Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Om inte om varit, hade Biaggi varit den han tror han är.sleven skrev:Som en gubbe här hemma säger:
Om det inte hade varit för om, så hade det varit en kärring på månen
/Sleven
Nr:18 skrev:Du har för mycket fritid :kocko
Antagligen tvärtom. För en riktig rookie är en förbättring med 2 sekunder och mer mellan 2 pass ingen ovanlighet. Men ju bättre och snabbare en förare blir ju mindre blir förbättringarna. 0.3 sekunder är faktiskt rätt mycket i dessa sammanhang.Strider skrev:0,3 sek färbättring per varv skulle väl inte vara en omöjlighet för en förare av Colins kaliber?
Goodstuff skrev:Det är intressant att räkna på snitthastighet också.
För att jag ska ta mig ner till 1.15 tider på Åsen behöver jag bara köra 6-7 km/h snabbare i snitt.
Det låter inte så svårt när man läser det. 6-7 km/h är ju ingenting..
Fel av mig, endast 5 km/h behöver jag öka.Victor skrev:Stämmer verkligen det? Hur mycket är en sekund i km/h i snitt på gelleråsen?
Victor skrev:Stämmer verkligen det? Hur mycket är en sekund i km/h i snitt på gelleråsen?
oscar skrev:Det beror på vilken tid du utgår ifrån! Om tiden är från 7.57 till 7.56 så är det inte så mycket, men om det är från 1.06 till 1.05 så är det lite mer...
Stämmer bra det, när Augustsson välte Missilen i depån på Falken så blev jag så förbannad att jag sänkte mig 3 sekunder nästa pass, hade jag sänkt mig lite till så hade jag sänkt mig i bollhavet istället.Johan skrev:Antagligen tvärtom. För en riktig rookie är en förbättring med 2 sekunder och mer mellan 2 pass ingen ovanlighet. Men ju bättre och snabbare en förare blir ju mindre blir förbättringarna. 0.3 sekunder är faktiskt rätt mycket i dessa sammanhang.
Strider skrev:Vi får be någon taliban att räkna på vad som skulle ha krävts av herr Biaggi för att vinna VM. Varsågod, välj valrfri särsong mellan 98 och 05.
Njaa. 2001 var det inte mycket som skilde dem åt. kraschen på Brno för Biaggi var avgörande.oscar skrev:![]()
Ingen tid i världen hade hjälpt honom de säsongerna, för om han nu hade kapat en hel sekund så hade Rossi också gjort det! Det som skulle krävts var att Rossi inte ställde upp!
Ja det är klart att Strider när Strider säger det så.Strider skrev:Nu yrar du.
Strider skrev:Nu yrar du.
Chris Ash skrev:Vad stod det inför Brno? Rossi 160 pinnar Biaggi 150......Biaggi fuckade upp det med fyra krascher i slutet av säsongen men han ledde på Brno då han lade sig.....
![]() |
Bike kör Stark Varg EX!
Under hösten kommer Bike gö... |
![]() |
Customhoj Bike Show 2026
Den 23 till 25 januari körs... |
![]() |
Racing på Kjula Dragway till helgen
Den kommande helgen (23-24 ... |
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup
Harley-Davidson och MotoGP ... |
|