TL-tråden !

Status
Ej öppen för fler svar.

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Mullermaffian är överens, detta är inget komplett forum utan en egen TL-tråd. Hör ni åskan i fjärran, hör ni billarmen som tjuter igång där den drar fram? Lås in ungar och kärringar, jag introducerar TL-tråden! ok, kasst intro kanske, gjorde ett försök i alla fall...

Hur som helst lägg upp bilder, tips, info om samåkningar och annat smått och gott. Jag börjar med en riktig läckerbit:

Bifogat

• race tlr.jpg
    race tlr.jpg
    75.9 KB · Visningar: 6,923
Härlig är den,,, underbart vacker hoj, snyggaste suzukin enligt mig. Fast härligt muller har ju jag med... :D

Felix skrev:
Härlig är den,,, underbart vacker hoj, snyggaste suzukin enligt mig. Fast härligt muller har ju jag med... :D

Felix, du är ju en rättrogen man, v-twin huliganer är vi alla :crash :rock

J-bone, vad var det för WP dämpare som du nämnde i en annan tråd? Har du mer info?

Vee-twn skrev:
J-bone, vad var det för WP dämpare som du nämnde i en annan tråd? Har du mer info?

Jo, jag har hittat en återförsäljare av WP prylar som har kompletta kit för att ersätta rotationsdämparen på både S och R med en "riktig", traditionell dämpare. Jag har kollat runt lite och bara hört positiva saker om WP, de är välrepresenterade i racingvärlden.

S setupen:
katalog-16_5.jpg

R setupen:
katalog-16_9.jpg

Last edited:
Vee-twn skrev:
Hmm, det låter intressant!!
Vet du av nått pris oxå?

Till R:en skulle den kosta lite drygt 8000 kr, vilket verkar vara några tusenlappar billigare än exempelvis Öhlins. Till S:en är den kanske ännu något billigare.

jag har performance bikes :bow fjädrings set-up om nån e intresserad?

jag är väl ingen "äkta" tl-åkare, men jag har ivarjefall motorn, och den låter underbart :tummenupp

J-Bone skrev:
Någon som har gjort TRE-modden?

Jag har inte gjort det, men funderar på att prova att göra den för att se om det blir nån skillnad. Hade tänkt att jag skulle få lite fler mil med hojen först för att lära känna den bättre och därmed lättare känna eventuell skillnad med TRE, får se om det blir i slutet av sommaren kanske.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Back