andersbrink
hasenfrasen
Jag som relativ nybörjare med turbo har väldigt taskig koll på vilka turboaggregat som skulle kunna vara lämpliga objekt till en 1100 som ska kunna ge 270 till 330 hästar, dvs kompsänkt men i övrigt original i motorn (förrutom kopplingen).
Det finns ju tydligen ketchup-aggregat som td04-13/5 som sitter på Saab'arna (och som inte pallar för så mycket), lite mindre ketchup td04-13/7 på volvo och sen k24, k26 och k27. Rent praktiskt hur funkar td04-16, 18 och 19? ...och gamla T3 Garrett i olika trim? Har tyvärr inte hittat någon sida på nätet, forum eller privat där man jämför äpplena med päronen och väger för och nackdelar hit och dit?
Nåt som ni kunniga kan utveckla när ni har nån minut över? Peter, Alf, Christer nån annan som vet med sig att han har jämfört några "vanlig förekommande" aggregat och har nån synpunkt i frågan?
Det finns ju tydligen ketchup-aggregat som td04-13/5 som sitter på Saab'arna (och som inte pallar för så mycket), lite mindre ketchup td04-13/7 på volvo och sen k24, k26 och k27. Rent praktiskt hur funkar td04-16, 18 och 19? ...och gamla T3 Garrett i olika trim? Har tyvärr inte hittat någon sida på nätet, forum eller privat där man jämför äpplena med päronen och väger för och nackdelar hit och dit?
Nåt som ni kunniga kan utveckla när ni har nån minut över? Peter, Alf, Christer nån annan som vet med sig att han har jämfört några "vanlig förekommande" aggregat och har nån synpunkt i frågan?