Beställa från tyskland.

Geten

"JesperN"
Gick med
8 Feb 2004
Hoj
Triumph
Håller på att beställa lite grejer från Louis.de webbshop och har nu klickat mig fram till kassan där det stod:

"Per Vorkasse

Sie erhalten von uns in Kürze eine Nachricht mit genauen Angaben über den Gesamtbetrag Ihrer Bestellung inkl. Versand- und Verpackungskosten. Bitte überweisen Sie erst dann diesen Gesamtbetrag auf eines unserer Konten. Ihre Bestellung wird nach Eingang des Betrages sofort versandfertig gemacht und an Sie verschickt.

Anfallende Bankgebühren (10-20 ?) werden von uns nicht getragen. Bitte beachten Sie diesbezüglich bei der Überweisung, das entsprechende Feld für anfallende Bankgebühren zu Ihren Lasten auszufüllen.

Bitte beachten Sie ausserdem, dass sich die Lieferzeit bei Vorkasse aus organisatorischen Gründen auf 10-14 Tage verlängert."

Min tyska är inte den bästa så jag undrar om detta betyder att det är postförskott, eller vad betyder det annars.

/Jesper

JesperN skrev:
Håller på att beställa lite grejer från Louis.de webbshop och har nu klickat mig fram till kassan där det stod:

"Per Vorkasse

Sie erhalten von uns in Kürze eine Nachricht mit genauen Angaben über den Gesamtbetrag Ihrer Bestellung inkl. Versand- und Verpackungskosten. Bitte überweisen Sie erst dann diesen Gesamtbetrag auf eines unserer Konten. Ihre Bestellung wird nach Eingang des Betrages sofort versandfertig gemacht und an Sie verschickt.

Anfallende Bankgebühren (10-20 ?) werden von uns nicht getragen. Bitte beachten Sie diesbezüglich bei der Überweisung, das entsprechende Feld für anfallende Bankgebühren zu Ihren Lasten auszufüllen.

Bitte beachten Sie ausserdem, dass sich die Lieferzeit bei Vorkasse aus organisatorischen Gründen auf 10-14 Tage verlängert."

Min tyska är inte den bästa så jag undrar om detta betyder att det är postförskott, eller vad betyder det annars.

/Jesper

kolla på www.mcdepan.se

de e återförsäljare för Louis.de

inte mkt dyrare(fast enklare vid reklamationer mm )

Men de har en väldigt lååååång leveranstid, kollade precis touringbutiken, de har de mesta jag behöver men hur lång leveranstid är där?

JesperN skrev:

"Per Vorkasse

Förbetalning

Sie erhalten von uns in Kürze eine Nachricht mit genauen Angaben über den
Gesamtbetrag Ihrer Bestellung inkl. Versand- und Verpackungskosten.

Ni får snart en medelande från oss med det exakta beloppet,för eran beställning inklusive packnings och fraktkostnader.

Bitte überweisen Sie erst dann diesen Gesamtbetrag auf eines unserer Konten.

Betala sedan in totalbeloppet till ett av våra konton.

Ihre Bestellung wird nach Eingang des Betrages sofort versandfertig gemacht und an Sie verschickt.

Så snart ni betalat in så färdigställer och skickar vi eran order.

Vi står inte för div bank kostnder för pengaöverföringen,tänk på detta när ni sätter in pengar.Glöm inte att fylla i detta fält vid betalning.

Tänk på att(obs) pga organiatoriska grunder är leveranstiden på
"förbetalning" 10-14 dagar LÄNGRE.

/Jesper

Vorkasse är betala först få sen,vanligt i tyskland när företaget tycker att dom tar en risk ,tex att skicka varor till utlandet.

Farbron

JesperN skrev:
Men de har en väldigt lååååång leveranstid, kollade precis touringbutiken, de har de mesta jag behöver men hur lång leveranstid är där?
Har de inte hemma på hyllan så räkna inte med att få det inom 4 veckor om du alls får det.

Vet det inte var det du frågade om men kan bara rekommendera Louis.
Var i Tyskland måndag och tisdag denna veckan. var först på en liten louis affär som ligger precis brevid deras central lager så dem har allt inne. Sen åkte vi till En GIGA store som dem kallas (också louis) dem har det mesta och är mycket kundvänliga och har inga problem med att prata engelska vilket inte är det vanligaste i Tyskland. Köpte lite blandat där ifrån och priset var det inte heller något fel på.

lousi.de

Hej,

det betyder at du skal overföre pengarna till deras konto, det är enklast och hurtigst om du betalla med visa eller mastercard!

JesperN skrev:

"Per Vorkasse

/Jesper

Altavista babelfish översätter så här, men det är ordagrant , men du hajar säkert ändå.......By vorkasse They receive inclusive dispatch and packing costs shortly from us a message with exact data concerning the total amount of your order. Please you transfer only then this total amount to one of our accounts. Their order is immediately made ready for dispatch after receipt of the amount and sent away to you. Resulting bank charges (10-20?) by us are not carried. Please you consider in this connection during the transfer to fill out the appropriate field for resulting bank charges to your loads. Please you note in addition that the delivery time verlaengert." itself with vorkasse for organizational reasons on 10-14 days;

Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka