Krachpuckar till Husa

tellskog

Ny medlem
Gick med
22 Mar 2004
Hoj
Husaberg FS650, Aprilia RS250, Fiddy Motard
Ja som tråden lyder, vart hittar man det eller får man tillverka egna? I så fall är det någon som har skiss mått mm för egentillverkning, bilder?
Tacksam för svar
Henke

tellskog skrev:
Ja som tråden lyder, vart hittar man det eller får man tillverka egna? I så fall är det någon som har skiss mått mm för egentillverkning, bilder?
Tacksam för svar
Henke

Om du väntar kan jag fixa puckar till både fram och bakfälg till en husa!
Tillverkning står för dörren!

Leta reda på billigaste skitskateboarden du hittar (typ rusta, jula eller ngt). Plocka bort däcken. Köp en gängad stång och lite brickor å skit. Skänk bort skateboarden utan hjul till någon liten stackare. Montera på hjulen på din husa och vipps så e det klart.

- Johan

Köp en billig skit-skateboard på en leksaksaffär, ta hjulen, lite gängadstång & några muttrar. Funkar kanon! :tummenupp

edit: inte snabb nog, som vanligt

Kolla efter en billig skräp-skateboard på någon affär och ta hjulen från denna. Köp sedan en gängad stång och någon mutter så är problemet löst...

// F-n, det hann visst två före.. :) :) :)

Ja fan va smart ! Får genast åka o handla en skateboard.
Kanske en dum fråga men vilka är dom utsatta ställena förutom svingen? Alltså vart ska jag sätta dom?
Henke

tellskog skrev:
Kanske en dum fråga men vilka är dom utsatta ställena förutom svingen? Alltså vart ska jag sätta dom?
Henke

Fäst dem i hjulaxlarna och om du vill under fotpinnarna.

//@

Blade skrev:
Om du väntar kan jag fixa puckar till både fram och bakfälg till en husa!
Tillverkning står för dörren!

Hur mkt ska du ha för en uppsättning? Och vad är det jag får?

//@

d1ce skrev:
Fäst dem i hjulaxlarna och om du vill under fotpinnarna.

//@

Ursäkta men vad fan ska man sätta dom under fotpinnarna för? Dom sitter nog lågt och skrapar i för tidigt utan att man monterar något under dom.

Fotpinnar är som knäpuckar, förslitningsvara.

/HW

HW skrev:
Ursäkta men vad fan ska man sätta dom under fotpinnarna för? Dom sitter nog lågt och skrapar i för tidigt utan att man monterar något under dom.

Fotpinnar är som knäpuckar, förslitningsvara.

/HW

Var det inte fästet till fotpinnarna som gjorde väldigt fina fåror i asfalten om man drog i backen? Hade för mig det...

//@

d1ce skrev:
Var det inte fästet till fotpinnarna som gjorde väldigt fina fåror i asfalten om man drog i backen? Hade för mig det...

//@
Du har så rätt så...

tellskog skrev:
Henke
Krashpuckar i hjulaxlarna, och slangklämma med slang om om ljuddämparen om du e rädd om den. Sedan har du handguards med metallinlägg så klarar sig bågen bra vid ev. vurpa.. lite plast ibak bara som brukar få sig en törn...

mr_rockster skrev:
Krashpuckar i hjulaxlarna

Axlarna är ju ihåliga, men på vänster sida i fram sitter det en täckande "mutter". Borrar jag bara hål i den eller hur bär jag mig åt?

//@

japp :tummenupp

edit: ...och vill man inte det borde det ju gå lika bra att byta till en som inte är täckande :va

Chris Husky skrev:
japp :tummenupp

edit: ...och vill man inte det borde det ju gå lika bra att byta till en som inte är täckande :va

Det blir borrmaskinen... :)

//@

edit: Tack! :tummenupp

Last edited:
d1ce skrev:
Axlarna är ju ihåliga, men på vänster sida i fram sitter det en täckande "mutter". Borrar jag bara hål i den eller hur bär jag mig åt?

//@

Dubbelhäftande tape? :D

Jag tror muttern kostar 28:- så du kan borra i den med gott samvete!

/HW

Billiga skräp skateboardar finns hos TOYS "R" US 90kr med hjul i blått rött eller svart så det matchar... :D

Vill tacka för alla tips.
Köpte mig en skateboard på BR för 99:- i förmiddags och en M10 gängstång på OBS för 17:-. Så nu sitter det blåa fina krachpuckar/hjul på min Husa.
:tummenupp

*/ ?>
Nyheter
Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot De flesta nav...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing