Team CTD bjuder på lite bilder från ERF Knudan

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Gsx-R600
Team CTD lyckades trots stora motgångar ta sig i mål :banana
Själv kör jag inte i år så jag fick ful meka lite istället, jag han även ta lite bilder:

Bifogat

• PICT3442.JPG
    PICT3442.JPG
    80.8 KB · Visningar: 101
  • PICT3447.JPG
    PICT3447.JPG
    83.4 KB · Visningar: 96
  • PICT3475.JPG
    PICT3475.JPG
    86 KB · Visningar: 90
  • PICT3482.JPG
    PICT3482.JPG
    91.4 KB · Visningar: 94
  • PICT3467.JPG
    PICT3467.JPG
    90.3 KB · Visningar: 77
  • PICT3470.JPG
    PICT3470.JPG
    88.5 KB · Visningar: 90
och lite till...

Bifogat

• PICT3472.JPG
    PICT3472.JPG
    95.5 KB · Visningar: 69
  • PICT3521.JPG
    PICT3521.JPG
    99.2 KB · Visningar: 68
  • PICT3446.JPG
    PICT3446.JPG
    101.9 KB · Visningar: 90
  • PICT3495.JPG
    PICT3495.JPG
    104.1 KB · Visningar: 73
  • PICT3448.JPG
    PICT3448.JPG
    103.4 KB · Visningar: 96
  • PICT3452.JPG
    PICT3452.JPG
    102.1 KB · Visningar: 69
Finns ca 150 bilder till, men jag orkar/hinner inte, vill nån ha så säg till, så kan vi kanske fixa fram nån.

Bifogat

• PICT3521.JPG
    PICT3521.JPG
    99.2 KB · Visningar: 66
  • PICT3531.JPG
    PICT3531.JPG
    79.5 KB · Visningar: 66
  • PICT3532.JPG
    PICT3532.JPG
    88.7 KB · Visningar: 107
  • PICT3533.JPG
    PICT3533.JPG
    76.7 KB · Visningar: 99
  • PICT3541.JPG
    PICT3541.JPG
    76.5 KB · Visningar: 98
  • PICT3544.JPG
    PICT3544.JPG
    86.6 KB · Visningar: 95
kajlyl skrev:
2353035 Finns ca 150 bilder till, men jag orkar/hinner inte, vill nån ha så säg till, så kan vi kanske fixa fram nån.

Finfina bilder! Tar gärna del av sådana på nr98. Var det ni som kraschade tungt i hårnålen? Hur e d isf med er förare. Såg j-ligt otäckt ut. Om det inte var CTD vem var det och hur gick det? Brånalt sa att det var allvarligt.

/N

Nicke 98 skrev:
2353608 Finfina bilder! Tar gärna del av sådana på nr98. Var det ni som kraschade tungt i hårnålen? Hur e d isf med er förare. Såg j-ligt otäckt ut. Om det inte var CTD vem var det och hur gick det? Brånalt sa att det var allvarligt.

/N
Det var Anders Tublén aka Tuben i #40 CTD som krachade.
Han gick ut från förarbytet på sin första stint (vår 3:e) och hann upp till hårnålen då olyckan var framme. Highsidade och landade tydligen på huvudet. Vi är glada att det inte var någon viktigare kroppsdel...
Han var avsvimmad under en stund och fördes därför till Lund för kontroll.
Ett brutet nyckelben och hjärnskakning blev facit av vurpan.
Anders ligger kvar på sjukhuset för observation, han ville tydligen själv åka hem igår men läkaren sa stopp. Vi hoppas få mer info om hur allt gått här under dagen men som det ser ut nu så var det inte så allvarligt som först befarades.

Vi avslutade rejset på två förare, *Superlight* och Mange gjorde en heroisk insats och var bra slut på kvällen. Efter bollhavsbesök på Falken och vurpan nu vet väl alla varför teamet heter CTD - Crash Test Dummys...

Maverick_ou812 skrev:
2353826 Det var Anders Tublén aka Tuben i #40 CTD som krachade.
Han gick ut från förarbytet på sin första stint (vår 3:e) och hann upp till hårnålen då olyckan var framme. Highsidade och landade tydligen på huvudet. Vi är glada att det inte var någon viktigare kroppsdel...
Skönt att höra, jag har dessutom ett par billiga clipon till Otees lilla moped i garaget om han behöver mera bollhavstillbehör.

Lite förbryllad blev jag när Magnus började klia sig på benet i hårnålen och släppte förbi mig, men det berodde tydligen inte på flatlöss som vi trodde.

Superlite körde snabbt som satan men han fick sänka tempot för att orka i mer än 20 minuter, grymt snabb är den galne Ducatisten :tummenupp

GSXR1100R skrev:
2353832 Skönt att höra, jag har dessutom ett par billiga clipon till Otees lilla moped i garaget om han behöver mera bollhavstillbehör.

Lite förbryllad blev jag när Magnus började klia sig på benet i hårnålen och släppte förbi mig, men det berodde tydligen inte på flatlöss som vi trodde.

Superlite körde snabbt som satan men han fick sänka tempot för att orka i mer än 20 minuter, grymt snabb är den galne Ducatisten :tummenupp
Nu börjar fabror bli gammal, det sätter sig tydligen på synen.
Det är en Tubens RÖDA Honda CBR 954 dom kör på inte Otees GRÖNA Sukka 600...
Tro fan att Mange släppte om dig, han såg väl din irrande, förvirrade blick och var rädd att bli omkullkörd. :tungan

*Superlight* är inte klok, han skulle bara ta oss i mål och köra lite lugnt. Tyckte själv han höll ditt temop (1:12 - 1:13) men körde på åttor och nior. Helt plötsligt fick han syn på nåt i fjärran och klämde dit en låg 1:05:a.

Maverick_ou812 skrev:
2353836 Nu börjar fabror bli gammal, det sätter sig tydligen på synen.
Det är en Tubens RÖDA Honda CBR 954 dom kör på inte Otees GRÖNA Sukka 600...
Tro fan att Mange släppte om dig, han såg väl din irrande, förvirrade blick och var rädd att bli omkullkörd. :tungan

*Superlight* är inte klok, han skulle bara ta oss i mål och köra lite lugnt. Tyckte själv han höll ditt temop (1:12 - 1:13) men körde på åttor och nior. Helt plötsligt fick han syn på nåt i fjärran och klämde dit en låg 1:05:a.
Ja just ja det var ju en röd hoj, då passar inte mina clip-on.....

Lite läskigt många vurpor denna dag men vi får hoppas att 88:n från Åland klarade kroppen, inte kul när ambulanserna tar slut.

Maverick_ou812 skrev:
2353826 Det var Anders Tublén aka Tuben i #40 CTD som krachade.
Han var avsvimmad under en stund och fördes därför till Lund för kontroll.
Ett brutet nyckelben och hjärnskakning blev facit av vurpan.
Anders ligger kvar på sjukhuset för observation, han ville tydligen själv åka hem igår men läkaren sa stopp. Vi hoppas få mer info om hur allt gått här under dagen men som det ser ut nu så var det inte så allvarligt som först befarades.

Vi avslutade rejset på två förare, *Superlight* och Mange gjorde en heroisk insats och var bra slut på kvällen. Efter bollhavsbesök på Falken och vurpan nu vet väl alla varför teamet heter CTD - Crash Test Dummys...

Hade det inte varit för Anders olyckliga vurpa :( så hade det nog varit en av mitt livs roligaste dagar, hoppas han kryar på sig fort!!!!

VARFÖR BÖRJADE MAN INTE KÖRA HOJ PÅ BANA TIDIGARE!!!!!!:Rockbanan

GSXR1100R skrev:
2353832 Skönt att höra, jag har dessutom ett par billiga clipon till Otees lilla moped i garaget om han behöver mera bollhavstillbehör.

Hehe, jo musten gick ur en ganska fort...., måste nog börja röra på mig lite så man får upp kondisen igen :D

Tack, men klart jag e galen..., jag körde ju på en H*^¤da :hihi

Maverick_ou812 skrev:
2353836*Superlight* är inte klok, han skulle bara ta oss i mål och köra lite lugnt. Tyckte själv han höll ditt temop (1:12 - 1:13) men körde på åttor och nior. Helt plötsligt fick han syn på nåt i fjärran och klämde dit en låg 1:05:a.

Trodde inte det gick så fort när jag låg ute på banan, jag har aldrig någonsin varit så trött..., svettades så det sved i ögonen o fotpinnarna mm släpade i alla kurvor :näsblod

Mest spännande var när vänster clipon flyttade sig så mycket att det till slut inte alls gick att svänga mer än åt ena hållet..., det hände ju givetvis på bästa tänkbara ställe, dvs kurvan innan NGK krönet, så det blev en tur över kurbs o dylikt... och sedan två spännande varv där jag även handtaget gled av ett par gånger innan jag gick i depå :D

Detta måste absolut göras om!!!!!!!!!!

Last edited:
EDIT:
Insåg just hur illa :felämne det blev - sorry!
Jäkligt fina bilder Kajlyl:tummenupp :tummenupp
[/EDIT]

Ursprungligt inlägg:
*Superlight* skrev:
2354650 ....Trode inte det gick så fort när jag låg ute på banan, jag har aldrig någonsin varit så trött..., svettades så det sved i ögonen o fotpinnarna mm släpade i alla kurvor :näsblod
Mest spännande var när vänster clipon flyttade sig så mycket att det till slut inte alls gick att svänga mer än åt ena hållet..., det hände ju givetvis på bästa tänkbara ställe, dvs kurvan innan NGK krönet, så det blev en tur över kurbs o dylikt... och sedan två spännande varv där jag även handtaget gled av ett par gånger innan jag gick i depå :D
Detta måste absolut göras om!!!!!!!!!!
Du är overklig, alltså finns du inte, tokgazzare där :D
Med denna snabba kapning av hela sekunder på ETT race, på en hoj du inte känner, bör du nog fundera på att börja med racing på allvar - och bevisligen - byt bort alla Duccar du har :tummenupp :tummenupp
1.05!!!!!!!:mad:

/Hoppas Anders kryar sig snabbt o fint!

Last edited:
Tja!

Lite info om Tuben. Har pratat med Tuben ikväll. Han är lite öm med ett knäckt nyckelben och lite omtumlad efter vurpan, men är hemma igen för att pysslas om frugan. Det kommer nog att ta ett tag att återkomma för hans del men han verkar vara vid gott mod.

/Busis

Busberra skrev:
2355220 Tja!

Lite info om Tuben. Har pratat med Tuben ikväll. Han är lite öm med ett knäckt nyckelben och lite omtumlad efter vurpan, men är hemma igen för att pysslas om frugan. Det kommer nog att ta ett tag att återkomma för hans del men han verkar vara vid gott mod.

/Busis

Krya på dig Anders!!!! Skönt att höra att det inte gick ännu värre..., illa nog som det är.

*Superlight* skrev:
Tack, men klart jag e galen..., jag körde ju på en H*^¤da :hihi

Trodde inte det gick så fort när jag låg ute på banan...[/B]
Så är det. Du bytte från Ducati till Honda och kapade direkt... Ja, hur många sekunder kapade du på personbästat? Tänk sen vad du kan åstadkomma med en Suzuki, en riktig sportmotorcykel :banana

Bingo skrev:
2355334 Så är det. Du bytte från Ducati till Honda och kapade direkt... Ja, hur många sekunder kapade du på personbästat? Tänk sen vad du kan åstadkomma med en Suzuki, en riktig sportmotorcykel :banana

Hehehe, nja det är väl inte hela sanningen...., mitt förra personbästa var satt förra året när jag började köra hoj på bana. Kapade drygt 3 sekunder på det men jag hade iof mer rutin i år, 60hk mer i maskinen och riktiga däck :tungan

Robz skrev:
2355036 EDIT:
Insåg just hur illa :felämne det blev - sorry!
Jäkligt fina bilder Kajlyl:tummenupp :tummenupp
[/EDIT]

Ursprungligt inlägg:

Du är overklig, alltså finns du inte, tokgazzare där :D
Med denna snabba kapning av hela sekunder på ETT race, på en hoj du inte känner, bör du nog fundera på att börja med racing på allvar - och bevisligen - byt bort alla Duccar du har :tummenupp :tummenupp
1.05!!!!!!!:mad:

/Hoppas Anders kryar sig snabbt o fint!

Tack tack, men du vet väl att Duccar säljer man inte..., man bara trimmar o lättar istället :hihi

ERF is da shit!!! det är gjutet nästa år!!!!!

P.S. när hoppar du över i vit grupp så vi kan fightas igen :)

Last edited:
Zmurfen skrev:
2355453 Tror Maffan får komma med löneökning efter detta.
Starkt kört Peter,imponerande:tummenupp

Tack så jättemycket!!! Värmer mycket att höra det från ett proffs!!! :)

P.S. Sugen på ERF nästa år ?!?!? :tungan

.

*Superlight* skrev:
2355545 Tack så jättemycket!!! Värmer mycket att höra det från ett proffs!!! :)

P.S. Sugen på ERF nästa år ?!?!? :tungan

.
Proffs? Hahahahahahahaaa,jag har nog kört en 10:de del av vad du har kört på bana:rofl

Ang erf så är undersökningar igång:D

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...