strypa gsxr 1000?

#kgc-folke#

Ny medlem
Gick med
26 Jun 2005
Hoj
z750 08
Hejsan.
Har ett fråga.
Finns det någon här som klarar strypa en gsxr 1000-05 06 till 25kw.
Behöver inte vara så körbart för det ska bara vara på till besiktningen.
Någon som klarar av det här och för ett rimligt pris, eller känner någon som kan.

Mvh Stoffidus

stoffidus skrev:
Hejsan.
Har ett fråga.
Finns det någon här som klarar strypa en gsxr 1000-05 06 till 25kw.
Behöver inte vara så körbart för det ska bara vara på till besiktningen.
Någon som klarar av det här och för ett rimligt pris, eller känner någon som kan.

Mvh Stoffidus

Bara undrar.
Men spelar det någon roll i reg beviset är den typad för 167 hk 120Kw då spelar det väl ingen roll så vida man inte typar om den går det :va

2ono skrev:
Bara undrar.
Men spelar det någon roll i reg beviset är den typad för 167 hk 120Kw då spelar det väl ingen roll så vida man inte typar om den går det :va

om jag typar om den så den blir 25kw i papperet och blir stoppad och dom bara kollar dom så får jag antagligen åka vidare så länge dom inte provar hojen.

SNälla svara vill veta

Torde vara ganska omöjligt att göra utan att hojen blir okörbar. Köp en hoj med rätt effekt, annars blir det olovlig körning om du kör den med begränsat kort.

stoffidus skrev:
om jag typar om den så den blir 25kw i papperet och blir stoppad och dom bara kollar dom så får jag antagligen åka vidare så länge dom inte provar hojen.

SNälla svara vill veta

Que??

stoffidus skrev:

SNälla svara vill veta

Tror du inte dom skulle vilja prova då ? Verkar ju lite skumt med en 1000cc på bara 25kw. Fast iofs, ska man stirra sig blind på matematik så är det inte så konstigt egentligen.

GSX-R 1000 06 = 166kg 34hk(25kw)/166kg= 0.20hk/kg

Jämfört med ex GSX-R 600 06 160 kg (?) 34hk(25kw)/160kg = 0.21hk/kg

Det är ju inte särskilt stor skillnad ..

Fast blir du stoppad provar dom den säkert, och jag tror inte den gör 0-100 på typ 2.9 s i strypt utförande, något som polisen som provar också kommer bli varse om ... :)

Jag har blivit stoppad av polisen 5 ggr utan att dom provat min hoj som skall vara 25 kw. Dom har heller inte brytt sig om att prova när jag väl kört med 25kw strypt hoj! Så sluta tro pojkar!

Hör med mc-kompaniet om dom har strypning. Annars är det bara såpass att du stryper den själv å bänkar ! Funkar alldeles utmärkt.

Jag klotade min Thunderace som jag åkte omkring med ostrypt med mellankort, Jag klarade mig med riktigt mycket flyt, Det var nämnligen motparten som orsakade olyckan, Hade jag varit vållande och kört ostrypt med mellan hade jag blivit av med kortet och fått en spärrtid på minst 5 ÅR= Stryp ärligt och härda ut

Så sa polisen i efterhand

BlueNote skrev:
Jag har blivit stoppad av polisen 5 ggr utan att dom provat min hoj som skall vara 25 kw. Dom har heller inte brytt sig om att prova när jag väl kört med 25kw strypt hoj! Så sluta tro pojkar!

Hör med mc-kompaniet om dom har strypning. Annars är det bara såpass att du stryper den själv å bänkar ! Funkar alldeles utmärkt.

det är det att man måste in och klödda i data boxen på den så själv kan jag inte.

Claessons ville ha 15 000kr för det någon här som är mycket billigare

Stryp den sen plocka bort. Måste själv göra det, (fast på en FZR 600-91) det enda jag vet är att om man åker på en sån "flygande besiktning" då dom börjar kolla i motorn då kan man åka dit. men anars ser polisen bara att den är på 25kw. Men är man bara trevlig och inte uppkäftig så brukar det gå bra. Sitter och räknar dagarna 27 september 2006 går min tid ut :pannkyss

han e ju helt skruvad den där stoffidus.. borde ju fan bannas. såna idiot trådar han lägger upp hela 'tiden.

är hela han en fläjm elleR? :va

man börjar undra.

trött....
sorry stoffi om du är "PAWH RIHGTEEGT"
men jag hoppas verkligen att du inte är det....

newstead skrev:
För ett par dagar sen var det bara en halvtimme kvar tills du skulle köpa en 750 http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=106501 så jag förstår inte varför du ska strypa en 1000-kubikare helt plötsligt.

säger bara väldigt lång leverans tid så det är därför, och jag tänker inte gå ner i cc så då får det bli en 1000. om det inte går att strypa en 1000 till rimlgt pris så får jag ju så klart vänta på 750 :huvet

Demp@ skrev:
han e ju helt skruvad den där stoffidus.. borde ju fan bannas. såna idiot trådar han lägger upp hela 'tiden.

är hela han en fläjm elleR? :va

man börjar undra.

trött....
sorry stoffi om du är "PAWH RIHGTEEGT"
men jag hoppas verkligen att du inte är det....

varför e jag det nu. orkar inte vänta så länge på 750 därför undrar jagom det går att strypa en 1000

stoffidus skrev:
säger bara väldigt lång leverans tid så det är därför, och jag tänker inte gå ner i cc så då får det bli en 1000. om det inte går att strypa en 1000 till rimlgt pris så får jag ju så klart vänta på 750 :huvet

:corn

@stoffidus förstår inte varför du ens ska ha ett monster på 1000cc på mellanklass kortet, vad tror du händer om du typar om den med 25Kw sedan plockar bort strypningarna och hamnar i en olycka!!!!..

Du blir av med kortet samt så kan försäkringsbolaget vägra betala ut försäkringspengar pga du har modifierat om hojjen och det är inte den dom har försäkrat.....

Tycker du allvarligt ska tänka om rejält och va lite vuxen...

finns nån motor mek ute i åkersberga har jag för mig vet inte vad firman heter men ska kolla up det.
men rekomenderar att du kör den strypt sen då.
/fredrik

Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...