Har du bytt luft i däcken någon gång?

Har du bytt luft i däcken som en dela av vårservicen

• Antal röstningar
    0

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Det pratas om det varje vår. Det är alltid någon som föreslår att luftbyte ingår i vårservicen. Har du gjort det??

Anonym poll så svara ärligt nu.

Kan verkligen luft prestera olika beroende på hur sunkig den är? Luften i däcket kan ju få en odör pga gummit... men vad mer? Kan det få en annorlunda densitet i med den nu dittlagda odören. Förändringen lär ju vara minimal.

Dock i avseende vad gäller bildning av "skit" ... så kan det väl vara pga det som man byter luft.

I övrigt svarade jag Nej på frågan.

Har hört det där med.... :kocko De e nåt jla April skämt som stod i Bike för ett par årsen, inget att tänka på, kör bara

eller så gör man som vissa andra galningar... Har luften i däcket i 25år och tappa det sen på flaska och sälj dyrt till vissa korkskallar.
F.ö. tror jag inte att det förändrar nåt på egenskaperna.

SV-RIDER skrev:
Japp jag gör det samtidigt som jag byter däck... :rolleyes:

Jag försökte spara den gamla luften när jag bytte däck förra gången, men det va ett helvete att få ner den i däcken igen då jag inte hade ngt bra att förvara den i, så jag fick lägga den på garage golvet. :huvet

Provade med helium. Märkte inte mycket på totalvikten. Men gyrokrafterna gav en viss possitiv skillnad. Kvickare när man flippar över. Rekomenderas starkt, priset till trots.

-PLM- skrev:
eller så gör man som vissa andra galningar... Har luften i däcket i 25år och tappa det sen på flaska och sälj dyrt till vissa korkskallar.
F.ö. tror jag inte att det förändrar nåt på egenskaperna.

Jag har en tub som innehåller luften som Ghostrider hade i däcken när han spelade in Ghostrider 1, nån som vill lägga ett bud på den?

Ja givetvis så byter man luften, det kostar iof extra eftersom jag alltid lämnar in min hoj varje vår för luftbyte, enligt instruktionsboken skall man använda orginalluft ifrån Nippon, detta innebär att hojen flygs till Japan och där utför ett proffisionellt team luftbyte under kontrollerade former, inget lämnas åt slumpen när det gäller min hoj.

/M.Ytoman

Däck räcker ju så kort tid, och iom att man byter luft när man byter däck borde det ju inte vara något som någon någonsin borde behöva bry sig om... eller??????
Mål 2004 - ca 4 bakdäck och 2 fram...

Har ej bytat luft, men däremot bött och butit...

UrbanTiger skrev:
En annan e ju seriös och kör med 100% kväve. I princip får man konstant ringtryck oberoende av däckstemp. Überpoosörviktigt när man cruicar på stan :yoparty
Bytar varje helg :fyllisar
Det gamla flyg-tricket! :tummenupp

Nyheter
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25