Min nya mätare

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Vad tycks? Den har riktigt schyst finish o allting verkar stabilt. Den är egentligen till Motocross, men funkar fint på Sporthoj oxå. Jag satte min magnet på bakre drevet och sen modulen på svingen.

Trailtech är det och kostar 895kr!

Bifogat

• trailtech.jpg
    trailtech.jpg
    104.1 KB · Visningar: 1,239
  • 2bikes.jpg
    2bikes.jpg
    94.3 KB · Visningar: 791
Swedie skrev:
Vad tycks? Den har riktigt schyst finish o allting verkar stabilt. Den är egentligen till Motocross, men funkar fint på Sporthoj oxå. Jag satte min magnet på bakre drevet och sen modulen på svingen.

snygg snygg! Härligt att sh är uppe igen, fasen! Har inte kunnat sova inatt :tungan Igår tröck man på sh.com genvägen för att gå in 100 gånger tror jag! :D snackar om att man är beroende! Men så äre, härligt härligt! Längtar efter tröjan och kortet! :)

Vad visar den förutom hastighet ? Den har ju 3 displayer. :va
Och iom att den egentligen är för motocross. Vad visar den för hastighetsintervaller ? Typ. till hur hög hastighet går den ?

:tummenupp

Visar:
- Aktuell hastighet (max 299km/H)
- Snitt hastighet (max 299km/H)
- Max hastighet (max 299km/H)
- Distans 0> 99999.99 km
- Trippmätare 1 & 2
- Resans tid
- Total tid
- Klocka 12 el. 24 timmars visning
- Lågt batteri på datorn
- Bakgrundsljus
- Vattentät
- Inkl. Hållare & hjulmagnet

motorcycle_kit_magnet.jpg

fast jag fattar iofs inte varför man vill byta ut org R1 instrument! dom är väl hur smutt som helst!!!! då är det jobbigare för oss med äldre hojar utan digital hastighetsmätare! jag vill iaf behålla varvräknaren! mest för att det är den enda fräna mätaren :yoparty

madmagnus skrev:
fast jag fattar iofs inte varför man vill byta ut org R1 instrument! dom är väl hur smutt som helst!!!! då är det jobbigare för oss med äldre hojar utan digital hastighetsmätare! jag vill iaf behålla varvräknaren! mest för att det är den enda fräna mätaren :yoparty

Beror kanske på hur hårt man klotade hojen !?!?!

förresten! det är ingen här som råkar ha ett mätarkit från en nyare fireblade till salu???? vill gärna köpa isåfall!

Swedie skrev:

Det är topeak som tillverkar den där till vanliga trampcyklar från början så går man till en vanlig cykelaffär och säger att man vill ha en "topeak panoram" så får man en för 649:- eller den trådlösa för 749:-

jao, Webspy vet att min instrumentpanel är riktigt körd. Varit i backen oftare än .. äh! Har varit i delar ofta och är just nu ihopsatt med glasfiberspackel, superlim och plasthölje. :tummenupp Sen har jag inga originalkåpor ändå. :p

Inväntar bara ett Derbi Senda lyse nu... nån som har ett? Fick tips tidigare om nån som kanske hade, men har inte fått svar än. Lalala

gixxermf skrev:
Det är topeak som tillverkar den där till vanliga trampcyklar från början så går man till en vanlig cykelaffär och säger att man vill ha en "topeak panoram" så får man en för 649:- eller den trådlösa för 749:-

Klå 0:- :p Jao! Men visa bild o grejer då så kan vi jämnföra??!?!

Swedie skrev:
jao, Webspy vet att min instrumentpanel är riktigt körd. Varit i backen oftare än .. äh! Har varit i delar ofta och är just nu ihopsatt med glasfiberspackel, superlim och plasthölje. :tummenupp Sen har jag inga originalkåpor ändå. :p

Inväntar bara ett Derbi Senda lyse nu... nån som har ett? Fick tips tidigare om nån som kanske hade, men har inte fått svar än. Lalala

Klå 0:- :p Jao! Men visa bild o grejer då så kan vi jämnföra??!?!

0:- blir ju tufft... den ser PRECIS likadan ut... det är topeak som tillverkar dom och så är det några mc- firmor som har hoppat på och sälja dom till motocross med mera...

Nyheter
Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna