Hojtätaste landskapet i Sverige.

Vilket landskap fräser du omkring i?

• Antal röstningar
    0

morlock

1080p till folket!
Gick med
7 Oct 2004
Hoj
Hojlös =/
Häjja!

Skulle vara lite småintressant att se hur SH-medlemmarna är spridda över landet - vilket landskap som har fattat att man ska åka MC i störst utsträckning? :7peta

Det kanske blir lite svårt att avgöra procentuellt hur många av ett landskaps inv. som kör MC, men man får i alla fall ett hum om vart man får :hej oftast i sommar. Eller om man så vill; vilket landskap man ska undvika för att få åka ifred. :rolleyes:

Själv är jag numera bosatt i Medelpad, emigreade från Ångermanland för ett par år sedan. :)
kartasidaett.gif

Förtydligande. Det är alltså ifrån vilket landskap du utgår! inte i vilka du kommer att åka i i sommar iom att det är en envalspoll.

Ses på vägarna i sommar :yoparty

Last edited:
NOrrort Sthlm så det blir Uppland men hoppas alla som bor på söder och mer söderut tar södermanland :tungan för så skaré väll vara om jag inte är helt borta.

Borde kanske varit en flervalspoll med tanke på att många ofta kör i flera landskap.

Josef skrev:
Borde kanske varit en flervalspoll med tanke på att många ofta kör i flera landskap.
Ja kanske det. Men grundtanken var i vilket landskap man utgår ifrån. Inte vart man kommer åka (vilket jag klantade till det i pollfrågan) eftersom många åker genom hela landet på sommrarna. :)

Enligt någon undersökning för ett tag sedan så var iaf. Umeå Sverigest Mc-tätaste stad i förhållande till invånare.... Trots det tvivlar jag starkt på att Västerbotten ens kommer i närheten av hur många som kör i tex. fjollträsk med omnejd. :hihi

ElDiablo skrev:
Enligt någon undersökning för ett tag sedan så var iaf. Umeå Sverigest Mc-tätaste stad i förhållande till invånare.... Trots det tvivlar jag starkt på att Västerbotten ens kommer i närheten av hur många som kör i tex. fjollträsk med omnejd. :hihi
Jo, och den tesen stämmer än så länge med hur det ser ut i den här pollen. Sthlm har säkert lika många hojåkare som hela den norrbotten och västerbotten tillsammans. Kanske kan räkna in Ångermanland och Lappland till det också......

Blir lite fel att definiera täthet som frekvens. Torde vara relaterat till exempelvis area eller befolkning för att få fram en täthet.

Får väl bli Sörmland då efter som jag bor i Haninge, men det blir väl en hel del i uppland också för gränsen går ju i gamlastan (Västerlånggatan)

ojoj, är vi två hela stycken från Ångermanland? i detta gudsförgätna landskap av grusvägar :huvet

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon