Cdi blade -97

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
Är -97 blade oxo strypta i CDI????
Polaren importerade in sin från tyskland, är det nån risk att den skulle vara strypt???

snabba svar tack

//R
 
Risken finns!

Klippt från dynojet.nu:


"Från: Via Mail 2001-06-14 - Svara
CDI-BOX CBR900RR
Vid vilket varvtal slår en strypt resp. ostrypt tändbox till varvtalsregulatorn? Cykeln är en Blade-97:a.


Från: fredde 2001-06-14 - Svara
CDI-BOX CBR900RR
Om du tittar på varvräknaren på en svensksåld så ser du innan rödmarkeringen en tunnare röd linje, när denna börjar +500/1000 rpm bryter strypt cdiboxen tändningen liksom en ostrypt bryter tändningen ca 500-1000 rpm in på den "vanliga" rödmarkeringen. Den tunnare "markeringen" finns bara på strypta modeller och kan användas som ett snabbt sätt att se om hojen är strypt eller inte.
Jag tror det är runt 7k som den bryter annars. Varvar den 10k ÄR den inte strypt. =)


Från: Mattias 2001-06-15 - Svara
CDI-BOX CBR900RR
Tjena Fredde+alla andra. Nu harjag svaret (tror jag). Min cykel (Blade-97) VAR strypt. Den varvade 9500 på ettan, 10500 på alla andra växlar. Jag fick tag i en annan box och testade. Vilken skillnad! NU varvar den 12000 på ALLA växlar. Boxen är från en Blade 92 eller 93. I regbeviset står att effekten är ändrad genom begränsning i förgasare och tändsystem. Cykeln är en svensksåld 50-hästare. Vad jag förstår blir det väl ca 100 hästar om man plockar bort insugsstrypningarna.


Från: fredde 2001-06-15 - Svara
CDI-BOX CBR900RR
Det allra lättaste är att läsa på boxen i ena hörnet. Antingen står det SD med vit text (=sverige, sttypt) eller G(=tyskland, fullt ös) eller ED (=europa, fullt ös).
Jag tänkte inte på det när jag svarade dig.
Tänk på att en box till 92-93 inte har TPS, rätta mig om jag har fel.
Effekten blir som du säger ca 100 hk, bara att titta på en effekt kurva vid det varvet den bröt tidigare.


Från: Mattias 2001-06-18"
 
hmmm, jag trodde bladen hade 100hk strypt och 125hk ostrypt, stämmer detta???

Hojen är tyskimport så då kanske risken för att den är strypt liten, då polaren hämtade hem den själv förra året????
 
Hej
Kolla på CDI-boxen om den är märkt G=germany (100Hk) eller om den är märkt EC=europa (125 HK)..
Skulle du vara i behov av en modell EC så har jag en över till salu :)
 
Grusbuse skrev:
Hej
Kolla på CDI-boxen om den är märkt G=germany (100Hk) eller om den är märkt EC=europa (125 HK)..
Skulle du vara i behov av en modell EC så har jag en över till salu :)
vad skall du ha för din box då????
 
Det är va som har blivit sagts till mig.. jag har aldrig kollat själv eftersom jag bara har haft cdi-box med märket 'EC' på å inte någon med 'G' så jag kan inte garantera det.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top