Det kan inte vara sant

acura

Root
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
-
I fredags när jag fått hem hojen så började jag med att mecka ur pluggarna. När jag var klar med det skulle jag bara köra en liten sväng för att känna lite på den. Kör på en grusväg här hemma och helt plötsligt ser jag en taggtråd uppspänd mitt över vägen. Jag vara bara ett par meter ifrån den när jag fick syn på den så jag hann inte få stopp på hojen utan den åker rätt i taggtråden jag flyger överstyret och så var en 30minuter gammal hoj repig och ful. Taggtråden satt bara där för att jävlas och den var inte markerad med någonting på något sätt heller. Så jag kontaktade dem som satt upp taggtråden, de erkände dessutom att det var de som satt upp den. De erbjöd sig inte att ersätta skadorna och bad inte ens om ursäkt. Så i morgon går jag till polisen och gör en anmälan. :huvet

acura skrev:
I fredags när jag fått hem hojen så började jag med att mecka ur pluggarna. När jag var klar med det skulle jag bara köra en liten sväng för att känna lite på den. Kör på en grusväg här hemma och helt plötsligt ser jag en taggtråd uppspänd mitt över vägen. Jag vara bara ett par meter ifrån den när jag fick syn på den så jag hann inte få stopp på hojen utan den åker rätt i taggtråden jag flyger överstyret och så var en 30minuter gammal hoj repig och ful. Taggtråden satt bara där för att jävlas och den var inte markerad med någonting på något sätt heller. Så jag kontaktade dem som satt upp taggtråden, de erkände dessutom att det var de som satt upp den. De erbjöd sig inte att ersätta skadorna och bad inte ens om ursäkt. Så i morgon går jag till polisen och gör en anmälan. :huvet

Om de inte ens har självinsikten att be om ursäkt för sin idioti så är det bara att gå raka vägen till bossebatong och anmäla. Passa ochså på att stämma dem på beloppet för repartation + sveda och värk.
Hade de någon förkklaring för sitt beteende?

gladh

De hade ingen vettig förklaring till varför...
Men som tur är så känner man en läkare som kan fixxa justa läkarintyg.

Det gick bra för min del om man tänker på det kunda ha gått. Kroppen missade taggtråden som tur var. Men fick en ganska hyffsad smäll i backen. Så jag har varit ganska stel hela helgen så det har inte blivit så mycket åka :(

Spänna upp saker över vägen så där är alvarliga saker, fan nästan mordförsök. :dummer
Lätt att du ska göra en polisanmälan, plus stämma idioten på skadestånd!

Sitter taggtråden kvar? Åk dit igen och ta några kort så du har mer bevis än dina skador på dig och hojen. Fan det kunda ha gått riktigt illa det där, tur du klarade dig bra iaf. Kontakta polisen så fort det går.

Fan va sjukt, vad hade hänt om dom satt tråden 0,5 m högre upp? Du hade förvandlats till den huvudlöse riddarn...

Men jag fattar inte hur du visste vilka det var?

Du borde bandat deras erkännande, att dom inte tänker betala för skadorna gör mig förbannad. Skada dom isåfall.

Fan va många som klotar sina dagsfärska hojar. Kommer själv ta det jävulskt lugnt när den dan kommer.... =)

Berätta gärna hur det gick med anmälan.
Det där är klart uppsåt till grov misshandel (eller motsvarande)
och borde lätt kunna ge fängelse och höga dagsböter..
Fan, man blir ju upprörd!
:machinegu

Det här var ju det mest sjuka jag hört. Sikka idioter! Hur får man ens idén att göra så?????

Låt oss veta hur det går.

Skönt att du klarade dig. Hojen skulle ju ändå repas eller hur (även om det inte skulle skett på det viset)...

Jag ringde polisen direkt och svaret man fick var att jag skulle höra av mig på måndag för att dom inte hade några resurser att göra något när jag ringde i fredags....

acura skrev:
Jag ringde polisen direkt och svaret man fick var att jag skulle höra av mig på måndag för att dom inte hade några resurser att göra något när jag ringde i fredags....

Se till att få bilder på platsen. Skriv upp tid och datum namn och allt du kan komma på med alla du pratar med. Bevis är viktigt

WestW skrev:
Se till att få bilder på platsen. Skriv upp tid och datum namn och allt du kan komma på med alla du pratar med. Bevis är viktigt

Ring upp personerna igen och banda samtalet.
Om det går till tinget lär dom inte erkänna igen och då är det ord mot ord.

*/ ?>
Nyheter
Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Back