150 - 250Km/h

Färnbo skrev:
Ser ut som om den blir lite lätt i framändan :D

Laddar du ungefär 0,9,man ser ju inte mätarn hela tiden?

Lite dryckt 0.9 brukar den komma upp i, Solen var lite besvärlig så mätaren syns lite dåligt i bland. Framändan är väldigt lätt minsta ojämnhet så lyfter den.

R1 T

Last edited:
Rundningsmärke skrev:
Det gick ju hyfsat... :rolleyes:
Vad har du för fladdrande mätare till höger?

/A

Det är lambda mätaren, den beter sig lite underligt på hörge varv, vet inte riktigt varför. När jag kör hojen i dynobänken, så ligger lambda värdet stabilt på bänkens lambda, så det är antagligen något skumt med min.

Last edited:
R1 T skrev:
Det är lambda mätaren, den beter sig lite underligt på hörge varv, vet inte riktigt varför. När jag kör hojen i dynobänken, så ligger lambda värdet stabilt på bänkens lambda, så det är antagligen något skumt med min.
Hur gör du när det är dags för besiktning? Bygger du om hojen igen eller hakar du av wastegaste-stången och spelar dum? Det finns väl ändå inte en besiktningsman i världen som inte begriper att hojen har turbo?

/A

Rundningsmärke skrev:
Hur gör du när det är dags för besiktning? Bygger du om hojen igen eller hakar du av wastegaste-stången och spelar dum? Det finns väl ändå inte en besiktningsman i världen som inte begriper att hojen har turbo?

/A

Den är reg-besiktigad med turbo, så den får sitta kvar när jag besiktar.

Äh, så där gör man ju med Skodan...

Närå, riktigt härlig att se siffrorna fladdra förbi på mätaren.

R1 T skrev:

När du kör i bänken ligger hojens lambda(mätares) stabilt eller fladdrar den då oxå?

tänk vad bekvämt att ha den effekten inne i storstan, perfekt vid alla rödljus när man ska iväg.

:rolleyes:

Jonathan skrev:
Skapligt:)

Kit från Marklund eller hem pulat?

Har köpt endel delar av marklund, och byggt en del själv.
Det jag har byggt själv (just nu, det ändras hela tiden) är avgassystemet (hela vägen), wastegaten och lite stag och fästen.

R1 T

Färnbo skrev:
När du kör i bänken ligger hojens lambda(mätares) stabilt eller fladdrar den då oxå?

När jag bänkade förra året så fladdrade mätaren på hojen, men då upptäckte jag att sonden hade vibrerat sönder. Men i år med ny lambda och ny placering så tänkte jag tyvärr inte på det när jag bänkade, och inte hade jag video kameran på heller. :kocko . Men det är möjligt att den har gått sönder igen, för beteendet är det samma (fladdrar på höga varv)

R1 T

R1 T skrev:
Den är reg-besiktigad med turbo, så den får sitta kvar när jag besiktar.

Vågar du låta tjommarna på bes att provköra hojjen?? Låter mäkta läskigt :3freak

*/ ?>
Nyheter
Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage