Plötsligt farligt suktande efter en ZX7R

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
I en tid då alla hojar blir mindre och vassare och tightare så känner jag plötsligt en märklig dragning till Kawa ZX7R som jag aldrig tidigare direkt uppskattat. Den växer i mina ögon och jag har nu kommit så långt att jag suktar efter att köpa en, polera upp ramen, lacka i nån tvärfet lack, kitta med öhlinsprylar, magfälgar, hitta nån gammal superbike-topp på ebay så man får flås i den aningen trötta motorn och så spinner tankarna.

7an är i rak motsats till allt modernt FET, bred o mustig o jag gillar det. ;)
Är jag bara full eller är den rätt ball?

Bifogat

• zx71.jpg
    zx71.jpg
    54.4 KB · Visningar: 508
  • zx72.jpg
    zx72.jpg
    63.6 KB · Visningar: 412
nej du är inte full, zx7r är en grym hoj för sin ålder. Känns nästan lite tidlös i sin design. Men varför inte en zx7rr :), är man själv lite sugen på. Svåra att få tag i bara.

Men va fan så kan ni ju inte säga :gnissla jag sålde min 97:a för några veckor sedan för att hitta nått nytt godis,,,,,,,,,,,,,,,, när ni säger så så ångrar jag ju mig,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, min lilla Ninja är ju borta :confused: :confused:

Är ju så fort man har fått tag maskinen man vill ha så börjar man nästan på en gång att snegla på nästa objekt. Känns det som ibland, förutom då man verkligen hittar rätt på en gång. En hoj behöver en hel del attid och själ för att man ska stanna kvar en längre tid med den. Så därför blir nästa hoj en TRIUMPH(street lr s3)

hhkx9.jpg

lätt den snyggaste 90-talsräsern. Fan va cool. säkert askönt gammalrå som bara maskiner från den tiden kan vara. Långt bort från all finslipad insprutsteknik man kan komma! Jag hade kört på ditt koncept stenhårt. Kitta den till max och kör skiten ur alla fisförnämda k7:or etc!! :yoparty

Kawasaki med Superbike-anda SBK 1988/2002

Gröna Ninjor, är mycket Racing. Från början så såldes de till hyfsade priser :tummenupp och det fanns racing-kit ifrån Kawasaki som transformerade upp dessa till Extreem racing-nivå. En grön Ninja är en hoj med racing-image!:)

Bifogat

• IMG_0649 mail.jpg
    IMG_0649 mail.jpg
    94.9 KB · Visningar: 379
  • IMG_0650 mail.jpg
    IMG_0650 mail.jpg
    96.5 KB · Visningar: 383
ja jag förstår dig helt:tummenupp funderar på gathoj i sommar och kawan är med på listan.. jättesnygg ju, och framförallt, en 750 :) :)

den här filmen visar hur bla zx7r står sig mot en K6
[YOUTUBE-ID]rSyPkiTgifU[/YOUTUBE-ID]

den på din högra bild, helpolerade fälgar, mmm, vill ha..

Last edited:
Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...