Senaste utsmyckningen.. [Sunkbild]

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
T7
Jahopp, då hade man gjort det.. IGEN! Byggt vidare på en 7 år gammal tribal-tatuering. Fem timmars lidande. Är mycket nöjd med resultatet förutom ett par skuggningar som blev 'fula'. Ska låta det läka och se hur det tar sig ut.

Fem timmar är LÅNG tid!

Bifogat

• fetto1.jpg
    fetto1.jpg
    37.6 KB · Visningar: 264
  • fetto2.jpg
    fetto2.jpg
    24.3 KB · Visningar: 200
Evil M skrev:
Har du gladpack på armen?

Sånt får man när man tattat sig :) Man blir ju inte mindre stressad att gå och beställa tid nu när man ser din nya tattoo :tummenupp

Tribal :rock

Tribal + piercing + snygg man = sexy

Mycket enkel matematik. :)

Flamma77 skrev:
Tribal :rock

Tribal + piercing + snygg man = sexy

Mycket enkel matematik. :)
Två av tre möjliga e ganska nära succe iaf :D Har tre timmar ungefär kvar på ryggen,sen blir det avatarbyte. :tungan

Inte alla använder gladpack utan riktiga kompresser,kladpack kontra kompresser = pris skillnad..

Min tatuerare skulle aldrig få för sig att använda gladpack utan han använder riktiga kompresser....

Therudeboy skrev:
Sånt får man när man tattat sig :)

Last edited:
Crille skrev:
Inte alla använder gladpack utan riktiga kompresser,kladpack kontra kompresser = pris skillnad..

Min tatuerare skulle aldrig få för sig att använda gladpack utan han använder riktiga kompresser = fyrkantiga bomullsliknande skydd.....
Åfan,fastnar inte dom utav bara den då?Har gaddat mig i 15 år o varit på mycket mässor o studios o aldrig sett nån som använder annat än gladpack faktiskt.Vitsen är ju just att det ska vara riktigt tätt dom första tre timmarna,sen ska gaddningen inte täckas av annat än ett tunt tunt lager av helosan eller annan specialsalva som finns.Frågade en gång om det inte va nån infektionsrisk med gladpacken eftersom den inte är steril,men fick svaret att han lägger på ett så fett lager med salva just efter det är klart att gladpacken aldrig får kontakt med skinnet under dom tre timmar det ska sitta på.Sen ska gadden tvättas när det tas bort iaf.

Hmmm dom fastnar :lol men lite varmvatten på dom så släpper det kanonbra,jag har aldrig haft några större problem att få bort dom efter gaddning.... Jag tycker själv att det låter dumt att man ska stänga in gaddningen efter åt,alla sår ska ju ha luft för att börja läka men jag är ju ingen läkare så jag kan ju ha fel i det jag säger....

ktmjacke skrev:
Åfan,fastnar inte dom utav bara den då?Har gaddat mig i 15 år o varit på mycket mässor o studios o aldrig sett nån som använder annat än gladpack faktiskt.Vitsen är ju just att det ska vara riktigt tätt dom första tre timmarna,sen ska gaddningen inte täckas av annat än ett tunt tunt lager av helosan eller annan specialsalva som finns.Frågade en gång om det inte va nån infektionsrisk med gladpacken eftersom den inte är steril,men fick svaret att han lägger på ett så fett lager med salva just efter det är klart att gladpacken aldrig får kontakt med skinnet under dom tre timmar det ska sitta på.Sen ska gadden tvättas när det tas bort iaf.

Crille skrev:
Hmmm dom fastnar :lol men lite varmvatten på dom så släpper det kanonbra,jag har aldrig haft några större problem att få bort dom efter gaddning.... Jag tycker själv att det låter dumt att man ska stänga in gaddningen efter åt,alla sår ska ju ha luft för att börja läka men jag är ju ingen läkare så jag kan ju ha fel i det jag säger....
Det är riktigt att det ska ha luft,men inte dom tre första timmarna,sen åker gladpacken av.Tror att det mest är för att ge "såret" en liten chans att sluta såsa(blöda).Kompresser funkar säkert skitbra oxå,men det måste ju bli ett himla pusslande på större grejer tycker jag???Vill ju ha så lite tejp som möjligt,för den brukar ju fastna någe grymt.

Plåtniklas skrev:
Jahopp, då hade man gjort det.. IGEN! Byggt vidare på en 7 år gammal tribal-tatuering. Fem timmars lidande. Är mycket nöjd med resultatet förutom ett par skuggningar som blev 'fula'. Ska låta det läka och se hur det tar sig ut.

Fem timmar är LÅNG tid!
5 timmar e LÅÅÅÅÅÅÅÅÅNG tid i studion,tufft.Själv har jag kommit fram till att tre är vad jag pallar(beroende på vad man gör)Väldigt annorlunda mönster du har lyckats få till,gillar egna grejer.Skulle va kul om du la ut nåra bilder ur nåra olika vinklar sen när det läkt klart.Skulle nog bli grymt med lite röda skuggor på den där sen. mvh//jacke

Då har jag en jäkla tur för jag blöder lite efter en gaddning men mera under tiden...
Det blir ett jäkla pusslande när det är större samt så blir det ju en hel del tejp också....

ktmjacke skrev:
Det är riktigt att det ska ha luft,men inte dom tre första timmarna,sen åker gladpacken av.Tror att det mest är för att ge "såret" en liten chans att sluta såsa(blöda).Kompresser funkar säkert skitbra oxå,men det måste ju bli ett himla pusslande på större grejer tycker jag???Vill ju ha så lite tejp som möjligt,för den brukar ju fastna någe grymt.

Min tatuerare andvände salva, gladpack och sedan en kompress över det :rolleyes: :tungan

Ps. snygg tatuering förresten :tummenupp Hade själv tänkt mig något liknande..

Last edited:
ktmjacke skrev:
5 timmar e LÅÅÅÅÅÅÅÅÅNG tid i studion,tufft.Själv har jag kommit fram till att tre är vad jag pallar(beroende på vad man gör)Väldigt annorlunda mönster du har lyckats få till,gillar egna grejer.Skulle va kul om du la ut nåra bilder ur nåra olika vinklar sen när det läkt klart.Skulle nog bli grymt med lite röda skuggor på den där sen. mvh//jacke

Kul med positiva omdömen! :tummenupp Jag är som sagt in nöjd alls med dom påbörjade skuggningarna men det kanske blir schysst när det läker. Angående bilder så ska jag försöka få tag i en bra kamera och ta ett par. :) Mobilkameran suger getpung, minst sagt.

[edit] Finns enligt min tatuerare en salva som är betydligt bättre än Helosan. Mycket 'flottigare' och torkar inte alls in på samma sätt. Den heter Bepanthen och säljs på Apoteket. Kan kanske vara nåt att testa nästa gång. :)

Last edited:
Plåtniklas skrev:
Kul med positiva omdömen! :tummenupp Jag är som sagt in nöjd alls med dom påbörjade skuggningarna men det kanske blir schysst när det läker. Angående bilder så ska jag försöka få tag i en bra kamera och ta ett par. :) Mobilkameran suger getpung, minst sagt.

[edit] Finns enligt min tatuerare en salva som är betydligt bättre än Helosan. Mycket 'flottigare' och torkar inte alls in på samma sätt. Den heter Bepanthen och säljs på Apoteket. Kan kanske vara nåt att testa nästa gång. :)
Jag har testat den salvan,men personligen så föredrar jag helosan,bepanthen e så fet att jag fick massor av små kvisslor o skit av den.Smörjer faktiskt väldigt sparsamt med helosan oxå,bara tunt tunt tunt.

Jag använder den där bephanten, tål inte helosansalva kliar ihjäl mig med det på och det är ju inte så lyckat.

Det jag märkt nu med Bepanthen är att den fan knappt går att smeta ut. Tror fan att jag återgår till den beprövade Helosanen. :D

Snygg gaddning!

Har två själv och den sista, som är ett tribalband runt höger biceps, tog 4.5 timmar. Den har en jäkla massa konturer och det var det som tog tid.

Båda gångerna jag har gaddat mig har killarna mitt emot (studion har två stolar) svimmat. Sist var det Amir i Infinit Mass som deckade :hihi

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman