Kanske därför de inte har skinnställ?

• Thread starter Thread starter sandstream
  • Start date Start date

sandstream

Guest
Var ute och lekte lite i går kväll iförd full utrustning med skinställ, ryggskydd osv. Efter ca 30 minuter var jag helt dyngsur av svett.

Kom då att tänka på våra amerikanska vänner som ofta tränar/leker utan skinnställ. Förutom ren dumhet så kanske det beror på att det blir olidligt varmt i tex LA, Texas och Florida?

Det ultimata för lekstunder i den aktuella sommarvärmen kanske vore någon typ av crosskläder med skydd under så att man får igenom lite luft. Sen ser det ju rätt snyggt ut också :tungan

Jo, säkert är det därför.
Det blir ju jävligt varmt därborta i Amerikatt.

Fråga Swedie!

Crosskläder kanske är ett alternativ om man stuntar och inte kör speciellt fort. Skydd eller ej är en smaksak, däremot ser jag det som nån form av intelligenstest om man kör med eller utan... :D :fyllisar

Apropå skydd....kom hem från kos i morse där körde alla i badshorts och dom som hade hjälm hängde den på armen :kocko

Crosskläder i sig gör nog inte mycket nytta utan skydd under,
Crosbyxor brukar väl vara ganska grova men tröjorna är väl lika tunna som en hockey-/fotbollströja, så den ger jag inte mycket för.

Jag är nyvurpad. Utan lädret hade jag varit mer död nu.

Visst om du stuntar i lägre farter,men ska du dra en wheelie i 150 passar det nog bättre med skinnställ..

P@trik skrev:
Visst om du stuntar i lägre farter,men ska du dra en wheelie i 150 passar det nog bättre med skinnställ..

Så är det!

Pebl skrev:
Crosskläder i sig gör nog inte mycket nytta utan skydd under,
Crosbyxor brukar väl vara ganska grova men tröjorna är väl lika tunna som en hockey-/fotbollströja, så den ger jag inte mycket för.
Jag skrev "med skydd under"...

Klart det inte är ultimat för högre farter men i filmerna kör ju de som är bäst jäkligt sakta eftersom det är svårare.

Det finns en gammal sanning som säger:
"Tycker du det är för varmt att köra med skinnställ, så är det för varmt att köra!"
Enkelt och sant.

Såg en stadig kille igår säkert 45 plus, sittande på en R etta utanför Solvallas huvudentre med jeans t-shirt, tror det var sandaler också, sen åkte han och om det var hans gumma iväg, hon iklädd t-shirt och shorts.. såg ett flertal som åkte lättklädda.

Folk gör som de vill, men tror de ångrar sig bittert, bittert, bittert vid marksyning så lättklädda, då man istället rätt klädd reser sig upp med lite revor i kläderna från att ha allvarliga skrapsår, allvarliga skrapsår KAN leda till döden, kroppen kan hamna i mycket allvarligt chocktillstånd av det.

Tycker med det kan vara olidligt hett ibland, men jag undviker o kör då eller svettas.

Gick omkull på lätt våt asfalt i 50-60 km/h och skrapade hål på skinnstället på tre ställen.... Slog mig rätt duktigt också. Jag kommer aldrig att sätta mig på bågen igen utan skinnställ...

Svettas gör man annars dör man !

Självklart är det inget problem med värmen när man har ställ på sig, man får leva med att man svettas helt enkelt. Drick mycket vatten och häng stället på vädring efteråt.

Tyvärr är det nog inte så enkelt att många kör utan ställ enbart pg.a. värmen.
Noterade redan i April att det var många som körde runt i jeans och då, mina vänner, var det inte varmt i denna del av världen.

Knepigt det där... var till Gardasjön förra veckan. +36 grader. Jag svettades som en gris. Innan vi hittade en luftkonditionerad McDonalds så hade jag hunnit få lite "svaj" på ögonen märkte jag. Fick lite svårt att fokusera och sen jävligt ont i huvet pga vätskebristen. Ändå dricker man allt man kan. Jag skulle nog inte ha en sporthoj i ett sånt land. Körde en heldag i shorts men tog det väldigt lugnt. Skulle inte vilja gå i backen utan skinnet dock.

Jag har samma problem som Nicke, får förbannat ont i huvudet när det är varmt. Jag dricker mycket men det hjälper inte. Men man ska kanske äta salt också p.g.a att man svettas så jävligt.

Vad finns det för svala touringkläder med acceptabelt skydd?

EDIT: Är det någon som har testat såna här, hur verkar dom?

Giali UK

J55.gif
Kanske därför dom inte har skinnställ?
beachleft.jpg

Last edited:
*/ ?>
Nyheter
MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Svensk auktion med tävlingshojar

Det svenska företaget Antiq...

Officiella: Harley-Davidsons 2026-nyheter

Efter att Cruiser-programme...

WP kliver in i bromsvärlden – lanserar helt nya bromssystem

WP har länge varit synonymt...

Back