Faster
Snabbare än du!
Tjena alla turbo-tokar.
Har läst lite om era funderingar kring olika problem vad gäller överladdning.
Har lite JAG funderar på.!!
Läste tidigare idag:
Handlar om en R1 kille som undrar lite om tändning/laddtryck.
Tidigare läst:
Den aldeles fantastiska E85 tråden.
Det jag funderar på nu är om man som i fallet R1turbo kan höja laddtrycket utan spikning som följd om man kör med E85.??
Eller är det bara så (baserat på E85 tråden) att man kan köra med högre laddtryck än normalt i förhållande till laddkyl storlek.??
Vad skulle hända om man (som i fallet R1turbo) skulle sänka kompet till 8.5/9.0 (mellan tummen och pekfingret), kan man då höja effektuttaget genom laddtrycks höjning utan att ändra andra parametrar så som tändning eller laddkyl.??
Marklund kör väl (om jag minns rätt) med 220hk eller något i R1
rna, detta skall vara (enligt R1 tråden ovan) med 0.7 bar i laddtryck. Skall man då höja effekten till +300, eller åtminstånde 300hk jämnt...
...och kör med E85, minimalt mottryck och en bra avstämd stressfläkt, vilket komp förhållande bör man då ha.?? Och laddtryck.??
Detta behöver naturligtvis inte vara något exakt, jag bara snöar lite för att det är roligt att lära sig.!!
En annan grej. Vad är skillnaden mellan dynamiskt och statiskt kom förhållande, tror det var brink som snackade om det i R1 tråden.??
Tackar på förhand och keep up the good work, ni är jävligt kunniga och jag är fett avundsjuk.
Get in sit down shut up and hold on

Har läst lite om era funderingar kring olika problem vad gäller överladdning.
Har lite JAG funderar på.!!
Läste tidigare idag:
Handlar om en R1 kille som undrar lite om tändning/laddtryck.
Tidigare läst:
Den aldeles fantastiska E85 tråden.
Det jag funderar på nu är om man som i fallet R1turbo kan höja laddtrycket utan spikning som följd om man kör med E85.??
Eller är det bara så (baserat på E85 tråden) att man kan köra med högre laddtryck än normalt i förhållande till laddkyl storlek.??
Vad skulle hända om man (som i fallet R1turbo) skulle sänka kompet till 8.5/9.0 (mellan tummen och pekfingret), kan man då höja effektuttaget genom laddtrycks höjning utan att ändra andra parametrar så som tändning eller laddkyl.??
Marklund kör väl (om jag minns rätt) med 220hk eller något i R1

...och kör med E85, minimalt mottryck och en bra avstämd stressfläkt, vilket komp förhållande bör man då ha.?? Och laddtryck.??
Detta behöver naturligtvis inte vara något exakt, jag bara snöar lite för att det är roligt att lära sig.!!
En annan grej. Vad är skillnaden mellan dynamiskt och statiskt kom förhållande, tror det var brink som snackade om det i R1 tråden.??
Tackar på förhand och keep up the good work, ni är jävligt kunniga och jag är fett avundsjuk.
Get in sit down shut up and hold on