Ang. tråden om olyckan på slingerbuten (Sidotråd)

P-son

Yihaaaaa
Gick med
19 Mar 2003
Hoj
Såld...
Nu har egentligen denna tråd inget med olyckan i sig att gör utan det som hände I tråden. Detta av respekt till de innblandade i olyckan.

Så:
När jag och en till ber folk ta det lugnt på "bulten" så hoppar några på oss med att vi inte visar respekt etc men efter att ha läst igenom tråden tycker jag att det inte är "så farligt" det jag och MV säger. Om man läser sidan 1 så ser man hur man höjjer vissa till skyarna med att de äger "bulten" etc UTAN att bli påhoppade. När sedan en person lägger en rätt "smaklös" kommentar om hur man ska köra på bulten så kommer ingen avhyvling mot honom (och de tidigare inläggen). Varför???

Har jag och MV gjort nån förbannade som blir påhoppade? Är man mindre "värd" om man inte skriver så många roliga inlägg här på SH?

En undran bara... :3freak

Man kan av respekt av dom som skaddat sig låta bli att skriva liknade som tex ni gjort i den tråden. Visst ha man rätt till en åsikt men kanske bör den fällas i en annan tråd och inte där.

Lika väl ska man inte direkt förstora upp något när man INTE vet och man ska inte göra en höna av en fjäder. Ingen mer än dom som var med vet hur det var och man kan inte direkt skriva att det varit "taävling", race, kört över sin förmåga osv.

Liwa1 skrev:
Man kan av respekt av dom som skaddat sig låta bli att skriva liknade som tex ni gjort i den tråden. Visst ha man rätt till en åsikt men kanske bör den fällas i en annan tråd och inte där.

Lika väl ska man inte direkt förstora upp något när man INTE vet och man ska inte göra en höna av en fjäder. Ingen mer än dom som var med vet hur det var och man kan inte direkt skriva att det varit "taävling", race, kört över sin förmåga osv.

Fast när jag läste tråden fick jag aldrig uppfattningen att någon försökte mästra eller predika för de som kört av... Jag såg ingen som ifrågasatte orsaken tilld eras olycka.
..Snarare försökte de uppmana alla oss övriga att ta det lungt på Bulten för att ingen av oss ska råka illa ut som de i går...

Det håller jag såklart med om. Jag ber även om ursäkt för det i tråden.

Men nu gäller det inte det utan hur vissa kan skriva "vad de vill" utan att bli påhoppade men jag som bara ber folk ta det lugnt på bulten blir påhoppad! Jag VET hur folk kör där. "Vanligt folk" vågar knappt åka där längre. Jag har då rätt ha en åsikt precis som alla andra om att folk ska ta det lugnare. Att jag sen sa det i den tråden var lite olyckligt men som sagt bad jag om ursäkt för det.

Hittade inget konstigt i ditt/era inlägg :confused: Men som alla vet så finns det dom som pressar gränserna för mycket på vägen :huvet REJS skall utövas på BANA. :tummenupp

P-son skrev:
... vissa kan skriva "vad de vill" utan att bli påhoppade men jag som bara ber folk ta det lugnt på bulten blir påhoppad!...

Det är väl ingen hemlighet att SH är en klubb för inbördes beundran där det finns en tydlig rangordning och hierarki som avgör vem som kommer undan med vad...

You are either with us or against us! :7peta

korvgubbe skrev:
Fast när jag läste tråden fick jag aldrig uppfattningen att någon försökte mästra eller predika för de som kört av... Jag såg ingen som ifrågasatte orsaken tilld eras olycka.
..Snarare försökte de uppmana alla oss övriga att ta det lungt på Bulten för att ingen av oss ska råka illa ut som de i går...

Exakt. Meningen var inte att klanka ner på DERAS olycka utan bara att folk ska ta det lugnare. När jag läser mitt inlägg kan jag förstå att vissa tolkar det som att jag "sätter mig över" de eller nåt men så är det ABSOLUT inte. Som jag redan har skrivit i tråden har jag själv vart med om en olycka på bulten efter att ha kört över min förmåga (De flesta olyckor beror på detta) så jag har erfarenhet av att köra fort där. Nu var MIN olycka inte en ren singelolycka men ändå relevant i frågan. Så min enda anledningtill mitt inlägg är att be folk ta det lugnt på bulten.

Jo men det klart att det skiljs på folk här, nu vet jag inte vem du är och har ingen större koll så.
Men det tas nog på fel sätt när okända stövlar in och påstår saker och som de i kärnan tycker kan vara obekväma.

junnu skrev:
Hittade inget konstigt i ditt/era inlägg :confused:

Sedan finns det folk som tyvär alltid tar saker personligt även om det bara är en uppmaning till alla eller en egen önskan...

Vissa kommer alltid tolka:
"ta det lungt i trafiken i år"
..som ett personangrepp i stil med:
"sluta köra för fort din djävla blådåre!"

Silwer skrev:
Jo men det klart att det skiljs på folk här, nu vet jag inte vem du är och har ingen större koll så.
Men det tas nog på fel sätt när okända stövlar in och påstår saker och som de i kärnan tycker kan vara obekväma.

Kunde knappt ha sagt det bättre själv :tummenupp
Och tror ni majoriteten av de som klankar på andras, inlägg vågat ställa upp på bana :va Nej för då skulle de :gråta

korvgubbe skrev:
Sedan finns det folk som tyvär alltid tar saker personligt även om det bara är en uppmaning till alla eller en egen önskan...

Vissa kommer alltid tolka:
"ta det lungt i trafiken i år"
..som ett personangrepp i stil med:
"sluta köra för fort din djävla blådåre!"

Men kan nog stunta och busa bland svennsson men UTSÄTT aldrig andra för fara. Lär er att bli ett med hojen innan ni ger er ut på gatan.. Finns inget som e så "vackert" som en som e ett med hojen :tummenupp Respect :Bugar

Både på bana och väg

Det är många som känner varandra i det här forumet som ibland känns mest som ett kompis forum med interna skämt jag inte förstår mig på...

Så fort någon inte tycker som dessa "outlaws" så blir det snack om moralkärringar osv

Jag tycker det är viktigt med diskussioner ang olyckor så vi andra kan lära oss något utan att själva behöva klota.
Vi behöver också påminnelse om riskerna!

klart de finns "kompisgäng" men hallå..hur mycke medlemmar finns de inte på sporthoj då? :)
alla kan inte vara kompisar...
ni känner säkert nån annan här o har slängt nån gliring som ingen annan fattar. :)
vissa gör de bara mer...ta inte allt på så blodigt allvar..lätt o bli missuppfattad bakom datorn :rolleyes:

varför kan vi inte bara alla vara vänner :( :gråta :wiggle va tvungen o dra in wiggle smilen då den e så söt :D

P-son skrev:
Nu har egentligen denna tråd inget med olyckan i sig att gör utan det som hände I tråden. Detta av respekt till de innblandade i olyckan.

Så:
När jag och en till ber folk ta det lugnt på "bulten" så hoppar några på oss med att vi inte visar respekt etc men efter att ha läst igenom tråden tycker jag att det inte är "så farligt" det jag och MV säger. Om man läser sidan 1 så ser man hur man höjjer vissa till skyarna med att de äger "bulten" etc UTAN att bli påhoppade. När sedan en person lägger en rätt "smaklös" kommentar om hur man ska köra på bulten så kommer ingen avhyvling mot honom (och de tidigare inläggen). Varför???

Har jag och MV gjort nån förbannade som blir påhoppade? Är man mindre "värd" om man inte skriver så många roliga inlägg här på SH?

En undran bara... :3freak

Självklart öppnar en sån tråd för spekulation, annars får trådskaparen skriva endast inlägg av typen "krya på dig" accepteras. Lite förhastat att tala om race utan att veta några detaljer, inte långsökt däremot.

korvgubbe skrev:
Det är väl ingen hemlighet att SH är en klubb för inbördes beundran där det finns en tydlig rangordning och hierarki som avgör vem som kommer undan med vad...
You are either with us or against us! :7peta
Stämmer bra och efter att ha "hängt" här ett tag lär man sig vilka som hör ihop osv.

Det som jag tycker är mest "skrämmande" är att en del inlägg skrivs av moderatorer som borde tänka sig för lite bättre.

sandstream skrev:
Stämmer bra och efter att ha "hängt" här ett tag lär man sig vilka som hör ihop osv.

Det som jag tycker är mest "skrämmande" är att en del inlägg skrivs av moderatorer som borde tänka sig för lite bättre.

...Själv har känner jag ingen här på SH IRL... Har åkt med en härifrån två ggr men det är allt...

Moderatorerna är inte mer än folk de heller antar jag.... Och det är kanske inte helt lätt för dem att vara alla till lags så jag brukar försöka ha lite överseende.. De är trots allt ganska beroende av att vissa andra användare här på SH är nöjda oavsett hur dessa användare beter sig....

Jag har varit passiv deltagare (ej registrerad) men flitig läsare på detta forum sedan våren 2004.

Det tog inte lång tid att lära sig att deltagarna här går att dela upp i två huvudkategorier, nämligen namnkunninga (kända) och icke namnkunniga (okända).

Med kända avses flitiga postare.

Den kända gruppen är den som är intressant i det här fallet och kan dessutom i sin tur delas upp två olika grupper.

Den största gruppen av dessa är de som ser till att detta forum är vad det är, nämligen trevliga människor som delar med sig av sin tid för att hjälpa eller debatera med andra människor.

Sedan har vid den andra gruppen. Denna grupp är en liten grupp som skulle kunna kallas för "de oberörbara".
Dessa individer kan i princip skriva vad de vill, uppmana folk till vilka olagligheter som helst eller uppvisa en total brist på "netiket", utan att för den saken skull få kritiseras av andra.

Skulle någon våga sig på att kritisera någon av "de oberörbara". Rycker omdelbart en armé av hangarounds ut till dennes försvar. Dessa hangarounds får då helt ogenerat häckla den stackare som vågat sig på denna oerhörda skymf, utan att någon ingriper och styr upp det hela.

Det kommer nu säkert att finnas en eller annan som inte tycker om vad jag nu har skrivit. Men tillbringar man en längre tid som läsare på detta forum, så går det inte att bortse från att detta är ett faktum.

Mina 0,02 €

junnu skrev:
Men kan nog stunta och busa bland svennsson men UTSÄTT aldrig andra för fara. Lär er att bli ett med hojen innan ni ger er ut på gatan.. Finns inget som e så "vackert" som en som e ett med hojen :tummenupp Respect :Bugar

Både på bana och väg

Det handlar inte bara om hur stor fara man utsätter bilisterna för. Det räcker inte att motorcyklisten har full kontroll, om han ändå skrämmer bilister kommer detta skapa en dålig uppfattning om motorcyklismen bland en stor del av bilisterna och därmed en stor del av svenska folket.

Men visst, jag kör både fort och bakhjul i trafiken. Försöker dock tänka på detta.

Min aspekt... :)

NoPinky skrev:
Jag har varit passiv deltagare (ej registrerad) men flitig läsare på detta forum sedan våren 2004....

Sedan har vid den andra gruppen. Denna grupp är en liten grupp som skulle kunna kallas för "de oberörbara".
Dessa individer kan i princip skriva vad de vill, uppmana folk till vilka olagligheter som helst eller uppvisa en total brist på "netiket", utan att för den saken skull få kritiseras av andra.

Skulle någon våga sig på att kritisera någon av "de oberörbara". Rycker omdelbart en armé av hangarounds ut till dennes försvar. Dessa hangarounds får då helt ogenerat häckla den stackare som vågat sig på denna oerhörda skymf, utan att någon ingriper och styr upp det hela.

Det kommer nu säkert att finnas en eller annan som inte tycker om vad jag nu har skrivit. Men tillbringar man en längre tid som läsare på detta forum, så går det inte att bortse från att detta är ett faktum.

Mina 0,02 €
Jag tycker att ditt inlägg var värt betydligt mer än 2 cent :tummenupp

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien