Skillnad Minimoto och Pocketbike??

RevRider

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2005
Hoj
KTM 450 SX-F
Vad är skillnaden mellan en Minimoto och en Pocketbike?? Förutom att Pocketbiken är något större. Skulle vara snällt om ni kunde informera mig om det.
Jag har märkt att dom flesta gillar minimotos mera, men jag anser att en pocketbike borde vara bekvämare att köra (eftersom den är större).

RevRider skrev:
Vad är skillnaden mellan en Minimoto och en Pocketbike?? Förutom att Pocketbiken är något större. Skulle vara snällt om ni kunde informera mig om det.
Jag har märkt att dom flesta gillar minimotos mera, men jag anser att en pocketbike borde vara bekvämare att köra (eftersom den är större).

Pocketbiken har typ blinkers, ljus både framåt och bakåt, bromsljus, hastighetsmätare osv.

Lite mer lik en fullstor hoj helt enkelt.....vet inte men jag tror att man hellre kör en Minimoto pga. att de är nog roligare att leka med.

Har inte hunnit prova nån av de men jag skulle nog välja minimoton med tanke på att man gärna vill ha in den i bilen och ta med den ut till nått bra ställe för att köra + att lätt få in skiten i bilen om man måste dra av någon anledning ;)

igentligen är ju pocketbike bara Engelska för minimoto men i Sverige har pocketbike typ blivit en betäckning för hojjarna som sagt är lite större. Anledningen varför folk väljer minimotos över pocketbikes är för at pocketbikes är så långsamma.

läs vad jag skrev... pocketbike betyder igentligen bara minimotot på engelska men i sverige har det fått en ny betydelse... säger du pocketbike till en engelsman så tänker han inte tvunget på en kina hoj!

Meli skrev:
igentligen är ju pocketbike bara Engelska för minimoto men i Sverige har pocketbike typ blivit en betäckning för hojjarna som sagt är lite större. Anledningen varför folk väljer minimotos över pocketbikes är för at pocketbikes är så långsamma.
stämmer bra det förutom om farten, har pocketbikes som toppar över 100kmh, tycker det e ganska så snabbt iaf :)

Ravetrancer skrev:
stämmer bra det förutom om farten, har pocketbikes som toppar över 100kmh, tycker det e ganska så snabbt iaf :)

ja okej.. jag tänkte på den första r1 kopian jag såg... den gick inte speciellt fort :) Men nu finns det ju med 100 cc +
dom borde gå ganska bra

bad santa skrev:
dom billiga minimoto hojarna 2500kr m2 eller vad det stog :va
om man köpte ett trimkit 40cc till en sån vad får den för prestanda då?

de står 20% mer effekt ökning men ja garanterar dej.... DE GER INTE ETT SKIT!!!!

okey funderar på att köpa en minibike kul att ha o leka med.
och inte så dyra heller :)

har sett några för 2200 eller likn kan man lita på hastighets angivelserna?
flera i samma pris klass verkar gå olika fort?

bad santa skrev:
okey funderar på att köpa en minibike kul att ha o leka med.
och inte så dyra heller :)

har sett några för 2200 eller likn kan man lita på hastighets angivelserna?
flera i samma pris klass verkar gå olika fort?

ja gissar på attdu har sätt hojen: MM101A och de som står stämmer inte MM101A, GS 803 OCH 14E är exakt samma hoj de sejs att dom ska gå i 60km/t men dom går max 50 - 55 km/t :7peta

Okej, inte många vettiga svar är inte. Försök hålla er till ämnet, skillnaden mellan pocketbike/minimoto.

Av dom få svaren så verkar det som att enda skillnaden är att PBn är lite större + att den har lyse, blinkers m.m. Och dom visste jag redan om.
Är det ingen annan skillnad???

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...