DucceTurbon bänkad!!!

TomTom

i bollen...
Gick med
24 Jul 2003
Ort
Arboga
Hoj
Ducati 996SPS
Va nere o gned lite på rullarna med pärlan. :D

Gick ett par hyfsade repor :tummenupp

Graf från bänkningen

Det finns mer att skruva på men den blev så j*vla svårkörd så det får vänta :crash
Det bara spinner och har sig ända upp till 270 sen är det bara att luta lite bakåt så trycker den upp sig på slangen... :D
Snart ska jag sätta på Pankl-förgasare och Termignoni-kolvar också... då j*vlar :eek:

/Fett me mos
 
OOOOOOH HERREEEJÄÄÄÄÄVLARRR!!!

Ser jag fel eller står där att hojen har runt 260 hästar o varvar 16.000 rpm ?!?! Jag kan inte mer än :bow :bow det DÄR är en kunglig hoj!!

Nu vet ja va ja ska ha för hoj i framtiden :rolleyes:
 
Men moddar man rettor eller hayabusor likadant rastar den duccen.. man ska jämföra lika moddade grejjer :fakta

//jaG

amullo skrev:
Ganska FETT! :eek:

Fatta vad den måste rasta Rettor och Hayabusor på rakorna!

RESPEKT! :bow :rock :squid
 
Zeb_Macahan skrev:
Men moddar man rettor eller hayabusor likadant rastar den duccen.. man ska jämföra lika moddade grejjer :fakta

//jaG

kanske!! men rent själsligt och designmässigt så RASTAR italienska hojar alla andra...
 
TomTom spinner hojjen verkligen i 270??? SERIÖST?

Isf vill jag också ha turbo-Ducce.
 
Zeb_Macahan skrev:
Men moddar man rettor eller hayabusor likadant rastar den duccen.. man ska jämföra lika moddade grejjer :fakta

//jaG

Visst, visst! Håller med dig. Helt klart så skall de inte jämföras rakt av, men håll med om att det är en imponerande graf den uppvisar.

Personligen har jag inte träffat på så många turbo twinnar. Speciellt inte Ducce turbo´s! Klart annorlunda var det jag menade alltså. :rodnar
 
Visst är det en imponerande graf, inte snack om saken och överladdade twinnar är ovanliga.... men att jämföra en hoj som säkerligen är lagt många $ på mot en standard är fel, som du sade.

Jag blir ännu mer imponerad av effektkurvorna ur dom överladdade hayabusorna som rullar på våra vägar...

som lite ot så fattar jag inte vad man ska ha så mycket effekt till... ok, ballhetsfaktorn är hög, men det wheelar ju ut ur varenda kurva varje gång man ska använda effekten lite... jag som tycker min är för stark allt som oftast....

//jaG

amullo skrev:
Visst, visst! Håller med dig. Helt klart så skall de inte jämföras rakt av, men håll med om att det är en imponerande graf den uppvisar.

Personligen har jag inte träffat på så många turbo twinnar. Speciellt inte Ducce turbo´s! Klart annorlunda var det jag menade alltså. :rodnar
 
amullo skrev:

Fatta vad den måste rasta Rettor och Hayabusor på rakorna!

Ja, men det är lite farligt att köra fullt...det är lite lättare med dom där effektsvaga Rettorna och Pajasbusorna :tummenupp
 
Fan typ lite mer än moto GP duccen.. undrar vilken som skulle gå bäst rakt fram av de två?
 
Jonas skrev:
Rätt grym mannen. :bow Ganska omfattande modifieringar förstår jag, har du fixat det själv eller finns det färdiga kit att köpa och slänga på? :)

Jag har svårt att tro att det är ett färdigt kit av typen som finns till hayabusa och R1. De hojarna är ju för det första betydligt vanligare och för det andra rad4 motorer.

Problemet med twinnar är att de har en för hög pulsning på avgassidan för att få turbon att funka som den ska.. Men bevisligen så verkar det ju som att mindre twinnar går att få riktigt starka med lite övertryckshjälp.

J*kligt grymt alltså... :p
 
satan vad illa hojen måste gå under 7000 varv, där har den knappt 30 häst
 
TomTom skrev:
Va nere o gned lite på rullarna med pärlan. :D

Gick ett par hyfsade repor :tummenupp

Graf från bänkningen

Det finns mer att skruva på men den blev så j*vla svårkörd så det får vänta :crash
Det bara spinner och har sig ända upp till 270 sen är det bara att luta lite bakåt så trycker den upp sig på slangen... :D
Snart ska jag sätta på Pankl-förgasare och Termignoni-kolvar också... då j*vlar :eek:

/Fett me mos

Du skämtar väl, en 748 med 260 kusar skulle väl hålla kortare tid än en avlöning räcker?. Har du verkligen byggt turbo på hojen så skulle jag gärna vilja sen några bilder då jag aldrig sett en ducce med turbo!.
 
Såvitt jag kan se är det nåt fel på kurvorna. Vrid o effekt o varv hänger inte ihop.
Vridet vid 12600 är 150 footpound dvs. 1.36*150 = 204 Nm.
Det skulle ge effekt 204*12.6/7.024=366 hk.
Men kurvan visar 250.
Förklaring ?
/u
 
Last edited:
Back
Top