Någon som har hjälm av märket NITRO?

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
En fet en!
Hej!
Är det någon här på forumet som har hjälm av märket NITRO?.
Såg Mitonga racing saluför dessa hjälmar och Nitro N600V UNION
faller mig i smaken men vill först förhöra mej lite om vad ni som har hjälm av det märket tycker.
Mvh R1 racer

Har bara Nolan N61 bajsskithjälm!!

Som sitter så jävla illa o flyttar sig när man kör fort!
Fattar inte hur en hjälm kan tappa formen så snabbt! (En månad)

1400 kronor skit!

Kolla på Mitongas hemsida

Kolla på www.mitonga-racing.com
Där hittar ni/du hjälmen jag tänkte på NITRO N600V.
De ser ut till o vara bra huvud krukor men samtidigt undrar man
när priset verkar så humant,vad det är för kvalite.
1990 kr ska de ha för en sådan.
Kanske somsagt någon som har erfarenhet av dessa krukor.

Kan tillägga att jag har en Arai Quantum Crafar idag men inte hel nöjd med den kvaliten.Främre andningsintaget har lossnat o spruckit av sej själv(fått köpa ny).Båda ventilerna på visiret har lossnat.
Ena ventilen uppe på hjälmen är lite lös o håller sej inte upp av sej själv som de andra.
I visiret finns små sprickor på sidorna(visst plats åldras men krukan är bara inne på sin tredje säsong).
Även funnit en pytte liten spricka i plasten på sido skölden som håller visiret.
Är då inte våldsam mot min hjälm så man tycker den borde varit lite mer kvalite för den summa peng en Arai kostar eller så är det bara jag som haft otur.
Mvh R1 racer

Min man har en Nitro crosshjälm och han är så nöjd så!!! :tummenupp Han kör 20 mil varje dag så man kan säga att den används mycket. (Ett par klotningar i skogen har den oxå hållt för..hihihi....)
Men det handlar oxå om comfort. På min tjocka skalle passar de inte, tyvärr. Annars är priserna är kanon och likaså kvalitén...Dessutom är de skitsnygga!

Jag har en Nitro och är helnöjd med den. Immar inte, bekväm, lite högljudd, Snygg.
Däremot så är jag lite besviken på Iridiumvisiret som efter någon vecka ser värre ut än visiret på mig gamla hjälm som är tre år gammalt! Men med tanke på att det kostar 290:- så ska man kanske inte klaga.

Nitro får :
:tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp av mig.

Jag har en Nitro crosshjälm och den är jag mycket nöjd med.

Tjena R1 racer.

Som jag sa när vi var ute och åkte i onsdags så är det mitt svarta visir som inte riktigt vill bli tätt, lite tjuvluft irriterar. Kanske är det just det visiret som blivit lite stort i gjutningen (lr hur de nu tillverkas!)

Annars är den kanon skön, sitter perfekt (på mitt huvud) hyffsat tyst, bra pris.

Be att få provköra med en är mitt tips.

Jepp! den var läcker den du har.

Hej!
Det blev då en rejäl o ball runda i onsdags....var inte hemma förens vid 1:30....blev liten sväng i malmö oxå sen snacka jag med killen me R6:an...ja fler såna rundor får vi lätt ta.
Japp nu över till hjälmen,din hjälm ser läcker ut o till det överkommliga priset så ser den ut som en värsting hjälm oxå.
Jag är själv sugen på den färgen som efterliknar min Arai hjälm.
Visst Arai hjälmen är inte nåt vidare gamal eller så men kvaliten
för det priset börjar man undra över eller bara jag som haft otur.
Båda ventilerna på visiret har lossnat,ventilen fram till luftintag har jag fått byta då den andra sprack i plasten.ventilerna uppe på hjälmen är där oxå en som inte funkar som den ska o det är ju bara tredje säsongen jag har krukan.Oki inget avsevärt fel o går o köra med men blev sugen på en ny hjälm ändå....lite pryl bög blir man ju när man har de där mc intresset.
Så jag ska göra som du sa,åka ner till Mitonga o fråga om de har en Nitro hjälm som man kan få prova en sväng med.
Mvh Peter R1 racer

Babbis ska ha laggt undan en Nitro800(samma som chrille har) till mig, så jag får väl åka ner o hämta den snart :D

Sitter perfekt på mitt hunve iaf! men jag har för mig att Arai satt som skit :o

Har aldrig provat en Nitro eller vet nåt om dem...

Men i senaste Performance Bikes tyckte man att:

De är inte bra som en Arai eller liknande men sen kostar dom ju inget heller jämfört med Arai så vad kan man förvänta sig... dock helt användbar!

hur är det med visir till Nitro hjälmarna?? är det svårt att få tag på dom och är det svårt att byta??

Inga problem med visir så länge man beställer från Mitonga, Nitro är ju inte ett märke som saluförs överallt.

Jag kan uppdatera lite efter att ha haft min 600 nu i lite drygt en säsong. Jag är fortfarande nöjd. De enda smolket i bägaren är att visirmekanismen gick sönder då hjälmen ramlade av hojen och landade med det öppna visiret före i asfalten och att det brusar lite väl mycket.

väldigt lätta att byta, inga lösa delar... har dock för mig att de e rätt dyra minns inte!

En bra detalj är att de inte spricker vid en marksyning.. jag landade med huvet före på asfalt efter en kortare flygtur visiret tog första smällen! blev så repigt att man inte såg igenom det, men höll gjorde det :tummenupp

Jag har också Nitro. En 800 tror jag den modellen heter. Finns en 1000 nu också som kostar ytterliggare en femhundring (ca 3000) men den har jag ingen koll på. 600 o 800 är i stort sett lika förutom att 800 har lite extra plast detaljer som gör att den ska se tuffare ut.

Jag är nöjd med hjälmen så här långt. Det är ingen Shoei det är det inte, men den fungerar alldeles utmärkt. Jag kan tycka det kommer in lite väl mkt luft under hakan, för där är den helt öppen. Passformen är helt okej o det finns ny inredning att köra för en spottstyver (i hjälmsammanhang).

Det är mkt finesserna som talar för Nitro tycker jag. Billiga o enkelt utbytbara visir. Utbytbar inredning (finns bara på dyrare modeller av Arai o Shoei som jag sett). Ingen snabbknäppning, tycker faktiskt det är bättre utan, hjälmen sitter på bättre då.

Enda smolket i bägaren som jag kan se det är att den väger en jäkla massa. Den är bra mkt tyngre än min 10 år gamla Shoei tex o det spelar väl en viss roll.

Gix skrev:
Har aldrig provat en Nitro eller vet nåt om dem...

Men i senaste Performance Bikes tyckte man att:

De är inte bra som en Arai eller liknande men sen kostar dom ju inget heller jämfört med Arai så vad kan man förvänta sig... dock helt användbar!

Av vilken anledning var den inte lika bra som en Arai? För att den inte kostar skjortan eller? Brukar vara det som är resonemanget att en bra hjälm måste kosta annars kan den ju inte vara bra alls...

nattvakten skrev:
hur är det med visir till Nitro hjälmarna?? är det svårt att få tag på dom och är det svårt att byta??

Enklare att byta än Shoei och BILLIGA, köp ett par stycken när du ändå köper hjälmen.

R1 racer skrev:
Hej!
Är det någon här på forumet som har hjälm av märket NITRO?.
Såg Mitonga racing saluför dessa hjälmar och Nitro N600V UNION
faller mig i smaken men vill först förhöra mej lite om vad ni som har hjälm av det märket tycker.
Mvh R1 racer

Har en N600V sitter mkt bra, provade 800 i samma stl. men den satt sämre :confused:

Tokig skrev:
Har bara Nolan N61 bajsskithjälm!!

Som sitter så jävla illa o flyttar sig när man kör fort!
Fattar inte hur en hjälm kan tappa formen så snabbt! (En månad)

1400 kronor skit!

Har med Nolan N61, Tycker inte den är SÅ kass men finns klart bättre hjälmar ;)

Min är ju nsätan helt ny, har kört max 10 mil med den och hittills funkar den bra :D Men kanske kommer....

Fick iallafall min för 1000kr exakt, för han i affären hade ingen prisuppgift på den :P

Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025