Strypning Gsxr750 -98

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Många av de importerade (och även en del svensksålda? ) 750:s med inspruting är strypta till 98hk eller 72Kw (om än på pappret). Men vad är det som TEKNISKT är gjord på dessa insprutare? TRE? Kammar? Insugsrestriktorer? Tell me all you know :tummenupp

skulle tro att dom är strypta i boxen ,var så på min när den var ny och gick som en påse nötter var bara att klippa en svart kabel från boxen så försvann tysklandsstrypningen på 78kw till 118 är ioförsig litersukkan jag har men borde inte va någon annan strypning på 750:in tycker jag

Stämmer, finns en svart/brun kabel till boxen som man klipper sen vroooooom...

Här är en bild på kabeln. Du måste ta bort strypningen i insuget(?) också.

Bifogat

• strypning.jpg
    strypning.jpg
    89.3 KB · Visningar: 160
Här är en bild på kabeln. Du måste ta bort strypningen i insuget(?) också.

har inte den med fi-lampan att göra..??:va
jag bytte avgas system och fi lampan började blinka..jag klippte av den svart/bruna kabeln...då dog fi lampan

När ja tog bort strypningen på min 750 98a klippte jag den kabeln o de funkade. Hittade bilden här på sporthoj. Skulle tippa på att den gav ca 10-15 hk. Skiljer det mot R1000 kanske?

har inte den med fi-lampan att göra..??:va
jag bytte avgas system och fi lampan började blinka..jag klippte av den svart/bruna kabeln...då dog fi lampan

Tackar tackar, följdfråga, märker man strypning på annat sätt än just att hojen är aningen trött? Alltså, påverkar det max varvtal?

Ta en titt på elschema vad den kabeln går till INNAN ni klipper, fler än en gång har folk klippt o det visat sig vara fel.

glöm som sagt inte att du även har brickor i insuget.

men det ligger inte nån annan mappning i boxarna med andra tidpunkter för insprutning eller annat trams? Så det handlar om 1. brickor och 2. varvspärr?

1. brickor
2. ingen varvspärr. Är bara slöare än normalt. Ca 10-15 hk om brickorna är borttagna.

Har har en extra CDI box till min -00 då de säger att strypningen ligger i boxen. Vad vet jag?:va

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT