Min olycka

Maverick

VR -09;12.55 -10;10.16 -11;8.47
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SH300 -13
Sitter o läser om MrCrone (vila i fred) olycka o blir helt stel, vi körde omkull samma dag, 20/8.. skillnaden e att jag fortfrande lever..

Jag e lite osäker på hur min olycka gick till.. men troligen så fick jag ett sånt jälva styrvobbbel efter en väldigt kort o dålig wheelie, eller så exploderade bakdäcket då vissa sagt att jag fick vobbel på bakhjulet.. jag kunde iaf inte fixxa ut vobblet.. vilket gjorde att jag vobblade ut i ett dike o där jag flög av hojen.. jag vet inte vad jag slog i.. vissa säger träd o vissa säger en parkeringsskyllt (sån med dubbla pinna ner o en pinne snettbakåt) hojen gick iaf genom skyllten..

De enda jag kommer ihåg från hela den dagen var att jag slog i en vit reflexstolpe o att jag efter de gav gas (varför vet jag inte)..
Hela dagen efter kommer jag inte ens ihåg.. därför har jag hela tiden trott att olyckan inträffat på torsdagen den 21..

Mina skador som jag fick är.. vänster lårben av.. vänster fotled av.. dom två skadorna kommer bli helt bra igen.. sen krossade jag höger fotled.. med en öppen fraktur.. där det saknades lite delar.. därför skickades jag upp till Linköpings sjukhus.. dom dom är speciallister på plasikkirugi.. så där har dom byggt upp foten igen o tagit lite muskler från högerlår o för att fylla igen ställena där det saknades.. man har tagit hud från vänster lår för att sätta ihop den öppna frakturen.. så nu e hela höger underben o foten ihopskruvade med en massa ställningar.. efter att ha varit i Linköping i nästan två veckor fick jag nu komma hem till Jönköping igen.. vilket känns otroligt skönt..

Jag e på bättringsvägen iaf.. jag känner att jag mår ganska bra.. tyvärr har inte smärtlindringen funkat så bra sen jag kom tbx till jkpg.. så därför har jag haft ganska ont sista dygnet.. men de ska fixxas idag..

Det som jag e mest glad över.. e att jag inte fick en enda skråma på överkroppen.. hjälmen var knappt repig.. skinnstället har funkat riktigt bra.. även stövlarna tycker jag har funkat bra.. skadorna i fötterna tycker läkarna vara rätt skumma då det e skador som man får av flygplansolyckor?!?!

Hojen e ganska så skrotad.. lite tråkigt då man bara körde halvförsäkring.. men vi få se hur mkt skrot den e.. annars så byggs de nog ihop till en fighter i vinter.. vilket jag hade tänkt ändå att göra..

Vi få se hur länge jag kommer få ligga här på sjukhuset.. men de blir nog ett tag till.. då de tar 6-8 veckor till innan jag ens kan börja stödja på ben o fötter.. men från o med idag så börjar träningen med att jag själv ska kunna flytta mig till rullstol o tbx till sängen.. har redan börjat jobba med att böja på benen o sträcka ut dom.. problemet e bara att att högerben inte få sänkas något.. måste ligga i plant eller högt läge.. o att vänsterben helst ska ligga i högt läge..

Jag e väldigt glad över att vara i livet.. o att jag mår bra.. skönt att man har många goa vänner som kommer o besöker o störtar en.. o framför allt Carro som har varit vid min sida o tagit hand om mig nästan varje dag.. även upp i linköping..

Nu e de bara o hoppas på att allt läker ihop så jag slipper men i framtiden.. men tror tyvärr att jag kommer få svårt me vissa rörelser i högerfoten..

Mvh

Henrik

Edit: Lagt in lite nya bilder..

Last edited:
Usch!

Jäkla tur att du lever iallafall!!!

Hoppas dina skador läker snabbt...

Jäklar, jag är nöjd som fasen att jag "BARA" bröt nyckelbenet när jag vurpa.... Det kan gå illa!!!

Som sagt, krya på sig!

/H
:hej

Fattar inte att ni vågar leka så med era sporthojar har för stor respekt för dem. Själv blir det bara lek med motard då det är klart lägre hastigheter. Min vägbåge har man bara till att kärringköra lite touring :D

Skönt att du är på bättringsvägen :tummenupp

Så Linköping har några bra egenskaper då trots allt hehe

/oXydex

Önskar ett snabbt och komplikations fritt tillfrisknande. Kul att du redan har planer för hojen :bow

Tråkig läsning men tur att du lever och mår rätt bra trots omständigheterna. Jag hoppas att du kryar på dig.
Visst är bra vänner och ev. flickvän guld värda att ha i stunder som dessa ?

Jag förolyckades själv lite i slutet av Juni och ådrog mig sju frakturer i höger fot och fotled . Fotleden säger dom aldrig kommer bli riktigt bra, med största sannolikhet så blir det nedsatt rörlighet och bestående smärtor till och från.
Inte kul alls med komplicerade fotledsbrott, dom tar tid att läka tydligen och mkt viktigt att lyda sjukgymnasten.
Jag har haft gips i sex veckor och sen en såkallad "stövel" för att fixera foten ytterligare 4 veckor, sammanlagt tio veckor snart och fortfarande är min fot och fotled svullen som satan.
Efter den 13:e sep får jag börja belasta foten och sen öva upp rörligheten som är = Noll just nu.

Hoppas du tillfrisknar utan några men och får en bra säsong nästa år.

/Nitrous

Krya på dig, ingen rolig läsning och just nu känns det som jag vill kommer köra mc igen (ta det med en skopa salt).

Du har viljan att komma tillbaka, både på benen och på hojen och det är det viktigaste.

Krya på dig och hang on in there!

Men hjälp..!

Här sitter jag och tycker synd om mig själv!
Men bara ett brutet lårben och en del stukningar...
Det kan gå riktigt illa, jag hade ju tur...

Du är snart på benen igen, så ska vi nog dricka grogg också ;)

Dom där doktorerna kan fruktansvärt mycket. Så jag tror nog det löser sig bra för dig med. Krya på dig.

Kommer upp och hälsar på dej igen snart, ska bara komma på när besökstiderna är först!

Nitrous skrev:
Tråkig läsning men tur att du lever och mår rätt bra trots omständigheterna. Jag hoppas att du kryar på dig.
Visst är bra vänner och ev. flickvän guld värda att ha i stunder som dessa ?

Jag förolyckades själv lite i slutet av Juni och ådrog mig sju frakturer i höger fot och fotled . Fotleden säger dom aldrig kommer bli riktigt bra, med största sannolikhet så blir det nedsatt rörlighet och bestående smärtor till och från.
Inte kul alls med komplicerade fotledsbrott, dom tar tid att läka tydligen och mkt viktigt att lyda sjukgymnasten.
Jag har haft gips i sex veckor och sen en såkallad "stövel" för att fixera foten ytterligare 4 veckor, sammanlagt tio veckor snart och fortfarande är min fot och fotled svullen som satan.
Efter den 13:e sep får jag börja belasta foten och sen öva upp rörligheten som är = Noll just nu.

Hoppas du tillfrisknar utan några men och får en bra säsong nästa år.

/Nitrous

Tackar tackar.. jo flickvännen e de bästa jag har.. utan henne hade jag nog inte alls mått så bra som jag ändå gör.. de tråkiga i detta e bara de att hon nu ska sälja sin hoj.. hon vill inte köra mer.. vilket man lätt kan förstå.. hon vill givetvis oxå att jag skall sluta köra.. vi få se.. men just nu vill jag inte göra de.. e ruskigt sugen på att sätta mig på hojen igen..

Din skada lät ganska lik min.. så hoppas att de ordna sig för dig.. o att du slipper allt förstora men.. o så vet jag vad som komma skall..

Vill tacka alla andra oxå som skriver.. skönt att veta att ni störta en... TACKAR!!! :tummenupp

Nitrous skrev:
Jag förolyckades själv lite i slutet av Juni och ådrog mig sju frakturer i höger fot och fotled . /Nitrous

Kan man verkligen förolyckas lite? Antingen förolyckas man väl eller så gör man det inte?

Jag håller med Marals76: jag har alldeles för stor respekt för hojen för prova på "avancerad" hojkörning. Med cross däremot...

Hur som helst, krya på dig Maverick!

Emmi skrev:
Kommer upp och hälsar på dej igen snart, ska bara komma på när besökstiderna är först!

Tror dom e mellan 14-15 o mellan 19-20.. fast jag har eget rum så då spelar de inte så stor roll om man kommer vid lite andra tider.. men innan 13 e inte så poppis.. o likadant runt 17 tiden..

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman