MackeNo1
Varför slita på mer än ett hjul i taget?
- Gick med
- 6 Mar 2003
- Hoj
- KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Va ute o åkte en hel del på kurviga småvägar igår, tyvärr visade det sig att jag får ont i handleden jävligt fort när det inte finns tillräckligt med fartvind för att avlasta överkroppen
Måste hålla över 120 för att avlasta handleden, och riktigt så fort går det inte på småvägarna. (Har skador i vänster handled efter en krasch och kan inte belasta den längre stunder utan att det gör ont)
Så nu har jag mer eller mindre bara två alternativ:
1. sälja hojen som jag köpte för mindre än en vecka sedan och istället köpa en Fazer 1000, Triumph Speed Tripple eller en Kawasaki Z1000.
2. Köpa högre styre, montera bort framkåpan och köra den som streetfighter.
Fazern är för tung för att vara riktigt kul tycker jag, 208kg torrvikt
Firebladen väger under 200kg fulltankad....
Dessutom har den R1:ans bromsar och dom gillar jag inte alls, bromsarna på Bladen är GRYMT mycket bättre
Det som är bra med Fazern däremot är kåpan, är sugen på att åka på mc-semester nästa sommar och då vill man gärna ha lite vindskydd.
S3:an är ganska dyr och har 30hk mindre än Firebladen, dessutom är jag inte så förtjust i växellådan. Annars är den egentligen ett väldigt bra köp, billig försäkring och bra bromsar.
Kawasakin är snygg som f-n! Men jag va och provkörde en sån och blev ganska besviken på motorn. Måste varvas som satan för att det ska hända något. Drygt i längden och inte direkt vad man förväntar sig av en 1000cc hoj.
Bromsarna va jävligt bra på den...
Mindre bra är att den är så pass ny, får nog räkna med att lägga en del emellan om jag säljer Bladen.
Så att montera bort kåporna på Bladen o köra den som streetfighter é kanske inte så dumt? Känns iofs sjukt att göra så med en så pass ny hoj, men det är ju lätt att byta tillbaka till original om man känner för det.
Tycker dock det é synd o förstöra utseendet på en så snygg hoj, den är ju så j-a fin som den är...
Tänkte isf sätta dit en Duke front på den, har sett en R1:a här i krokarna som har det och den är j-ligt tuff faktiskt. Dessutom byter jag nog bakänden och framskärmen till kraschkåpor också. Skulle helst vilja ha en tank till , men det verkar va svårt o få tag på en sån.
Vad säger dom som byggt om sina hojar till streetfighter? Vart köper man styre och det som behövs för att montera det? Hur pass mycket bättre blir körställningen? Tänker främst på hur mycket vikt man får på handlederna..
Finns det nån som har bild på sin hojar som man kan få se?
SÅ, hur ska göra? Bygga om eller köpa en annan hoj?

Så nu har jag mer eller mindre bara två alternativ:
1. sälja hojen som jag köpte för mindre än en vecka sedan och istället köpa en Fazer 1000, Triumph Speed Tripple eller en Kawasaki Z1000.
2. Köpa högre styre, montera bort framkåpan och köra den som streetfighter.
Fazern är för tung för att vara riktigt kul tycker jag, 208kg torrvikt



Det som är bra med Fazern däremot är kåpan, är sugen på att åka på mc-semester nästa sommar och då vill man gärna ha lite vindskydd.
S3:an är ganska dyr och har 30hk mindre än Firebladen, dessutom är jag inte så förtjust i växellådan. Annars är den egentligen ett väldigt bra köp, billig försäkring och bra bromsar.
Kawasakin är snygg som f-n! Men jag va och provkörde en sån och blev ganska besviken på motorn. Måste varvas som satan för att det ska hända något. Drygt i längden och inte direkt vad man förväntar sig av en 1000cc hoj.
Bromsarna va jävligt bra på den...
Mindre bra är att den är så pass ny, får nog räkna med att lägga en del emellan om jag säljer Bladen.
Så att montera bort kåporna på Bladen o köra den som streetfighter é kanske inte så dumt? Känns iofs sjukt att göra så med en så pass ny hoj, men det är ju lätt att byta tillbaka till original om man känner för det.
Tycker dock det é synd o förstöra utseendet på en så snygg hoj, den är ju så j-a fin som den är...
Tänkte isf sätta dit en Duke front på den, har sett en R1:a här i krokarna som har det och den är j-ligt tuff faktiskt. Dessutom byter jag nog bakänden och framskärmen till kraschkåpor också. Skulle helst vilja ha en tank till , men det verkar va svårt o få tag på en sån.
Vad säger dom som byggt om sina hojar till streetfighter? Vart köper man styre och det som behövs för att montera det? Hur pass mycket bättre blir körställningen? Tänker främst på hur mycket vikt man får på handlederna..
Finns det nån som har bild på sin hojar som man kan få se?
SÅ, hur ska göra? Bygga om eller köpa en annan hoj?