SMC söker ”60 nya sporthojs Instruktörer!”

Status
Ej öppen för fler svar.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Copy & Paste (C) - SMC

SMC fortsätter nu satsningen på att bygga upp en instruktörskår med inriktning sporthojar och vi letar nu instruktörsämnen för kursen 2006 letandet sker på www.sporthoj.com

”Vi fortsätter att bygga ett rikstäckande nätverk av mycket kompetenta sporthojsinstruktörer, som sedan ska arrangera mängder av trafiksäkerhetshöjande kurser för sporthojsförare” säger SMCs trafiksäkerhetsansvarige Jesper Christensen – Galne Dansken på sporthoj.com .

Han fortsätter: ”Vi söker några av Sveriges klokaste sporthojsåkare – de som med pedagogiskt sinne kan förklara för de andra i riskgruppen att trafiksäkerhet börjar med rätt attityd – innan man kan börja utveckla tekniska körfärdigheterna.”

Kandidater kan anmäla sig på www.sporthoj.com fram till 15 mars. Den 20 mars hoppas vi ha så god koll på de som sökt att inbjudan till lämpade personer kommer ut. Utbildningen kommer att hållas de 19 – 21 maj på Kinnekulle Ring. Kursen kommer att innehålla pedagogik, fakta om motorcykelolyckor samt avancerad broms- och kurvteknik med tydliga kopplingar till körning i trafik.

Endast de som klarar av kursen kan efteråt kalla sig SMC Sporthojsinstruktör och blir en del av en mycket kompetent och exklusiv skara utvalda hojåkare – som sen ska arrangera kurser på f. ex. banor runt om i Sverige.

Syftet är att olyckstalen kommer att minska för den mest utsatta gruppen, de som kör sporthoj

Vill Du veta mer? Häng med i tråden SMC söker 60 Sporthoj Instruktörer! Eller anmäld intresse direkt via:

* TIDEN HAR GÅTT UT *

Last edited:
Hade gärna anmält mej men lite tråkigt att kursen är samtidigt som SM/SO på Falkenberg :(

hur va det nu, jag aspirerade förra gången men det sket sig för att???

bara reggade hojar eller?

Antar att detta har att göra med SMC-försäkringen och kurserna i samband med den?
Hoppas det slår väl ut :tummenupp

R2 skrev:
hur va det nu,
1. jag aspirerade förra gången men det sket sig för att???
2. bara reggade hojar eller?

1. Vett ej! Ledsen att det inte kom svar utt förra året..

2. Det är alltid en diskussion om det skall vara godkännt att köra med eller utan lyse, slicks, kraschkåpor mm. Att ha fordonet i originalskick är förenat med dyra kostnader för deltagare och instruktörer. Det är också förknippat med höga kostnaderna för försäkringsbolag vid ev skada. Därför kommer det att var tillåtet att köra med kraschkåpor, slicks och utan lyse på inhängnat övningsområde. Arrangören har rätt att sätta högre krav på sina kurser så länge inga lagöverträdelser sker.
Men, det ska vär nummerskylt - dvs att den ska vara reggad.

Rasorblade skrev:
sporthoj? då går motard fetbort?
Tja, förre året var det strixt sporthojer endast - jag blev dömd ute med min BMW :D
Jag vett inte exakt hur det blir i år - så mitt tips är at ta dom 5 minutter det atr att skriva in sig och se hur det blir!!

Gottis skrev:
Hade gärna anmält mej men lite tråkigt att kursen är samtidigt som SM/SO på Falkenberg
:( Sorry...

Intressant att ingen undrar hur gamla dom sökande är....... eller det kanske inte spelar någon roll men det borde ju vara bra att veta om någon skriver att dom kört hoj i 10år och är 50 eller 30år gamla...... eller?

Galne Dansken skrev:
ok, då släpper jag detta.

Mors!

Cykeln ska inte bara vara REGGAD, den ska väl även vara PÅSTÄLLD (=försäkrad)!?

Godkänd hos Svensk Bilprovning borde inte vara ett krav, så vitt jag uppfattar det hela.

m.v.h. Misi

Galne Dansken skrev:
1. Vett ej! Ledsen att det inte kom svar utt förra året..

2. Det är alltid en diskussion om det skall vara godkännt att köra med eller utan lyse, slicks, kraschkåpor mm. Att ha fordonet i originalskick är förenat med dyra kostnader för deltagare och instruktörer. Det är också förknippat med höga kostnaderna för försäkringsbolag vid ev skada. Därför kommer det att var tillåtet att köra med kraschkåpor, slicks och utan lyse på inhängnat övningsområde. Arrangören har rätt att sätta högre krav på sina kurser så länge inga lagöverträdelser sker.

Tja, förre året var det strixt sporthojer endast - jag blev dömd ute med min BMW :D
Jag vett inte exakt hur det blir i år - så mitt tips är at ta dom 5 minutter det atr att skriva in sig och se hur det blir!!

:( Sorry...

Vad blev det av de som gick instruktörskursen ifjol? Har de instruerat något?

Esquire: Flera av oss som blev utbildade förra året har varit delaktiga eller tagit egna initiativ till bankörningar. Dock kommer stödet från SMC vara större i år med lite mer vägledning för dom som är nya och vill ordna utbildningar inom SMC. Jag rekommenderar alla som har lust till att jobba med MC och utbildning att söka sig till detta - det är hur skoj som helst!

/Freppa

Hade jag haft erfarenhet utav bana så hade jag sökt. Men tyvärr så är jag nog en för dålig förare för att "platsa" in. Reggad försäkrad hoj är det enda jag har.
Att det är på falken spelar ingen roll, är ju inte många mil dit om man åker hoj.

QWERTY: Om vi bortser från när du svamlar loss om gammelgixxers så att öronen trillar av, så vill jag minnas att du faktiskt är riktigt pedagogisk, dvs PRECIS vad SMC behöver. Och köra hoj kan du ju definitivt. Inte vara en fjolla. Sök nu.

Jag har försökt få hjälpa till inom SMC under ett antal år nu, så vi försöker väl igen och hoppas

Freppa skrev:
QWERTY: Om vi bortser från när du svamlar loss om gammelgixxers så att öronen trillar av, så vill jag minnas att du faktiskt är riktigt pedagogisk, dvs PRECIS vad SMC behöver. Och köra hoj kan du ju definitivt. Inte vara en fjolla. Sök nu.

:) (finns visst ingen rodna smiley)
Funderar faktist på att köpa mej en mordernare hoj, bara för att slippa svammla om gammelgixxrar.
Okey då fyller i en ansökan.

Freppa skrev:
har också anmält mig nu freppa, tror du jag platsar :va pedagogisk... GÖR RÄTT ELLER GÖR OM eller ett "höjden av psykologi är att be någon fara åt helvete på ett sätt som gör att dom längtar dit" :D

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti