Triumph TT 600 tråd...

MadDog

Ny medlem
Gick med
4 Jun 2004
Ort
Karlstad
Hoj
Aprilia Pegaso
Hej på er! :)

Tänkte starta en TT tråd om det finns några intresserade...


Funderar på att köpa mig en, mycket pga den billiga försäkringen har inte fått tillfälle att prova den än så jag hoppas på hjälp.

Vad har ni för erfarenheter av den, både bra och dåliga skulle uppskattas.
Jämför men likvärdiga hojjar men håll TT´n i centrum.


Mad!

P.S. Ändrade ämne och la till daytona så alla ska känna sig välkomna :)
 
Last edited:
Min gick som ett skott! Jag gillade den skarpt. Ruskigt kvickstyrd. Lite mer upprätt körställning än min R1:a. Jag körde både kort och långt. Pressade 100 mil ungefär som mest på en och samma dag = ont i ryggen men annars OK. Lite tradigare i stan än en litershoj men det gäller nog 600:or rakt över. Jag har lite gamla bilder på länken MyBike på azplund.com.
 
tackar. Förresten: köper du en beggad så se till att du inte har en dyr service direkt du köpt den. 1200-mila kostade 6093:- inkl. ventiljustering!
 
Nicke skrev:
tackar. Förresten: köper du en beggad så se till att du inte har en dyr service direkt du köpt den. 1200-mila kostade 6093:- inkl. ventiljustering!


Hehehe jag sålde min när den gått 1100 ungefär :-) snacka om skönt det va!
:banana
 
Kanon med en TT tråd. Har ganska nyligen införskaffat en TT600 -00.
Är helt klart nöjd med hojen med tanke på pris på försäkring osv...
Dock tycker jag den låter mycket från motorn typ ventil/kedje skrammel, har låtit en mekaniker lyssna på den och han förklarade att Triumph låter så. Men i mina örån låter de illa, speciellt vid 5-6000 varv. Hur låter era hojar?? Den har inte gått så långt (ca 700mil) så de kan väl inte vara dags för ventiljustering redan.... Nicke: vad gick high pipen på?? Bra mycke skönare ljud :tummenupp ... Blev de nån skillnad rent effektmässigt??
 
Den var DYR. 5700 spänn och jag fick vänta i 8 veckor på den. Sen blev det in på verkstad och ny mappning för 500 till. Men det var värt det vad gäller ljud ch utseende. Jag har inte bänkkört och kan inte säga att jag märkte nån större skillnad. Svårt när det kanske handlar om 1-3 hk mer eller så.

Ranta skrev:
Nicke: vad gick high pipen på?? Bra mycke skönare ljud :tummenupp ... Blev de nån skillnad rent effektmässigt??
 
Ranta skrev:
Dock tycker jag den låter mycket från motorn typ ventil/kedje skrammel, har låtit en mekaniker lyssna på den och han förklarade att Triumph låter så. Men i mina örån låter de illa, speciellt vid 5-6000 varv. Hur låter era hojar?? Den har inte gått så långt (ca 700mil) så de kan väl inte vara dags för ventiljustering redan....
Min låter också ganska mycket om motorn vid 5-6000 varv som du skriver. Vad jag har hört och läst väsnas injektorerna ganska mycket på TT:n. Jag hade också en Triumph mekaniker som lyssnade på min innan jag köpte den och han tyckte det lät normalt.
När jag köpte den hade den gått 600mil och just nu står den i garaget och genomgår en 2400 mil service så vad det än är som låter lär det inte vara något allvarligt.
 
Bra ide med en TT tråd. Har en -01 själv och är mycket nöjd. Som nicke skriver, snabbstyrd och kul men lite seg i stan, den gillar höga varv som alla 600or. Har ett Micron titan bolton och ny mappning, låter gött! Sedan går den faktiskt bättre på lägre varv med den nya mappningen. Absolut något att rekommendera!
 
Osmium skrev:
Min låter också ganska mycket om motorn vid 5-6000 varv som du skriver. Vad jag har hört och läst väsnas injektorerna ganska mycket på TT:n. Jag hade också en Triumph mekaniker som lyssnade på min innan jag köpte den och han tyckte det lät normalt.
När jag köpte den hade den gått 600mil och just nu står den i garaget och genomgår en 2400 mil service så vad det än är som låter lär det inte vara något allvarligt.

Kanon, du vet man letar juh efter missljud när man nyss köpt nytt... Säkert inget att oroa sej för... Snygg färg på hojen btw... (Samma som min)

Har hört en del om att "bygga om" 00:na till 01:ans inspruting för att få den att gå lite bättre på låga/tomgångsvarv. Är de nått som nån känner till?
Mappade om min 00:a och då blev den lite bättre men jag har fortfarande kvar den där av och på kännslan...
 
Ranta skrev:
Har hört en del om att "bygga om" 00:na till 01:ans inspruting för att få den att gå lite bättre på låga/tomgångsvarv. Är de nått som nån känner till?
Mappade om min 00:a och då blev den lite bättre men jag har fortfarande kvar den där av och på kännslan...
"Av och på"-känslan får man nog lära sig att leva med. Det är väl en barnsjukdom på de flesta hojar med insprutning. Idag håller väll japsarna på med dubbla spjäll och allt möjligt jox för att få bukt med det.

Min TT (som är en 00:a) har 01:ans insprutning, kamaxlar och avgassystem. Men det var som du skrev mest till för tomgång och mellanregistret. I övrigt tror jag inte det gör någon skillnad.

Cornholio:
Jag har åxå en micron titan-burk på och den nya bränslemappen gjorde susen!
Sen låter det ju bara bättre (läs: mer) ju mer man kör. :tummenupp
 
Osmium skrev:
"Av och på"-känslan får man nog lära sig att leva med. Det är väl en barnsjukdom på de flesta hojar med insprutning. Idag håller väll japsarna på med dubbla spjäll och allt möjligt jox för att få bukt med det.

Min TT (som är en 00:a) har 01:ans insprutning, kamaxlar och avgassystem. Men det var som du skrev mest till för tomgång och mellanregistret. I övrigt tror jag inte det gör någon skillnad.

Ok, då är de juh inte nån större idé att lägga pengar å tid på att uppgradera de... Mellanregistret är de så sällan man kör på endå, den verkar juh trivas bäst över 9000 v/min :yoparty
 
MadDog skrev:
Hej på er! :)

Tänkte starta en TT tråd om det finns några intresserade...


Funderar på att köpa mig en, mycket pga den billiga försäkringen har inte fått tillfälle att prova den än så jag hoppas på hjälp.

Vad har ni för erfarenheter av den, både bra och dåliga skulle uppskattas.
Jämför men likvärdiga hojjar men håll TT´n i centrum.


Mad!
får man va med här å snacka när man har daytona 600??? :) e väldigt nöjd med min och även den går under samma försäkring, motorn skall väl vara samma som tt men anorlunda insprutning. ha det gött :yoparty
 
Vill också ha

Har också planer på en TT600, har tyvärr aldrig haft tillfälle att provköra någon, de dräller ju inte av dom i affärerna.
Vad har de för serviceintervall? kan ju vara bra att veta vid eventuellt köp.
:confused:
 
100, 600, 1200, 1800 osv. 1200-mila är en större service som kostar mucho dineros. Ventiljustering görs vid behov på den servicen.

Pyton skrev:
Har också planer på en TT600, har tyvärr aldrig haft tillfälle att provköra någon, de dräller ju inte av dom i affärerna.
Vad har de för serviceintervall? kan ju vara bra att veta vid eventuellt köp.
:confused:
 
Däcktryck??

Skulle villja veta vad de ska vara för däcktryck i TT:n
Har en Tyskimp TT600 och saknar instruktionsbok.... Btw, ingen som vet någon hemsida man kan beställa inst. böcker osv?? :3freak
 
Pyton skrev:
Har också planer på en TT600, har tyvärr aldrig haft tillfälle att provköra någon, de dräller ju inte av dom i affärerna.
Vad har de för serviceintervall? kan ju vara bra att veta vid eventuellt köp.
:confused:

Här kan man se service interval och priser på alla Triumph hojjar...
...borde vara liknande på andra verkstäder :va .

http://freewheel.se/
 
Nyheter
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

Back
Top