Är lera och regn inte något för dig?

Jocke W

www.weideniusmotorsport.s e
Gick med
19 Oct 2003
Hoj
Yamaha 426F MX ,01*Såld* KTM 525 SMR, 05*Såld*. KTM 450 SXS, KTM 560 SMR-07
Ja då ska jag berätta...

Tyvärr vet jag inte så mycket och hur mycket träningstid det blir, MEN!
I vallentuna byggs en inomhus cross bana som ska stå färdig efter nyår, så ni som vill slippa skit, snö, kallt. Bör söka er dit.

Om någon har mer info får ni gärna lägga upp det här!

Nu drar jag till Monster Jam i globen! Yeah! :yoparty

Var inte den enbart avsedd för crossgymnasiets elever? Eller var det bara ett elakt rykte?

Det borde va jävligt högt till taket om man ska köra motocross där inne.. :D

Vilken klubb är det som ska ha hand om de?

Ozwald skrev:
2603541 Var inte den enbart avsedd för crossgymnasiets elever? Eller var det bara ett elakt rykte?
crossgymnasie! :skrämd. Vad ska dom hitta på härnest? :tungan
Fy va grymt. skulle man ha gått
Härligt med crollebanan. Nära stockholm right?

philsson skrev:
2603685 crossgymnasie! :skrämd. Vad ska dom hitta på härnest? :tungan
Fy va grymt. skulle man ha gått
Härligt med crollebanan. Nära stockholm right?
det har funnits länge.. ja sedan frankos tid nästan :)

blom skrev:
2603702 det har funnits länge.. ja sedan frankos tid nästan :)
seriöst? :va varför fick man inte reda på det när man gick gymnasiet! :gråta
Likaså med MC gymnasiet i motala? fick reda på det efter något år på gymnasiet :huvet

philsson skrev:
2603725 seriöst? :va varför fick man inte reda på det när man gick gymnasiet! :gråta
Likaså med MC gymnasiet i motala? fick reda på det efter något år på gymnasiet :huvet

Du hade nog inte kommit in endå. Tror man måsta tävla seriöst för att få gå i den skolan.. Jag sökte men fick inte gå där.. :gråta

Mögel skrev:
2603743 Du hade nog inte kommit in endå. Tror man måsta tävla seriöst för att få gå i den skolan.. Jag sökte men fick inte gå där.. :gråta
Aja.. det är så pass. Hade man ju ifs kunnat se till att fixa i förväg. ;) men ekonomin fanns inte där då. :(
Mer info om crossbanan!.

Ja har hört ryktena om cross gymnasiumet, om det är sant kan dom ju inte ha det alldeles för dom själva, det skulle vara skandalöst! men vi får se vad som händer.

Annars finns det dubbdäck, som jag själv föredrar :tummenupp

Mögel skrev:
2603743 Du hade nog inte kommit in endå. Tror man måsta tävla seriöst för att få gå i den skolan.. Jag sökte men fick inte gå där.. :gråta

Sant, polarn sökte dit jag skippade. Ingen av oss hade en suck ändå pga för liten ekonomi dock så åkte vi båda ifrån han som fick börja där efter det.

Det krävs en shitload med talang och en ännu större hög med stålar för att komma in...

Jocke W skrev:
2603510 Ja då ska jag berätta...

Tyvärr vet jag inte så mycket och hur mycket träningstid det blir, MEN!
I vallentuna byggs en inomhus cross bana som ska stå färdig efter nyår, så ni som vill slippa skit, snö, kallt. Bör söka er dit.

Om någon har mer info får ni gärna lägga upp det här!

Nu drar jag till Monster Jam i globen! Yeah! :yoparty

Var till Vallentuna förra helgen och tittade på bygget. Ett riktigt seriöst bygge. Och stort, 80x40 meter med rejäl takhöjd (som en ishall). Det är ett privatbygge. Pratade med ägaren och de kommer att hyra ut hallen till de som önskar och även ha den öppet för drop-in körning.
Hallen kommer att öppnas i januari räknade han med.
Till veckan skulle en kille från Belgien komma upp och designa banan. Som sagt, RIKTIGT seriöst.

Självklart blir det ju dubbdäck i vinter men det är ju kul att kunna köra lite "sommarkörning" även under vintern.

Man kan ju fråga sig vad det kommer att kosta att köra där? Det lär ju inte ha varit gratis att bygga den där hallen.

Men det måste ju funka jätte bra med längre öppettider och så eftersom det inte lär låta så mycket så det stör omgivningen och så bör dom väl ha bra belysning där inne så man inte blir beroende av dagsljus.

Vågar man hoppas på något liknande det här?http://www.themotoplex.com/Photos_Building.htm

Stämmer det här så blir det ju en cross! Fan vad grymt att kunna köra några kvällar eller helgdagar i veckan oavsett väder och dagsljus. Då blir det inget gymkort i vinter!

Vart kan man hitta information om det? Jag antar att det kan bli ganska dyrt att köra där om man nu får göra det om man inte går på crossgymnasiet.

Tänk, och nu är det något drömmande i min blick, om de kunde komplettera med en riktig, fulltstor gokartbana i samma lokal. Mmmmm... En cross med crosshjul och en med motardhjul och sedan körning tre kvällar i veckan...

Last edited:
philsson skrev:
2603725 seriöst? :va varför fick man inte reda på det när man gick gymnasiet! :gråta

Det räcker inte med att tävla seriöst, du måste ha bra meriter. Rätt så många också. Sen en pappa som tjänar fett :näsblod

K.Svensson skrev:
2606556 Det räcker inte med att tävla seriöst, du måste ha bra meriter. Rätt så många också. Sen en pappa som tjänar fett :näsblod

Det låter som de flesta sorterna av motorsport tycker jag :)

Nu är det en artikel om inomhus banan i IB, den ska vara igång på jullovet. Det står ingenting om öppetider m.m. Men man kan hoppas att dom kör alla dagar i veckan under hela vintern :tummenupp

500m lång med 12,5 m till tak och byggs av nån holländare om jag inte minns fel. Banan ska försökas byggas om varje år!

Jocke W skrev:
2615410 Nu är det en artikel om inomhus banan i IB, den ska vara igång på jullovet. Det står ingenting om öppetider m.m. Men man kan hoppas att dom kör alla dagar i veckan under hela vintern :tummenupp

500m lång med 12,5 m till tak och byggs av nån holländare om jag inte minns fel. Banan ska försökas byggas om varje år!

Med det priset som cirkulerar på 200:-/tim och att jag har svårt och se att dom kommer installera värme eftersom avgaserna kräver fläktar som blåser ut och då skulle uppvärmningen bli väldigt dyr?

Lär inte va så poppis med det priset.

Man måste väl kunna ringa Vallentuna kommun eller nåt och få reda på mer alt. få någon att ringa. Det är ju en superbra grej om vanliga dödliga får tillträde. :tummenupp

Joe-57 skrev:
2606030 Var till Vallentuna förra helgen och tittade på bygget. Ett riktigt seriöst bygge. Och stort, 80x40 meter med rejäl takhöjd (som en ishall). Det är ett privatbygge. Pratade med ägaren och de kommer att hyra ut hallen till de som önskar och även ha den öppet för drop-in körning.
Hallen kommer att öppnas i januari räknade han med.
Till veckan skulle en kille från Belgien komma upp och designa banan. Som sagt, RIKTIGT seriöst.

Tjena man! Jag bor i vallentuna och MÅSTE få tag på markägarn eller adress, det är i stort sett livsviktigt..

Kan du maila adress och telefonnummer?

martin@martinfmx.com

tack man

*/ ?>
Nyheter
Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Back