Biltema=Skittema

TIG-Svetsarn

Kvalitetsmedveten
Gick med
12 Jun 2008
Hoj
Pryttmaster -69
Köpte Biltemas diodblinkers häromdagen, utan att granska dom närmare längdanpassade jag kablaget. Sen började jag att skärskåda dom närmare...vilket skit inga, som hellst tätningar vare sig vid glaset eller kabelingången vattnet bara forsar igenom om det vill sig. drar man sen lite lätt i kablarna fram o tillbaka så rör sig hela kretskortet. Livslängden kan väl beräknas till ca: 1 månad i vackert väder.
Hade jag inte kapat kablarna skulle jag lämnat tillbaka SKITEN men nu är det för sent:mad: :mad: :mad:

))))))KÖP INTE SKITEN(((((

Vad hade du väntat dig för 149.90(eller vad de nu kostar)? :lol

Men tack för tipset, jag ska aldrig köpa miniblinkers på biltema. :tummenupp

:D fyll med silikon bakom o klar epoxi uppepå så håller dom längre än mina annars ser dom ut så här efter 5-6 veckor

Bifogat

• Bild 22339.jpg
    Bild 22339.jpg
    136.9 KB · Visningar: 712
  • Bild 22337.jpg
    Bild 22337.jpg
    140.4 KB · Visningar: 574
... och för det priset har man råd att byta tre, fyra gånger innan man är uppe i samma pris som 'vanliga' miniblinkers i alla fall.

Mina miniblinkers köpte jag hos Hela Hojen för 249:-... Vad kostar era eftersom det är värt att köpa biltemas ett par gånger????????

Mina miniblinkers köpte jag hos Hela Hojen för 249:-... Vad kostar era eftersom det är värt att köpa biltemas ett par gånger????????

Har integrerade på rettan men sist jag köpte "miniblinkers" till bullen så gav jag över 1200kr paret. Kellermann.

Från Holland beställde jag riktigt fina miniblinkers, tror dem kostade ~12€ (alltså 120 spänn) vilket jag tyckte va riktigt billigt. Dem håller än och jag har kört 1,5 år med dem, minst!

Kellermans gummiledade diodblinkers, 895 kr st . 3580:- runt om. Det är de första blnker som hållt över ett år utan att skaka sönder. De är är inne på tredje året nu! :yoparty

Kellermans gummiledade diodblinkers, 895 kr st . 3580:- runt om. Det är de första blnker som hållt över ett år utan att skaka sönder. De är är inne på tredje året nu! :yoparty

Okej... hmmm. Mina för 249:-/par har hållit i alla fall över 600 mil... De bakre som fanns där när jag köpte hojen har hållit ännu längre... :D
Har haft hojen i över ett år nu...
Men så skakar inte min så mycket så... :D

Okej... hmmm. Mina för 249:-/par har hållit i alla fall över 600 mil... De bakre som fanns där när jag köpte hojen har hållit ännu längre... :D
Har haft hojen i över ett år nu...
Men så skakar inte min så mycket så... :D

När jag var jag ung och fattig skulle jag nog ha satsat på biltema samt fyllt dem med epoxy eller transparent silicon innan jag monterade dem. Ev även byggt ett eget gummiupphängt fäste om det skulle sitta på min skakande HD. Då tror jag att de håller. Nu är jag mer bekväm vad gäller smågrejer och bara stönar och betalar. :D

Mina kostade €29,50 /st.

Men de är Rizoma, äkta italienskt på en italiensk hoj!
rz_FR025B_Z1.jpg

Jo, jag vet att jag har en Honda! En Honda som är designad av en italiensk designstudio i Italien. Och byggd i ett italiensk fabrik i Italien.

Jääääjääää mina funkar än iaf. inte fått nå krångel med vatten eller dylikt. kanske bara tur än så länge :tummenupp

När jag var jag ung och fattig skulle jag nog ha satsat på biltema samt fyllt dem med epoxy eller transparent silicon innan jag monterade dem. Ev även byggt ett eget gummiupphängt fäste om det skulle sitta på min skakande HD. Då tror jag att de håller. Nu är jag mer bekväm vad gäller smågrejer och bara stönar och betalar. :D

Hmm. Mina är ju inte från biltema...

Ja ja bara att inse att mormors gammla talesätt håller än.

"förargelsen över dålig kvalitet sitter i längre än glädjen över ett lågt pris":D

Mina kostade €29,50 /st.

Men de är Rizoma, äkta italienskt på en italiensk hoj!
rz_FR025B_Z1.jpg

Jo, jag vet att jag har en Honda! En Honda som är designad av en italiensk designstudio i Italien. Och byggd i ett italiensk fabrik i Italien.

Var hittade du dem ebay eller? Mycket snygga!

Meh, dom har ju grymma blinkers för ännu bättre pris. Har kört med deras Audi A4-blinkers tidigare och gjort fästen av ståltråd. Har gått i backen ett antal ggr (på bana) men blinkersarna har aldrig pajjat, bara böjt till sig... men då böjer man tillbaka dom. :D

Bifogat

• blinkers.jpg
    blinkers.jpg
    94.8 KB · Visningar: 344
Nyheter
Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back