Vurptestat Vanucci-ställ och R6:a

"FUBAR"

Måste lära mig bromsa på slangen..
Gick med
13 Jun 2004
Hoj
KTM 950 SM -06
Har nu testvurpat för att kolla kvalitèn både på hojen och skinnstället och har konstaterat att bägge sakerna har dålig kvalitè :rolleyes:

Hade detta varit en högfartsvurpa där man kanar långt på asfalt så hade nog i skinnstället hjälpt så mycket med tanke på att sömmarna släppte väldigt enkelt, och det gick hål i skinnet.
Hojen planterades i ett avbärarräcke.

Bifogat

• bild 1.jpg
    bild 1.jpg
    109.5 KB · Visningar: 494
  • bild 2.jpg
    bild 2.jpg
    108.6 KB · Visningar: 428
  • bild 3.jpg
    bild 3.jpg
    102.2 KB · Visningar: 480
  • bild 4.jpg
    bild 4.jpg
    138.9 KB · Visningar: 882
HAHAHA! Vad var det ni sa? Ett ställ för 3000 har lika bra kvalitet som ett för 10-15.. Ja tjena! Sa ju att man inte får något riktigt ställ för de pengarna.

Dock synd att du vurpa, synd på hojen med. Men det kunde gott värre! Krya på dig! :)

Det där såg inte så kul ut...varken stället eller hojen :3freak
Sömmarna verkar ha gått upp väldigt lätt.

Antar att det gick bra med dig iaf?

enligt bilden så ser hojen ut att ha klarat sig bra ändå.... Inga direkta kåpskador?

Gafflar finns det massor beg. med öhlinskit.

Aj fan. Tur att Du klarade dig iaf. Hojen verkar behöva lite nya delar, ny framgaffel bl. annat enl bilden. Ser den andra sidan värre ut?
Hur gick det till?

Hmm det låter och ser ut som både du och hojen har klarat sig hyfsat bra iaf. :tummenupp
Nu när jag tittar på bilden får jag en tanke -Vilken fart du måste fått upp fastän du hade skivbromslåset i :)

Nåväl, hoppas du och hojen mår bra snart! :tummenupp

Aldrig mer Vanucciställ igen!
Jag klarade mig bra, lite mörbultad i bröst, rygg, axel och höft/ljumske annars bra, kunde gått värre. Hojen ser bra ut på andra sidan, det som jag kunde se var höger styrhalva av, höger fotpinne av, gaffeln böjd, framskärmen av vid fästet, fälgen mosad samt repor här o där. Kylaren har fått sig en liten smäll men verkar iaf inte läcka.

Last edited:
morlock skrev:
Aj fan. Tur att Du klarade dig iaf. Hojen verkar behöva lite nya delar, ny framgaffel bl. annat enl bilden. Ser den andra sidan värre ut?
Hur gick det till?

Se bara upp för om styrlagrena eller ännu värre ramen fått sig en knäck uppe vid styrhuvudet. Kan resultera i skumma styregenskaper.

/Jan

Tzr_Racing skrev:
HAHAHA! Vad var det ni sa? Ett ställ för 3000 har lika bra kvalitet som ett för 10-15.. Ja tjena! Sa ju att man inte får något riktigt ställ för de pengarna.
Jag har tjugotalet vurpor på mitt skinställ och det är i stretchet det gått sönder å jag vet inte ens om det är från en vurpa eller om jag fastnat i något i skogen. 1000kr gav jag för det, och då var det buret 3 ggr, kan inte kostat 15 papp nytt.

kolla så inte fästet till Gaffeln knäckdes gör det ganska lätt vid en frontal ett helvete att fixa min framgaffel kan du få köpa lr iaf gaffel benen suktar efter Ölins nu

Alltid höger sida...

Tråkigt att höra om vurpan. Själv klantade man sig i början av juni och hade sönder lite kåpor.

Något som jag tycker verkar konstigt, är att det oftast tenderar till att vara höger sida som skadas. Kan det vara så? :va

OlleR skrev:
Jag har tjugotalet vurpor på mitt skinställ och det är i stretchet det gått sönder å jag vet inte ens om det är från en vurpa eller om jag fastnat i något i skogen. 1000kr gav jag för det, och då var det buret 3 ggr, kan inte kostat 15 papp nytt.

Men OlleR, med tanke på din kroppshydda är det väl som att kasta en bomullstuss hårt i marken.

:hihi

.

Gottis skrev:
kolla så inte fästet till Gaffeln knäckdes gör det ganska lätt vid en frontal ett helvete att fixa min framgaffel kan du få köpa lr iaf gaffel benen suktar efter Ölins nu
Vilket fäste till gaffeln? På själva hojen eller på själva gaffeln?

Vilket Vanucci-ställ är/var det?
Hel-stället?

Vilken hastighet kraschade du i?

Edit.

Tack för testen, men jag funderade mer på en GSXR och ett Alpinestar, kan du testa den kombinationen också?

Skämt å sido, som grönsakshandlaren sa när han kastade ut gumman, du verkar ha klarat dig bra, med tanke på humorn, bit ihop och kom igen!

Lurch skrev:
Men OlleR, med tanke på din kroppshydda är det väl som att kasta en bomullstuss hårt i marken.

:hihi

.
Haha jo det stämmer iofs. ;>

Sen går det väl inte lika fort heller på min moppe! (brukar många påpeka) ;)

Nyheter
Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar