Skinnställ (Vars får man tag i liknande)

R1 Uffe

Trafiklärare Till Yrket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX750EF -84, GSXR 1100 -87 med Vance & Bröööl, GSXR 750 -96, R1 -99 Touring, Högruta & Handtagsvärmare, R1 -00 med Yoshi Tri-Oval
Nån som vet om det går att köpa replika ställ nånstans här på moder jord, behöver ju inte vara det på bilden

Bifogat

• 7702834fsxcdofxbc_ph.jpg
    7702834fsxcdofxbc_ph.jpg
    77.5 KB · Visningar: 457
Spyke har ju sina Roberts-replikaställ i Telefonicafärger och West GP-replika om man vill se ut som Capirossi eller Barros. Dainese hade ett Schwantz Lucky Strike för åtta år sen också.

Mattias skrev:
Spyke har ju sina Roberts-replikaställ i Telefonicafärger och West GP-replika om man vill se ut som Capirossi eller Barros. Dainese hade ett Schwantz Lucky Strike för åtta år sen också.

Tack för det Matte (Hur gick GP 500 förresten :D :tummenupp :öl )

Du kan också få det uppsytt åt dig - med valfri förebild. Jag har en polare som kör med ett Repsol-Honda-ställ som han låtit sy upp efter sina mått. Ställen görs av Gi-Moto, beställs på www.mitonga-racing.com och kostar inte stort mer än ett bra standardställ, dvs från runt 10 000 kr (kostnaden kan stiga betydligt beroende på detaljer so t ex skinnkvalitet. Känguruskinn kostar ca 6 000 kr extra). Jag har ingen personlig erfarenhet av ställen men de verkar hålla hög kvalitet.

Dögammal tråd men är det någon som vet fler ställen där man kan få ett ställ uppsytt ?
//J

Pratade med Vartex (www.vartex.se), importören av Spyke. Han berättade att spyke´s tävlingsavdelning figursyr upp ställ åt privatpersoner, däremot kunde det vara sisådär med leveranstider eftersom dom tar tävlingsförarna först i kön så att säga.

Pris: ca 100% extra, så med samma skinnkvalitet som 4-race = 26000 kronor.

//jaG

Casca skrev:
Dögammal tråd men är det någon som vet fler ställen där man kan få ett ställ uppsytt ?
//J

Casca skrev:
//J

En kompis till mig snackade med Halvarsson på mässan. Dom sa ngt om att dom syr till alla sina skinställ så dom passar som man vill. Samt att dom gör reperationer m.m. Vet inte så mycket mer om detta, men det kan vara värt o kolla!

//Peppe

Fan va roligt att se denna tråd igen, jag hade då glömt bort den

Bingo skrev:
Du kan också få det uppsytt åt dig - med valfri förebild. Jag har en polare som kör med ett Repsol-Honda-ställ som han låtit sy upp efter sina mått. Ställen görs av Gi-Moto, beställs på www.mitonga-racing.com och kostar inte stort mer än ett bra standardställ, dvs från runt 10 000 kr (kostnaden kan stiga betydligt beroende på detaljer so t ex skinnkvalitet. Känguruskinn kostar ca 6 000 kr extra). Jag har ingen personlig erfarenhet av ställen men de verkar hålla hög kvalitet.

Han som kör med Repsol stället, har han bara Repsol loggan på eller har han fler "reklam saker" på stället

Jag har en polare som har ett Scott Russell replika Dainese strl 56 om det kan vara intressant? Icke vurpat.

R1 Uffe skrev:
Nån som vet om det går att köpa replika ställ nånstans här på moder jord, behöver ju inte vara det på bilden
Hejsan Uffe du ska väl ställa undan hojen har hört rykten att du ska bli pappa
he he mvh Jonte

R1 Uffe skrev:
Han som kör med Repsol stället, har han bara Repsol loggan på eller har han fler "reklam saker" på stället
Han har massor av "reklamlappar" på stället.

PeppeBus skrev:
En kompis till mig snackade med Halvarsson på mässan. Dom sa ngt om att dom syr till alla sina skinställ så dom passar som man vill. Samt att dom gör reperationer m.m. Vet inte så mycket mer om detta, men det kan vara värt o kolla!

//Peppe

R1 Uffe Kolla med Stavgren här på forumet om detta... han skickade in sitt Spykeställ till dem, när han hade highsidat på Gelleråsen, jag har sett stället i verkligheten efteråt o det syns inte att det är lagat, se ut som nytt! :tummenupp

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8