Nu har jag f.. i mig gjort det IGEN!

Torbjörn Gartsjö

Radical Riders
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Honda Pan European
Knäckt en bromsskiva med låset. Favorit i repris då, för det var så sent som i påskas det hände sist.

1 skivan knäckt ca 14.00
2 ny skiva inhandlas kl 14.30
3 skiva monterad (och nya klotsar på båda sidor) ca kl 17.00

Lite struligt att montera av framhjulet utan centralstöd, det var lättare i påskas när jag hade Banditen.

Men hur dj.... :kocko får man egentligen vara :confused:

Nu sitter det i alla fall ett gult gummiband på vä handtag, få se om det hjälper eller om jag bara undrar varför i h...... det sitter nåt skit på handtaget nästa gång jag ska ta ut hojen.

Skriv gärna och söla ner mig med påhopp och glåport, det behöver jag tydligen :gnissla

KawaZX12r skrev:
Knäckt en bromsskiva med låset. Favorit i repris då, för det var så sent som i påskas det hände sist.

1 skivan knäckt ca 14.00
2 ny skiva inhandlas kl 14.30
3 skiva monterad (och nya klotsar på båda sidor) ca kl 17.00

Lite struligt att montera av framhjulet utan centralstöd, det var lättare i påskas när jag hade Banditen.

Men hur dj.... :kocko får man egentligen vara :confused:

Nu sitter det i alla fall ett gult gummiband på vä handtag, få se om det hjälper eller om jag bara undrar varför i h...... det sitter nåt skit på handtaget nästa gång jag ska ta ut hojen.

Skriv gärna och söla ner mig med påhopp och glåport, det behöver jag tydligen :gnissla

Parkera så du måste backa ut. Fungerar för mig...

Nog har man åkt iväg med låset på (dock klarade jag mig från att besöka asfalten) Men jag tror inte att jag skulle göra det en gång till efter det!

sätter alltid väskan till låset på bromsvätskeburken på styret, alltså så väskan "hänger" över tändningslåset, funkar för mig..

Synd att du inte har en sådan sovietstyle urviffer som jag har. Jag glömde skivbromslåset i utanför jobbet, och det enda som hände när jag laddade iväg var att jag drog rakt genom en blomrabatt framför hojen, ingen skada på bromsskivan, däremot böjde sig bromsbeläggen (inget som inte en rejäl bromsning rätare ut igen) en aning och plasten på skivbromslåset sprack så det är lite svårt att få i nyckeln nu.

zilog skrev:
Synd att du inte har en sådan sovietstyle urviffer som jag har. Jag glömde skivbromslåset i utanför jobbet, och det enda som hände när jag laddade iväg var att jag drog rakt genom en blomrabatt framför hojen, ingen skada på bromsskivan, däremot böjde sig bromsbeläggen (inget som inte en rejäl bromsning rätare ut igen) en aning och plasten på skivbromslåset sprack så det är lite svårt att få i nyckeln nu.

O varför har du då nya bromsskivor på din hoj, va, va ,va ,va???
Nå, har du inte klantat till det ändå. Seså, erkänn nu!

Såg en kille på glidare och fransar på jackan göra samma sak på jobbets parkering, fick nästan ont i magen så mycket jag skrattade.

Gör såhär. Inget tjorv med spiralsladdar och grejer på styret. Var bara jävligt strikt att alltid sätta plastprylen på tändningsnyckeln så fort du låst skivbromslåset = inte så svårt för du måste ta bort den när du ska låsa.

Bifogat

• keys.jpg
    keys.jpg
    4.7 KB · Visningar: 1,322
FUBAR skrev:
Såg en kille på glidare och fransar på jackan göra samma sak på jobbets parkering, fick nästan ont i magen så mycket jag skrattade.
Vill jag med se :) skulle behöva ett skratt för tillfället :)

CeltaniC skrev:
Vill jag med se :) skulle behöva ett skratt för tillfället :)

:lol :lol :lol Jag med! Jag skrattade gott åt Fubars beskrivning. Se det i verkligheten måste vara en riktig höjdare! Nä, jag fattar inte hur folk bär sig åt! För min del så verkar det otroligt klantigt. Jag vet att jag alltid låser min med 2 lås utomhus (styret och bromsskivan) så när det är dags att åka så låser man bara upp dessa 2 lås.

kanske kan göra som jag o sätta den i drevet bak :)

EasyRider skrev:
:lol :lol :lol Jag med! Jag skrattade gott åt Fubars beskrivning. Se det i verkligheten måste vara en riktig höjdare! Nä, jag fattar inte hur folk bär sig åt! För min del så verkar det otroligt klantigt. Jag vet att jag alltid låser min med 2 lås utomhus (styret och bromsskivan) så när det är dags att åka så låser man bara upp dessa 2 lås.

Oj, så redig man kan vara då, BROR DUKTIG.

Även jag provade hur effektiv skivbromslåset var efter en hård söndag på jobbet (måste ju säga att de funkar alles yppeligt att få stopp på en hoj), slutade med att jag satt fast med ena benet under en FZR1000 från 93... Skivan och bromsok klarade sig allafall.. lite skrap på kåpan efter att jag tagit mig lös. :mad: :huvet
Efter det hängde jag som nån annan gör påsen till låset så det hängde över tändningslåset.

KawaZX12r skrev:
Oj, så redig man kan vara då, BROR DUKTIG.

Ja vad skall man säga? Antingen är man typen som gör det eller så är man inte det. Det lär nog inte vara sista gången du gör detta. Sannolikheten har snarare ökat att du gör om det igen än minskat.

För övrigt så såg det ut såhär i din första post (vilket du verkar ha glömt):

KawaZX12r skrev:
Men hur dj.... får man egentligen vara

Skriv gärna och söla ner mig med påhopp och glåport, det behöver jag tydligen.

och jag kan ju inte annat än instämma så jag fattar inte varför du lackar till?

Köp en sån här. Den sitter nog kvar bättre än låsväskan på tändningslåset.

disc_lock_reminder.jpg

Länk

EasyRider skrev:
-:Znip:- Jag vet att jag alltid låser min med 2 lås utomhus (styret och bromsskivan) så när det är dags att åka så låser man bara upp dessa 2 lås.
True! Vanemänniska som man är så låser jag hojen varje gång jag lämnar hojen. Därför måste jag låsa upp hojen varje gång jag skall iväg igen. Enkelt. :tummenupp

Utom innan jag blev den vanemänniska jag blivit då jag på morgonen backade ut från min parkering med låset i... Flisan som släppte gick att limma fast på jobbet. *Doh!*

Last edited:
Flagga skrev:
Köp en sån här. Den sitter nog kvar bättre än låsväskan på tändningslåset.

disc_lock_reminder.jpg

Länk
Blir man inte betraktad som senil om det hänger snören mellan lås och handtag på hojen? :va

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti