Lägga upp bild på framstöd? ej depåstöd.

Alex 6R

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2003
Hoj
Sukke GSXR -03, antagligen 159hk på hjulet
Nån som har en bild av sitt framhjulsstöd, inte depåstöd fram utan typ en ställning som man kör in hojen framhjul i så den inte välter, ungefär som ett cykelställ om ni fattar.

Har sett att vissa ha sådana som den tar med o har på släpet lr i bussen när de transportera hojen..

// Alex

vi har en egentillverkad! ram av fyrkantsprofil ca 180x30cm och sen två plattjärn som sticker upp en 10-15cm på var sida om hjulet, dessa stöttas av vars två trekantsvinklar (lika dant på andra sidan för hoj nr.2 ) :)

Utformar man det rätt, dvs bygger en "vagga" under däcket också så behöver man inte spänna ett skit. Bara att köra ner framhjulet i vaggan och tuta iväg.

Dom brukar göra reklam för liknande saker i engelska tidningar typ Fast Bikes. Om någon är intresserad kan jag leta upp nån och kolla om det finns någon hemsida.

Hur bra är det att hojen står och bryter i hjulet?
Mc-hjul är väl knappast gjorda för sånt.....

Eftersom själva däcket är mycket bredare än fälgen så är det ingen fara, sidan på däcket belastas när man svänger oxå.
Som jag upplevde det med Penguins stöd är att hojen sitter fast så hårt att lilla jag inte orkar få loss den själv.

Edika skrev:
Dom brukar göra reklam för liknande saker i engelska tidningar typ Fast Bikes. Om någon är intresserad kan jag leta upp nån och kolla om det finns någon hemsida.

det får du jättegärna göra!! så har jag nåt att göra i vinter!!

alex

Victor skrev:
Eftersom själva däcket är mycket bredare än fälgen så är det ingen fara, sidan på däcket belastas när man svänger oxå.
Som jag upplevde det med Penguins stöd är att hojen sitter fast så hårt att lilla jag inte orkar få loss den själv.

Nja, när man kör blir det väl knappast nån belastning i sidled på hjulet, det skulle förstås vara om man svänger utan att lägga ner hojen men det vet jag ingen som gör...
tänk på hur det kan se ut i ett cykelställ när cyklarna fallit på varandra......

Parkera hojen är nog ok, men att använda ett sånt stöd för transport tror jag inte är så bra

Last edited:
enhjuling skrev:
Nja, när man kör blir det väl knappast nån belastning i sidled på hjulet, det skulle förstås vara om man svänger utan att lägga ner hojen men det vet jag ingen som gör...
tänk på hur det kan se ut i ett cykelställ när cyklarna fallit på varandra......

Jaha, du menar sååå. Och med tanke på vad man utsätter fälgen för när man byter däck, vurpar sånt så är det nog lungt. Jag har iallafall inte hört talas om en fälg som gått sönder så.

Det här funkar mycket bra på mitt släp. Varmförzinkat och fint, men väger satan. De båda skenorna flyttas oberoende av varandra - så en eller två bågar går bra. En fördel är också att tygdunkten är flyttad bakåt vilket minskar kultrcket, jämfört med att ha framhjulen dikt an mot framlämmen.

enhjuling skrev:
Hur bra är det att hojen står och bryter i hjulet?
Mc-hjul är väl knappast gjorda för sånt.....
Om hojen står och bryter i framhjulet så har man surrat riktigt konstigt... Om det verkligen bryter så mycket att det kan göra skada så vad är alternativet? Är krafterna verkligen så stora så måste man ju ha något som håller emot, annars vrider sig hjulet tills ena styrstoppen tar emot och då står cykeln inte särskilt rakt längre. Nä fan, det här funkar prima.

Bifogat

• Släp.JPG
    Släp.JPG
    71.2 KB · Visningar: 390
  • Släp 2.JPG
    Släp 2.JPG
    79.4 KB · Visningar: 216
Victor skrev:
Jag har testat en sån av liknande modell och tycker de är helt onödiga. För mig funka en spännrem som man trär över cliponen bättre.
Fast det är kanske en smaksak.
Jag skulle vilja ha en liknande lösning mest för att slippa balansera hojen med ena handen medans jag försöker spänna med andra.
Att bara kunna köra in hojen och få den i rätt läge direkt vore kanon.

@Pingvinen: Kommer att göra en kopia på din så du får väl stämma mig för designintrång eller nåt sånt :tungan

*/ ?>
Nyheter
Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Back