slingerbulten...

Vegas

Racing, plåster för själen...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
BMW S1000XR -18 + Sv 650 (R) K2 + SV 650 K3 + Gixxer dragbike K2 + Gixxer 1000 K1 + Gixxer 1000 K3 + Honda CB125T
vart ligger slingerbulten???

stockholm har jag listat ut, men kan man få lite mer exakt....

tack!!

Vegas skrev:
vart ligger slingerbulten???

stockholm har jag listat ut, men kan man få lite mer exakt....

tack!!

Precis!
Skulle också vilja veta lite mer exakt vart den ligger..... Funderar på att ta någon sväng ner mot Stockholm om det blir skapligt väder.
Någon som har bra tips på små kurviga vägar från Gävle mot Stockholm??

Larsson skrev:
Precis!
Skulle också vilja veta lite mer exakt vart den ligger..... Funderar på att ta någon sväng ner mot Stockholm om det blir skapligt väder.
Någon som har bra tips på små kurviga vägar från Gävle mot Stockholm??

åk över typ norrtälje, skit kul sista biten....

prova funktionen: sök info.........ganska enkel grej att använda faktiskt :rolleyes:

gamle svarten skrev:
prova funktionen: sök info.........ganska enkel grej att använda faktiskt :rolleyes:

nu bor ju inte alla i sthlm & vet vart alla orter ligger, ville bara ha en vägbeskrivning....
det kan vara enkelt för er nere i fjollträskatt hitta, men det finns en värld utanför sthlm.
förlåt att jag fråga!!!

Vegas skrev:
nu bor ju inte alla i sthlm & vet vart alla orter ligger, ville bara ha en vägbeskrivning....
det kan vara enkelt för er nere i fjollträskatt hitta, men det finns en värld utanför sthlm.
förlåt att jag fråga!!!

om du åker från Gävle så åk kust vägen till norrtälje de är skoj å åka hoj den biten :) sen från norrtälje så åker du gammla sthlm´s vägen den kan bli kalas kula vissa bitar ... eller så åker du från norrtälje mot Åkersberga den biten är kanon tycker många, å sen från Åkersberga mot sthlm.. men där har ja inge bra tips om va för väg du ska åka.. tyvär... den ända vägen ja åkt där imellan är motorvägen...

Har skrivit vägbeskrivning i flera trådar gör väl det hår oxå.

Beskrivet söderifrån;
Mellan Södertälje och Nynäshamn väg 225, finns Rosenhill därifrån åker man väg 257 mot Tungelsta/Västerhaninge. Följer Västerhaninge i nästa korsning. :tummenupp Slingerbulten sett ur RoLLers filmer.

EDIT: kolla intråden "sthlm åkning...spam tillåtet" Sid 3 benkar har en sjysst bild, kan tyvärr inte få in den :kocko. Jag och datorer.

Last edited:
wdac skrev:
om du åker från Gävle så åk kust vägen till norrtälje de är skoj å åka hoj den biten :) sen från norrtälje så åker du gammla sthlm´s vägen den kan bli kalas kula vissa bitar ... eller så åker du från norrtälje mot Åkersberga den biten är kanon tycker många, å sen från Åkersberga mot sthlm.. men där har ja inge bra tips om va för väg du ska åka.. tyvär... den ända vägen ja åkt där imellan är motorvägen...

tackar!! :tummenupp :tummenupp
ska prova den mot åkersberga nästa vecka......
Tack :Bugar

Kartan

Här är Mattias karta

Bifogat

• slingerbult.gif
    slingerbult.gif
    53.9 KB · Visningar: 432
Jag har råkat åka bulten en gång. Av misstag. Jag var påväg från Tullinge och skulle till Sätra. Mitt lokalsinne är inte riktigt kompatibelt med tokholm... :3freak

Men det var en av de roligaste vägarna jag kört. :tummenupp

Knappast värt att åka 20 mil för att köra slingerbulten, det är en tjälskadad 70-väg som alla andra ju.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman