Till alla ZX-10R ägare

Svar: Helst skall motorcykeln transporteras på släp eller i en lastbil. Skulle inte detta vara möjligt kan motorcykeln köras sakta och försiktigt till återförsäljaren. Välj den kortaste sträckan och vägar med bra underlag.

Precis hur alla ZX10R ägare kör sina hojar :hihi
 
UrbanTiger skrev:
Fråga: Hur ska underleverantören undvika detta i framtiden?Svar: En noggrannare kvalitetskontroll med röntgen och förbättrad gjutprocess för att eliminera porer.[/I]
Borde inte det redan ingår i den nuvarande kvalitétskontrollprocessen? :va
Den är ju en ganska viktig del som utsätts för stora påfrestningar och då borde man ju skydda skinnet bäst man kan. Annars blir man stämd av amerikanerna...
 
vliken tur att min redan är på verkstad.. undrar om framhjuls-släpp kan på så sätt ingå i garantin?! :confused: :tungan
 
nehä!!!! det är inte sant, jag hör inget!!! *håller för öronen o gapar* "#¤"¤#%#&"#¤% :kocko

ja ska ändå köpa eeeeeen såååååååån :Bugar
 
Goffe skrev:
vliken tur att min redan är på verkstad.. undrar om framhjuls-släpp kan på så sätt ingå i garantin?! :confused: :tungan

Helt klart, framhjulet kolapsade ju. Det hörde jag när jag stod bakom två hus i depån. Säg att du inte vill betala nån självrisk.
 
UrbanTiger skrev:
Här kommer två frågor och två svar som gör att jag aldrig kommer att äga en Kawasaki. Skulle vara kul att läsa den 8D-rapporten :va


Fråga: Varför har felaktiga fälgar levererats från underleverantören till KHI (Kawasaki Heavy Industries)?Svar: Kvalitetskontrollen har inte varit tillräckligt noggrann hos underleverantören.

Fråga: Hur ska underleverantören undvika detta i framtiden?Svar: En noggrannare kvalitetskontroll med röntgen och förbättrad gjutprocess för att eliminera porer.

eee..varför inte, tror du alla andra märken har 100% kvalitetskontroll på sina detaljer? De kommer införa röntgen samt förbättra gjutprocessen. Helt perfekt svar, bättre blir det inte...

Bortförklaringen skulle väl vara kul o läsa, men som de flesta vet så är det jävligt svårt att komma ifrån porer vid gjutning. De dyker upp då och då helt enkelt. Enda sättet är att ha 100% röntgen eller ultraljud.

Edit: Eller föresten, nu var jag nog lite snabb.. Står inte 100% kontroll, då blir det nog bara stickprov. Nää...inga kawwor i mitt garage.
 
Last edited:
Back
Top