Hjälp mig komma bort härifrån!

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Jag hatar att klaga men nu står jag fan inte ut hemma. Jag får bara höra hur mycket skit jag ställer till med. Allt är mitt fel. Allt har dom gjort för mig. osv osv.

Saken e den att min far lovar att fixa allt. Som tex mitt körkort skulle han ta hand om då jag inte ville riskera att bli blåst av en körskola. Nu har de gått 9 månader sen dess. Vad blev jag? Jo blåst! Och nu är det mitt fel å jag ska veta hur mycket han har offrat osv osv. Ja ni förstår temat. Morsan är som en alcholist. Bara gnattar å gnäller å är hemma hela dagarna å ändå ser de ut som fan. Ne jag måste bot härifrån. Det va så skönt när jag va ensam hemma å ingen skrek på mig att jag jämt va till problem.

Men hur ska jag komma härifrån? Jag är inte myndig har inga pengar. Och vägrar va beroende av dom där idioterna mer. Någon som har någon ide? JAg vill fan inte hoppa av gymnasiet de är dom inte värda.

Bara en vänlig fråga..
De e inte så att det ligger någon sanning i de dem säger?

Det är bara o gilalallalalala läääägeeeet tills du är 18 bast. Körskola kan du ju skriva in dig på endå. Skaffa extrakneg o lägg stålarna på kk. Då kommer du bort huset både för extraknegets skull och för att ta kk.

Exakt hur gammal är du nurå?

prulle skrev:
2118843 Jag hatar att klaga men nu står jag fan inte ut hemma. ...

Tråkigt att höra.

Jag vet inte om du har provat det, men det brukar hjälpa att sätta sig ner och snacka igenom situationen.. och verkligen ta upp allt som man tycker är jobbigt. Föräldrar kan vara förvånansvärt förstående om man ställer dom mot väggen.

Jag har själv provat... och det viktiga är att man har konkreta saker och gärna förslag på lösningar.

Oavsett så lyckat till..

Reb0

RebelZero skrev:
Jag vet inte om du har provat det, men det brukar hjälpa att sätta sig ner och snacka igenom situationen.. och verkligen ta upp allt som man tycker är jobbigt. Föräldrar kan vara förvånansvärt förstående om man ställer dom mot väggen.

Jag har själv provat... och det viktiga är att man har konkreta saker och gärna förslag på lösningar.

Sant. I motsats till vad många tror kommer man inte så långt med att skrika i hallen, banka i väggar o slå igen dörren extra hårt. Snacka i sansad ton vid köksbordet brukar leda längre.

AleX skrev:
2118854 Bara en vänlig fråga..
De e inte så att det ligger någon sanning i de dem säger?
Så har jag tänkt i typ 5 år nu men det gör det inte. Iallafall inte vad jag kan se.

Så nu ringde vv å boka tid det får bära eller brista.

Zee skrev:
2118875 Sant. I motsats till vad många tror kommer man inte så långt med att skrika i hallen, banka i väggar o slå igen dörren extra hårt. Snacka i sansad ton vid köksbordet brukar leda längre.

Faktiskt. Föräldrar är också vuxna människor, även om det kan vara svårt att tro ibland.

Tror att de flesta av oss varit i en liknande situation.

Reb0

Zee skrev:
2118875 Sant. I motsats till vad många tror kommer man inte så långt med att skrika i hallen, banka i väggar o slå igen dörren extra hårt. Snacka i sansad ton vid köksbordet brukar leda längre.

För att få prata sansat måste man skrika. Men jag har pratat ut med farsan nu så gott det går men det är inte första gången å lär inte bli sista. Han bjuder på kakan å klagar på att den e borta..

RebelZero skrev:
2118895 Faktiskt. Föräldrar är också vuxna människor, även om det kan vara svårt att tro ibland.

Tror att de flesta av oss varit i en liknande situation.

Reb0
Vuxen min far? Puh! Frågar man syrran så säger hon bara ligg lågt å de känns ju tryckt å höra..

Zee skrev:
2118856 Det är bara o gilalallalalala läääägeeeet tills du är 18 bast. Körskola kan du ju skriva in dig på endå. Skaffa extrakneg o lägg stålarna på kk. Då kommer du bort huset både för extraknegets skull och för att ta kk.

Exakt hur gammal är du nurå?
16år och 9 månader. Fyfan är det så illa? fan..

prulle skrev:
2118899 För att få prata sansat måste man skrika. Men jag har pratat ut med farsan nu så gott det går men det är inte första gången å lär inte bli sista. Han bjuder på kakan å klagar på att den e borta..

Vuxen min far? Puh! Frågar man syrran så säger hon bara ligg lågt å de känns ju tryckt å höra..

Håll ut och hoppa inte av plugget.. det ångrar du resten av ditt liv.

Försök komma in på en högskola i Lund eller nått när det det är dags.. då slipper du bo hemma och till en rimlig kostnad och slipper börja jobba på en gång.

Reb0

Nej som sagt dom är inte värda att jag hoppar av.
Nja jobba har jag inget emot hade tänkt jobba 3 år så jag får min behöright sen plugga på högskolan.
Tack förvissat stöd, kul att veta att nån iallafall verkar bry sig :)

Ledsen om jag e jobbig ibland ska försöka bättra mig.

RebelZero skrev:
2118861 Tråkigt att höra.

Jaså när jag som ung "kallade" till samtal med mina päron så var det första min far sa, ta med dig en till öl från kylen så kan vi snacka sen.............. :näsblod

prulle skrev:
2118899 För att få prata sansat måste man skrika. Men jag har pratat ut med farsan nu så gott det går men det är inte första gången å lär inte bli sista. Han bjuder på kakan å klagar på att den e borta..

Har du några släktingar du kan flytta till? Pröva det i så fall för en tid. Kan funka fint.
Som sagt tidigare, skaffa dig ett jobb och börja tjäna dina egna pengar. Alltid en bra början! Egna pengar = möjligheten att påverka ditt liv själv.

Hoppas det löser sig för dig! :tummenupp

snabbåka skrev:
2119132 Jaså när jag som ung "kallade" till samtal med mina päron så var det första min far sa, ta med dig en till öl från kylen så kan vi snacka sen.............. :näsblod
Typ den nivån min far e på också. En sak är bra med han man får bra reflexer, JAg är nu mästare i att ducka för flygande föremål...

prulle skrev:
2119347 Typ den nivån min far e på också. En sak är bra med han man får bra reflexer, JAg är nu mästare i att ducka för flygande föremål...

Kasta tillbaka om det är befogat .
Jag vet ingenting om dig eller din situation men jag själv lämnade mitt "föräldrahem" när jag var nyss femton fyllda och allt har gått bra även om jag kanske inte ägnat så mycket tid i skolbänken . :rolleyes:

Allt går bara man vill.

snabbåka skrev:
2119387 Kasta tillbaka om det är befogat .
Jag vet ingenting om dig eller din situation men jag själv lämnade mitt "föräldrahem" när jag var nyss femton fyllda och allt har gått bra även om jag kanske inte ägnat så mycket tid i skolbänken . :rolleyes:

Allt går bara man vill.
Kastar garanterat tillbaka varför tror du ja e på gymmet så mkt? Ne skämt å sido så är det alltså bara bitta ihop till jag kan ta ett jobb? Någon som vet vad en liten etta kan kosta på en billig ort? Kanske kan jobba ihop i sommar så de räcker. FAst sen är de alla andra kostnader..

kontakta soc. dom kan hjälpa med lägenhet och allting.
mitt råd. eller ta först kontakt med kuratorerna på skolen osv.

annars kan du ju göra det i vilken turordning du vill.
känner med dig, hade samma problem. fick lägenhet av soc. blev bättre sen och nu pratar ja ganska ofta me morsan o farsan.
får ha hojjen där osv.

prulle skrev:
2119399 Kastar garanterat tillbaka varför tror du ja e på gymmet så mkt? Ne skämt å sido så är det alltså bara bitta ihop till jag kan ta ett jobb? Någon som vet vad en liten etta kan kosta på en billig ort? Kanske kan jobba ihop i sommar så de räcker. FAst sen är de alla andra kostnader..

jag betalade 1700 för min första 1a har jag för mig att det var.
37 kvm

grömpa skrev:
2119408 kontakta soc. dom kan hjälpa med lägenhet och allting.
mitt råd. eller ta först kontakt med kuratorerna på skolen osv.

annars kan du ju göra det i vilken turordning du vill.
känner med dig, hade samma problem. fick lägenhet av soc. blev bättre sen och nu pratar ja ganska ofta me morsan o farsan.
får ha hojjen där osv.

jag betalade 1700 för min första 1a har jag för mig att det var.
37 kvm
Har pratat nog med soc.. Detta på grund av mitt lite brokiga förflutna. Nej jag vill inte ta kontakt med soc som något annat problembarn. DE vore att ge dom rätt och det vägrar jag.

Okej de va inte så farligt.

Men ja ska komma ihåg det kanske är ända utvägen.. :3freak

prulle skrev:
2119434 Har pratat nog med soc.. Detta på grund av mitt lite brokiga förflutna. Nej jag vill inte ta kontakt med soc som något annat problembarn. DE vore att ge dom rätt och det vägrar jag.

Det där är bara trams, stryk ordet problembarn ur ordlistan och ta hjälp om du behöver den.

prulle skrev:
2119434 Har pratat nog med soc.. Detta på grund av mitt lite brokiga förflutna. Nej jag vill inte ta kontakt med soc som något annat problembarn. DE vore att ge dom rätt och det vägrar jag.

säger som hannez. stryk det ur listan. jag ångrar det inte. för ja mår mycket bättre än va ja hade gjort om ja inte tagit kontakt med soc

grömpa skrev:
2119468 säger som hannez. stryk det ur listan. jag ångrar det inte. för ja mår mycket bättre än va ja hade gjort om ja inte tagit kontakt med soc
Ger de här en sista chans sen gör jag de. Problemet e att den ända som får mig att käna mig värdelösare en päronen är soc käringen som sitter å ojar sig över allt och säger ja ni får prata ut hemma om det här. Vilket klede till att jag fått höra att jag bara springer och grinnar där några miljoner gånger.. Så det tar imot, dom lever ju inte i verkligheten dom tror att alla kan sjunga we shall over come å så e allt bra.

MEn om jag går till dom vad kommer hända typ? iDo fixar en bostad på vilken ort? vaxholm kan ja ju glöma men ystad är billigt å långt från mina päron, desutom har jag bott där innan så jag känner folk där. Eller bli det inom komunen

Nyheter
Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år