Kinnekulle Ring 6:e augusti med Trackworld.se

Brück

Ny medlem
Gick med
8 May 2003
Hoj
Ivy, ZX-6RR 05
Det finns ca 25 lediga platser som ej förbokats. Dessa erbjuder vi som DROP-IN på söndag, dvs det går bra att komma dit och betala på plats (plats finns i alla grupper).

Racingworld har fått en lillebror, Trackworld. Vi använder samma koncept som Racingworld.

Vi har nu öppnat bokningen till årets körning på Kinnekulle Ring som inträffar söndagen den 6 augusti.

Vi kör mellan 9.00-16.30, och kostnaden är 700:- för en heldag.

Du kan vara nybörjare med nytaget körkort, likaväl som erfaren "banräv". Genom att ha tre grupper med olika tempon (lugn/mellan, mellan, och snabb) kan vi erbjuda en givande bandag för alla deltagare.

Instruktörer finns med ute på banan under hela dagen.

Nytt för i år är att vi inte tillåter oregistrerade eller avställda hojar. Alla hojar skall vara i gatskick, dvs besiktningsbara hos Bilprovningen.

Hur bokar jag mig? Gå in på www.trackworld.se, välj "Anmälan/bokning" i menyn till vänster.

Vi har även öppnat bokningen till teorikursen som ges dagen innan körningen, kl.16-20, kostnad 250:-.

-Ambulans finns på plats.
-Gatukök finns i depån.
-Ljudnivå max 95dB vid förbifartsmätning.

Välkommen med din anmälan!

M.v.h
Henric & Stefan

Kontakt:
Henric Brückmann
Trackworld
Email: henric@trackworld.se

Last edited:
Jepp, konceptet är samma som Racingworld, med väldigt nära samarbete.

OKQ8 sponsrar därför även detta evenemang, och delar ut gratis kedjespray i vanlig ordning. OKQ8:s man på plats kommer även att dela med sig av sina kunskaper om olja genom att hålla kortare föredrag i ämnet.

Ni som redan finns på Racingworlds mailinglista behöver inte anmäla er till Trackworlds mailinglista också.

/Stefan M

Last edited:
Najs!

Jag står fortfarande i startgroparna för att prova på bankörning för första gången, men vet inte om jag törs!
Har kört med bilen på banträffarna ett par år och det är skitkul! Det är väl knappast tråkigare med hojen.... :tungan :)

//Anders

Hoppas vädergudarna är på vår sida... :Bugar
Ha precis köpt mig en plats i mellan-gruppen... :tummenupp

Jansen skrev:
2287188
Jag står fortfarande i startgroparna för att prova på bankörning för första gången, men vet inte om jag törs!

Om du bor i Götene, ägen ZX-7R så borde inget i världen kunna hindra dig från att anmäla dig. Ditt liv kommer att få en ny innebörd! :banana

Penguin skrev:
2291056 Om du bor i Götene, ägen ZX-7R så borde inget i världen kunna hindra dig från att anmäla dig. Ditt liv kommer att få en ny innebörd! :banana

WORD!

Ungefär som att vara singel, bli inbjuden till gruppsex med fyra riktiga pumor OCH TACKA NEJ! (ooups, nu vart jag visst lite politiskt inkorrekt, damerna byter såklart ut ordet "pumor" mot "hunks")

/Stefan M

Stefan M skrev:
2291360 WORD!

Ungefär som att vara singel, bli inbjuden till gruppsex med fyra riktiga pumor OCH TACKA NEJ! (ooups, nu vart jag visst lite politiskt inkorrekt, damerna byter såklart ut ordet "pumor" mot "hunks")

/Stefan M
:hihi Fasen, vilken skön jämnförelse! :tummenupp

Bokningsstatus

Det finns fortfarande platser i alla grupperna. Platser finns även på teorikursen.

Penguin skrev:
2291056 Om du bor i Götene, ägen ZX-7R så borde inget i världen kunna hindra dig från att anmäla dig. Ditt liv kommer att få en ny innebörd! :banana

Stefan M skrev:
2291360 WORD!

/Stefan M

:lol

Heeeeh, det gör man ju bara inte! :3freak
Just nu knakar ekonomin lite i fogarna, (som om det är ovanligt) :huvet men jag får övertala plånboken att det finns pengar över....

//Anders

Jansen skrev:
2300314
Just nu knakar ekonomin lite i fogarna, (som om det är ovanligt) :huvet men jag får övertala plånboken att det finns pengar över....

Prioriteringar kallas det Jansen!

700 kr för en heldag med fyra pumor är ju inte ens 200 kr per styck.

:crash

Är det bara skinnställ som gäller eller kan man köra med allväders?

Stefan M skrev:
2302061 Allväders/Goretex är ok i långsamma gruppen, i övriga grupper gäller läder.

/Stefan M

Tackar för svaret!
En sista fråga, finns det billiga hotell eller camping plats i närheten?

Paser skrev:
2302181 Tackar för svaret!
En sista fråga, finns det billiga hotell eller camping plats i närheten?

Camping har jag dålig koll på, men budgetboende finns några olika:
Vandrarhemmet i Hällekis
Medelplanagården
Blå pensionatet

Alla ligger 10-15 km från banan.

Det finns säkert fler alternativ, Turistbyrån i Lidköping vet mer, 0510-770500.

/Stefan M

Bokningsstatus

Det finns fortfarande platser i alla grupperna. Platser finns även på teorikursen.

/Brück

Från fyra till tre grupper

Vi har beslutat att strukturera om lite. Istället för att ha fyra grupper har vi nu tre, lugn/medel, medel och snabb grupp. Anledningen till förändringen är att maximera bantiden.

Vi återkommer till berörda om vilken grupp de tillhör.

/Brück

Last edited:
Grupper

Lugn/medel är den att rekommendera om man aldrig kört på kinne förut ???
Finns det möjlighet att byta upp sig
??

FRiLLA skrev:
2327703 Lugn/medel är den att rekommendera om man aldrig kört på kinne förut ???
Finns det möjlighet att byta upp sig
??

Har du liten eller ingen erfarenhet av bankörning tidigare är lugn/medel att rekommendera. Det brukar inte vara några problem med att byta grupp.

/Stefan M

Surt som fan, men jag har helt enkelt inte råd att köra på bana nu.
Det kostar ju mer än de 700:-...soppa, däck, bromsar, olja mm. :(

/Anders

Nyheter
Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

Back