alla har inte förmågan/viljan att se detta.

I ditt fall innebär det att jag fortfarande tror att folk från Ekeby vanligtvis är trevliga människor som har något gott att bidra med till samhället, även om det finns exempel på trångsynthet och redneckmentalitet även där.

DFMSWEDEN skrev:

Byt ut "muslimer" mot "judar" i alla inlägg ni spytt ur er så kanske det ringer en klocka. Tråden är i alla fall rent motbjudande. Fy fan......

Nyheter
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande