SV650S bänkad, diagram

UnderDOG

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2003
Ort
I ett hus.
Hoj
Ingen, none, Kein.
Nå? Ska jag vara nöjd? Akrapovic Sports Production helsystem är det enda som gjorts, förutom munstycken 142 och nålen på 3:e hacket.

//Anders.
 

Bifogat

  • sv650s-akra.jpg
    sv650s-akra.jpg
    113.4 KB · Visningar: 1,162
vet inget alls om sånt men vad gav den orginal då? är det som för bilar ~10% i förlust från veven? känns annars ganska dyrt att få extra pollar i SVn... =(
 
5-6 häst lär man tappa.
Tyvärr gjorde de ingen mätning innan ombestyckning.

Jag räknar med 5-6 extra HP.

//Anders.
 
Det finns hur mycket som helst att hämta över 7000 varv. Jag är förvånad att vridet sjunker som en sten direkt efter maxvridet. Lite kan man skylla på insugskammen, men det mesta sitter i luftburken, förgasarna eller toppen som är för klent dimensionerad för cylindervolymen. Avslutningen efter maxvridet ser väldigt snarlikt en Bandit1200, fast B12'an har ju lite bättre vrid från botten. Är det nån slags Suzuki-sjuka?
 
Skulle jag tjäna på att byta till ett KN-filter och öppna upp luftburken? Då måste jag antagligen jetta om igen eller?
Hmm, kan ju kosta hur mycket som helst.
Varför inte gå direkt på ett 750cc kit?

//Anders.
 
UnderDOG skrev:
Skulle jag tjäna på att byta till ett KN-filter och öppna upp luftburken? Då måste jag antagligen jetta om igen eller?
Hmm, kan ju kosta hur mycket som helst.
Varför inte gå direkt på ett 750cc kit?

//Anders.

öppnar du luftburken hamnar du att byta munstycken, ja.
Kör själv med 170 munstycken.

750 kit vore ju en sv ägares våta dröm, inklusive flatslides, portad topp och andra kammar. Men men, det kostar det kostar.... :(

Dom plockar ju nog ut över 90hk ur tävlings sv'na. Hållbara? Nja, tveksamt. Skulle man vilja ha över 90hk i sin sv? JA-A! Skulle man vilja betala för det? NÄ-E! :p
 
Har du bänkat din Lokke?
Vad får du ut?

Vad har du gjort för mods? Har du annat filter mm?

//Anders.
 
UnderDOG skrev:
Har du bänkat din Lokke?
Vad får du ut?

Vad har du gjort för mods? Har du annat filter mm?

//Anders.

Har inte kört den i bänk när den var helt orginal.

Före:
Renegades highlevel twins
munstycken #140
nålarna ett hack upp från orginal

Efter:
Renegade highlevel twins.
uppkapat orginal luftfilter
Throttle Position Sensor urkopplad
throttle slides borrade till ~1.4mm.
munstycken #170
Nålarna ett hack upp från orginal

Det här e hästar på hjulet:
 

Bifogat

  • lokkesv (small).jpg
    lokkesv (small).jpg
    27.5 KB · Visningar: 620
Last edited:
jag är nybliven sv/hoj ägare och måste säga att jag är kanon nöjd!!! Men vad kan man göra i framtiden för att få lite mer pulver i motorn och hur mycket gör ex 10 hk i acc/topfart?
 
Då verkar det som om jag inte ska behöva göra så mycket eftersom min kurva ser nästan exakt ut som din (om man tänker efter lite)
Då kan jag vara nöjd :-)
Fan, High level Renegades måste vara hur snygga som helst, och låta hur bra som helst!
Vad har du gjort för mods för utseendet?

//Anders.
 
Jag måste säga att dubbla burkar ser lite löjligt ut på en liten hoj som SV:n... UnderDOGs kurvor ser imponerande ut med tanke på att han inte har kittat sin hoj. 750-uppborrning vore såklart drömmen.

Står i färd med att bara dreva om nu bara så att den kommer upp lite lättare på bakhjulet - nån som har erfarenhet från detta och kan ge förslag på antal kugg fram och/eller bak?
 
UnderDOG skrev:
Då verkar det som om jag inte ska behöva göra så mycket eftersom min kurva ser nästan exakt ut som din (om man tänker efter lite)
Då kan jag vara nöjd :-)
Fan, High level Renegades måste vara hur snygga som helst, och låta hur bra som helst!
Vad har du gjort för mods för utseendet?

//Anders.

Jag säger inte att mina hästar e bättre än dina, men man kan nog inte jämföra enskilda bänkmätningar gjorda på olika bänkar. Ska man jämföra hojar så är det bäst att jämföra under samma förutsätningar och framför allt samma bänk. Kan hastigt kasta på +/- 5 hk mellan olika kurvor å bänkar.

Jo, jag e nöjd både med ljud, utseende och effekt. Dubbla dämpare ska tydligen ge bättre effekt i låg å mellanregistret än en enkel dämpare.

Å så tycker jag att en V-twin ska ha dubbla pipor, oberoende om den är liten eller stor.

Ace, om vi jämför storleken så e ju en gixxer 1000 inte större än en sv. (gixxer 1000=168kg torr, SV= 169kg torr) ;)

Mina mods:

Öhlins dämpare bak
Racetech 0,90 fjädrar + emulators fram
Rearset plates (upp 3,5cm, bak 2,5cm)
Stålomspunna bromsslangar fram

Kapad bakskärm
Powerbronze Double bubble kåpglas
Powerbronze belly pan
Sigma BC 800 cykeldator
Handtagsvärmare
Cigg tändar uttag under bakkutsen
Polerade fälgar
Renthal 46 kuggar bakdrev


+nåt annat som jag kanske glömt bort. Jag försöker glömma vad jag gjort så att jag inte i misstag börjar räkna ihop vad allt kostat...... :eek:
 
Last edited:
Näe, räkna ska man inte göra :-)

Nästan som att räkna ut hur mycket man förlorar när man köper en ny dator.

Racetecharna, hjälpte de mycket? Emulators alltså? Isåfall, vad var det som blev bättre :-)

Kan du kanske maila lite bilder till anders.tornberg@japro.se ?
Skulle vara kul att se hur du har monterat Sigman, har en liggande nämligen.

Wheelar din lätt eller? Jag vet iofs inte hur många kugg det ska vara orginal, min går upp på bakan om man sätter sig långt bak på sadeln och drar på, på ettan, tvåan går den bara upp om jag släpper kopplingen lite slarvigt.

Och angående bänkning på Bike: Jag tror att de tar 700 + moms i timman. För mig kostade det 1500:- inkl nya munstycken.

//Anders.
 
Här kommer det en Orginalkörning i bänk..
(inte min hoj)
:squid (inte den heller)
 

Bifogat

  • suzuki-sv650-1999 dyno.jpg
    suzuki-sv650-1999 dyno.jpg
    79.3 KB · Visningar: 464
Lokke skrev:
750 kit vore ju en sv ägares våta dröm, inklusive flatslides, portad topp och andra kammar. Men men, det kostar det kostar.... :(
Jämför man med vad man blir tvungen att punga ut på försäkringen för en klass 7-hoj kan nog de pengarna snart vara intjänade.
Vad kostar ett trim-kit om man vill ha upp vridet till ex 70 Nm?
 
Sjysst, då kan man med lite god vilja säga att jag har fått ut nästan 8 HP extra för 4500 svenska dollars.

Inte så farligt :-)

//Anders.
 
Lokke skrev:
Ace, om vi jämför storleken så e ju en gixxer 1000 inte större än en sv. (gixxer 1000=168kg torr, SV= 169kg torr) ;)

Om man inte stirrat sig blind på siffror så kan man kolla på hojarna, särskilt bakifrån... Jag hatar tex att stå bredvid en gixxer, blade R1a eller nåt liknande för då ser min hoj ut som en moppe.... :(
 
Ace Niki skrev:
Om man inte stirrat sig blind på siffror så kan man kolla på hojarna, särskilt bakifrån... Jag hatar tex att stå bredvid en gixxer, blade R1a eller nåt liknande för då ser min hoj ut som en moppe.... :(

Jomen storleken har ju ingen betydelse, det är ju vad man gör med det man har som räknas. :p
 
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Back
Top