sgtpepper
Delivering excellence since 1974
Jag funderar på att byta min KLR mot en lättare och kvickare offroadhoj nu till våren och har ett par frågor. De hojar jag funderar på är antingen en Honda XR650, en KTM 625 SXC eller möjligtvis en KTM 640 LC4.
Det jag behöver är en hoj som dels funkar för pendling i och utanför stan, är slitstark och inte kräver konstant service och som kan frakta en fullvuxen viking
)) någorlunda bekvämt men som ändå är hyffsat duglig på grusvägarna och traktorstigarna.
XR650:n verkar trevlig, är lätt och har gott om effekt, men hur funkar den som pendlingshoj (inne i stan och kanske 2-3 mil på landsvägar)? Hur långa serviceintervaller är det på en XR650?
KTM 625SXC:n verkar också trevlig, den är lätt men har en effekt på endast 32,6 hk, stämmer det eller är den strypt?
KTM 640 LC4:an verkar vara en kalashoj som funkar hyffsat för pendling, men den väger å andra sidan nästan lika mycket som min KLR (nja, kanske inte riktigt men ändå..), hur funkar den i skogen, sandtaget och på grusvägarna?
Hjälp mig att välja, jag förstår att man inte kan få allt, men vilken hoj ger den bästa kompromissen mellan offroadkörning, pendling och långa serviceintervaller? Finns det någon annan hoj som kan vara värd att kika på också, CCM t.ex?
Egentligen trivs jag bra med KLR:en, den är skitbra som pendlingshoj, men det är bra jävla svettigt att leka med den i Pålamalms grustag (iofs bra träning)
.
Det jag behöver är en hoj som dels funkar för pendling i och utanför stan, är slitstark och inte kräver konstant service och som kan frakta en fullvuxen viking

XR650:n verkar trevlig, är lätt och har gott om effekt, men hur funkar den som pendlingshoj (inne i stan och kanske 2-3 mil på landsvägar)? Hur långa serviceintervaller är det på en XR650?
KTM 625SXC:n verkar också trevlig, den är lätt men har en effekt på endast 32,6 hk, stämmer det eller är den strypt?
KTM 640 LC4:an verkar vara en kalashoj som funkar hyffsat för pendling, men den väger å andra sidan nästan lika mycket som min KLR (nja, kanske inte riktigt men ändå..), hur funkar den i skogen, sandtaget och på grusvägarna?
Hjälp mig att välja, jag förstår att man inte kan få allt, men vilken hoj ger den bästa kompromissen mellan offroadkörning, pendling och långa serviceintervaller? Finns det någon annan hoj som kan vara värd att kika på också, CCM t.ex?
Egentligen trivs jag bra med KLR:en, den är skitbra som pendlingshoj, men det är bra jävla svettigt att leka med den i Pålamalms grustag (iofs bra träning)

Last edited: