Hjälp! Montering Stomp Grip

Biohazard

BKK-instruktör
Gick med
16 Mar 2003
Hoj
Nightrod
Har som rubriken antyder köpt Stomp Grip som jag skulle montera. Skulle bara vara att göra rent tanken m. lite vatten & sen på m. dom enligt butiken där dom inhandlades.
Men när jag öppnade paketet, ska man tydligen först göra rent Ordentligt m. nåt bra medel, men som inte skadar lacken på tanken.
Sen ska det värmas m. varmluftpistol eller hårfön.. :huvet
Problemet är att jag inte har nån fön eller varmluftpistol, eller nånstans inomhus att stå under monteringen.. :va
Så undrar om det finns nån vänlig själ i Skåne (helst nordvästra) som kan hjälpa mig m. mitt lilla problem?

Monterade mina i vintras, dock inomhus.
Gjorde rent tanken ordenligt med thinner, sprejade sen lite tunt med vatten/diskmedel. Mycket enklare o justera om det hamnar fel samt lättare o pressa ut luftblåsor. Tänk dock på att det kan behöva sitta ett tag innan full vidhäftning uppnås då! Satt som berget innan jag slet loss dom för omlack i våras. Värmepicka finns ju på Jula eller liknande ställe för max 150 pix.

Ok, tack för tipsen. Hann inte fixa det i helgen, men gör ett försök i veckan. :tummenupp

Vanlig T-röd fungerar utmärkt, rengör och skadar inte heller lacken. Om du nu skulle få tag på värmepistol, kom ihåg att inte värma för mycket, en polare till mig som gjorde det och det blev praktiskt taget bubblor bakom hela plasten, tog ca 1 mån innan alla bubblor var borta.

När jag har behövt använda något och "värma" med har det räckt med 30 sekunders blåsande med hårfön, jag tror det viktigaste är att det är rent på ytan du ska fästa på.

Sliter stomppadsen mycket på skinstället?

Jag har kört med mina över ett år/1500mil (mest bana) och har inte märkt något. Har dock en kompis som nötte genom sitt helt nya Dainese på någon vecka, han fick det bytt på garantin och det nya funkar bra.
Skulle inte vilja vurpat i det stället.:gnissla

Monterade mina stompgrip i vintras, t-sprit o värmepistol... Eftersom det var typ 5 grader varmt i garaget så värmde jag både tank o stompgrip... Sitter hur bra som helst, men jag har bara åkt 500 mil i år med Ninjan.

*/ ?>
Nyheter
Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage

Screenshot I kommande nu...

Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...