videokamera ?

Gustafsson

Skrapar tungan...
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
no bike
eló jag undrar om det är någon som har någon erfarenhet av den här kameran --> http://www.expert.se/prodinfo.asp?mainId=2&secId=29&subId=9&prodId=2540&bhcp=1

jag skulle vilja köpa en videokamera men eftersom jag har lite begr. budget (snorvalp) så kan jag inet slänga ut 5k-> på en kamera & jag undrar om ni har nån erfarenhet av just denna lr liknande kamera & om det går att peta ni filmen i datorn & redigera & om det blir någon bra kvalitet på filmen.
(om ni har exempel film på hur det blir släng gärna upp det)

FireSalle skrev:
Köpte precis en Panasonic NV-DS60 på Power för 4990 kr.

http://www.cyberphoto.se/pana/ds60.php

Inte lika mycket optisk zoom som den Samsung du tittar på men det är en DV-kamera iaf. och liten nog att kunna få åka med.

joo men budgeten räcker inte till :( annars hade jag sprungit & köpt en DV fort som fan :) men nu räcker det inte till :( nån som har ett film exepel på en analog kamera ?

jag skulle bli väldigt tacksam om någon svarade snabbt eftersom jag skall ner & kanske köpa den här kameran om nån timme...ett film exempel på hur kvaliteten blir skulle vara perfekt :tummenupp

coolrider skrev:
joo men budgeten räcker inte till :( annars hade jag sprungit & köpt en DV fort som fan :) men nu räcker det inte till :( nån som har ett film exepel på en analog kamera ?

Vaddå? Du skrev ju att du inte hade budget för en kamera ifrån 5000 spänn och uppåt, så jag tipsade dig om en kvalitetskamera som du kunde köpa billigt på Power (Coop) och få en hel tia över till bensin... ;)

Under 5kkr är billigt för en ny liten DV-kamera :fakta. Den är dyrare att handla över internet.

Jaga på http://se.kelkoo.com/ eller på http://se.pricerunner.com/

Last edited:
coolrider skrev:
jag skulle bli väldigt tacksam om någon svarade snabbt eftersom jag skall ner & kanske köpa den här kameran om nån timme...ett film exempel på hur kvaliteten blir skulle vara perfekt :tummenupp

Tyvärr kan jag eller troligen inte någon annan ge dig det på så kort varsel.

Men ens sak kan jag säga om kvallitet .. hemma vidio är alltid hemma video. Och går naturligtvis inte i bio filklass.

Men alla filmer nästan är tagna med vanlighemma utrustning och då spelar det inte roll om kameran klarar 500 digitala in zomningar eller om den är analog på x2 typ.

Har du samma band i en digital och en analog är det hårfin skillnad.

De som kostar mycket har bara mer finnesser som LCD skärm iställte för "filmögat" samt att ma kan lägga på vissa eftekter koppla på ljus och ljud utrustning.. osv.

Gå och köp den du tycker passar din ekonomi och fråga efter andra kameror i samma prisklass. När experditen visat dig alla går du på hans tips och på dina önskningar. Lycka till.

tack för hjälpen =)
så det är inegn STOR skillnad på kvaliteten, men är det samma sak om du vill ha filmen på datorn ? för det är det jag vill göra kunna lägga in filmen på datorn. även då blir det inegn stor skillnad lr ?

firesalle

Den kameran som du har köpt tänkte jag också köpa för nåån vecka sen till jag såg att den inte hade dv-in och det är lite tråkigt annars verkar den kameran mycket prisvärd och bra! :tummenupp

nu har jag köpt den :D ganska nöjd än så länge men nu måste jag bara hitta video redigeringskort & shit :3freak för att kunna peta in filmerna i datorn...nån som har några BILLIGA tips ?

Re: firesalle

snobben skrev:
Den kameran som du har köpt tänkte jag också köpa för nåån vecka sen till jag såg att den inte hade dv-in och det är lite tråkigt annars verkar den kameran mycket prisvärd och bra! :tummenupp

Klarar mig utan DV-in, min datorburk klarar ändå inte av videoredigering :( och när jag inte ens orkar fixa till mina digitalafoton så undrar jag när jag skulle ha tid till redigeringen?
Så jag var snål, en DV-65 med DV-in skulle kosta 2500 kr till, 50% mer!!!

Så jag har en nödlösning, kompisen har både datorkraft/stora hårddiskar och videokamera med DV-in - skulle jag behöva redigera gör jag det hos honom ;)

coolrider skrev:
tack för hjälpen =)
så det är inegn STOR skillnad på kvaliteten, men är det samma sak om du vill ha filmen på datorn ? för det är det jag vill göra kunna lägga in filmen på datorn. även då blir det inegn stor skillnad lr ?

Nix inte någon stor skillnad. Jag har en Analog v-kamera som jag fick från min farfar för han köpte en ny flådig.

Vi skall ut på måndag och skuta lite wheeli och skit.

Det du missar när du lägger över i datorn missar du på alla kameror. Även biofilm.

Men När den ligger i datorn försämras den aldrig.
Vill du ha det max bäst skall du spela in på hd med en gång .. vilket jag inte lyckats med ännu.. så dessvärre får vi dras med detta enkla bekymmer... Pm:a mig när du har lite film och visa!

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT