Ibland älskar man Ebay

• Thread starter Thread starter Jokela
  • Start date Start date
Har handlat visir av honom! Ofantligt bra service. Svarade på mail hur fort som helst, fixxade så att jag slapp moms och tull. Tummenupp till Strictly Sports!

:tummenupp

hållundan skrev:
Har handlat visir av honom! Ofantligt bra service. Svarade på mail hur fort som helst, fixxade så att jag slapp moms och tull. Tummenupp till Strictly Sports!

:tummenupp

Hur gör han det om man får fråga? Eftersom man ska ju egentligen tulla även på gåvor om de överstiger ett visst värde...

Murra skrev:
Hur gör han det om man får fråga? Eftersom man ska ju egentligen tulla även på gåvor om de överstiger ett visst värde...
Han skrev ner värdet på paketet till 10 $. Visserligen lite vanskligt i "försäkringssyfte" om paketet skulle försvinna och värdet sedermera endast blir 10 $. Hur som helst, kom hem på ca 5 dagar och kostade i Sverige ca 700 spänn jämfört med 1150 ord. pris. :tummenupp

hållundan skrev:
Han skrev ner värdet på paketet till 10 $. Visserligen lite vanskligt i "försäkringssyfte" om paketet skulle försvinna och värdet sedermera endast blir 10 $. Hur som helst, kom hem på ca 5 dagar och kostade i Sverige ca 700 spänn jämfört med 1150 ord. pris. :tummenupp

Jo man kan ju alltid skriva ner värdet... Hmm jag tänkte nämligen inhandla en jacka och ett par brallor men vill inte betala moms. :kocko Har en polare som bor i usa så jag tänkte att han skulle skicka det, men undra om man vågar skva ner värdet på de grejerna :tungan (kanske "lite" offtopic detta)

Murra skrev:

Hmmm..... dom var säkert begagnade och då kan man ju nästan anta att köparen sätter priset efter vad han vill ha, var låg gränsen sa du? :va :hihi

Nej, men allvarligt.
Är det någon här som känner till reglerna för vad som måste tullas osv.
Har själv planerat att köpa ett gps plotter till båten, men för att komma undan tull och moms så funderar jag på om det bästa ändå inte är att beställa plottret från en delstat till en annan i USA (så slapp man tydligen någon skatt där också=), för att senare låta polaren ta med prylarna till mig genom tullen.... då den hrmf.. självklart är begagnad också.

wheelieman skrev:
Hmmm..... dom var säkert begagnade och då kan man ju nästan anta att köparen sätter priset efter vad han vill ha, var låg gränsen sa du? :va :hihi

Nej, men allvarligt.
Har själv planerat att köpa ett gps plotter till båten, men för att komma undan tull och moms så funderar jag på om det bästa ändå inte är att beställa plottret från en delstat till en annan i USA (så slapp man tydligen någon skatt där också=), för att senare låta polaren ta med prylarna till mig genom tullen.... då den hrmf.. självklart är begagnad också.

Jag ringde tullverket igår då sa de 200kr...

ett intressant ämne.
för er som är musikintresserade kan jag bara tipsa om www.music123.com (om ni inte redan kände till den)
kolla in priserna på instrument. :banana

företaget finns i USA och dem jag snackat med påstår att det funkat fint att beställa.
kompisen ska nog köpa sig en bas därifrån. han sparar närmare 7000:- på det. å då är frakt på 1500:- inräknat.
då va de ändå ett MYCKET bra pris i sverige han jämförde med.

FRAKTFRITT INOM USA!
har man en kontakt i staterna så kan dom ju skicka grejerna som "gåva" över pölen.
någon som har koll på vad tullamästarn gör? kollar dom paket? stickkontroller?

skoteridioten skrev:
Är handskarna sköna då? :)

Dom sitter som ett smäck, har ett par GP plus sen tidigare fast dom är rejält slitna och desas sitter klart bättre och är robustare :)

För att klarlägga importen som jag gjort så var värdet på paketet $110 så jag vet inte varför jag slapp undan tull och moms. Jag köpte handskarna för $220 inkl. frakt så han skrev ner värdet till hälften. Fick även trackingnummer av honom så jag kunde spåra paketet :tummenupp.

Angående Music123 så har jag haft mailkontakt med dom när jag var ute efter en gitarr, och dom verkar seriösa. Jag beställde dock från www.guitartrader.com, snabba på email, snabb frakt och bra priser. Dom matchar det mesta i prisväg. Går även att betala med paypal. Beställde en ESP gitarr som kostar runt 13000 i Sverige, allt som allt med frakt, tull och moms så landade det på 8000 kr. Bästa av allt var att gitarren kom efter tre dagar, UPS Express :banana

Jokela skrev:
Tänkte bara ge ett litet tips om en bra kille att handla av på Ebay.

http://stores.ebay.com/Strictly-Sport-Motorcycle-Accessory_W0QQssPageNameZl2QQtZkm

Jag köpte ett par Alpinestars Gp Tech för 1500:- inkl. frakt. Slapp tull och moms då Scott som han heter skrev "Happy birthday, hope these gloves will fit you" på paketet.

Ganska hyffsat pris då dom kostar runt 3000:- i Sverige.

Well well, bara ett litet vänligt tips!

Hur är storlekarna på handskar? Samma som i Sverige?

Jokela skrev:
Tänkte bara ge ett litet tips om en bra kille att handla av på Ebay.

http://stores.ebay.com/Strictly-Sport-Motorcycle-Accessory_W0QQssPageNameZl2QQtZkm

Jag köpte ett par Alpinestars Gp Tech för 1500:- inkl. frakt. Slapp tull och moms då Scott som han heter skrev "Happy birthday, hope these gloves will fit you" på paketet.

Ganska hyffsat pris då dom kostar runt 3000:- i Sverige.

Well well, bara ett litet vänligt tips!

Hur pröjsarman :confused: :confused: visa el postförskott :rolleyes:

Jag använder en tjänst som heter www.paypal.com

Om inte säljaren på Ebay har det så ska man passa sig, detta är det vanligaste betalsättet på Ebay.

wheelieman skrev:

Nej, men allvarligt.

Man får ju ha en kamera med sig när man åker över och det är väl aldrig något snack om tull och moms då när man åker hem. Varför skulle man inte som en fiske tokig turist få ha med sig sin egen GPS med plotter ? Köp, släng kartonger och skicka kvittot med snigelpost ta GPS som handbagage!

Ebay är gryyyyymt...allt e ju tokbilligt och så får man det skit snabbt :tummenupp

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman