vad har ni som kör motard på er?

Valpen

Älska dig själv när ingen annan gör det
Gick med
17 Jan 2005
Hoj
Kawasaki ZX6R såld...husaberg super motard såld..Fiddy Ten7, Honda CBR 600fs
Hej,
Jag har precis skaffat mig en Husaberg supermotard och sitter och funderar på vilka kläder man skall inhandla. Klart jag kan tuffa runt i sporthoj stället med rygg puckel men det hade varit gott med något smidigare. någon som kan ge mig lite tips? :)

Valpen skrev:
2140001 Hej,
Jag har precis skaffat mig en Husaberg supermotard och sitter och funderar på vilka kläder man skall inhandla. Klart jag kan tuffa runt i sporthoj stället med rygg puckel men det hade varit gott med något smidigare. någon som kan ge mig lite tips? :)

Det finns speciella motardskinnställ. kolla runt hos någon handlare som säljer alpinestars eller kanske arlen-ness. Dom borde ha åtminstonde ett hemma.
Dom har en annan förböjning och brukar vara lite mer lättare att röra iallafall benen i. :tummenupp

Red skrev:
2140005 Det finns speciella motardskinnställ. kolla runt hos någon handlare som säljer alpinestars eller kanske arlen-ness. Dom borde ha åtminstonde ett hemma.
Dom har en annan förböjning och brukar vara lite mer lättare att röra iallafall benen i. :tummenupp

Man tackar för infon... :)

Stringkallingar och rosa slips med guldklämma där det står: "Jag är en motardbög!"

;)

Vantskruv skrev:
2140165 Stringkallingar och rosa slips med guldklämma där det står: "Jag är en motardbög!"

;)

:rofl Ja det borde verkligen vissa av motardåkarna jag känner åka i!

Vantskruv skrev:
2140165 Stringkallingar och rosa slips med guldklämma där det står: "Jag är en motardbög!"

;)

:fatta!

Nu när vantskruv är knockad och vi slipper spydiga komentarer så kan jag berätta vad jag har. :tungan :)

Motardställ (Dainese SM-CRS om jag minns rätt). Det är alltså gjort för den mer upprätta sittställningen man har på en motard.
Alpinestars GP-Plus handskar.
Aplinestars SMX-Plus Stövlar. Funderade på riktiga crosstövlar men man vill ju även kunna gå en liten sväng om man stannar någonstans.
Fox hjälm (modell cross, men vet inte vad den heter)
Ryggskydd och gogglar förståss men det känns mindre relevant vad det är för något.

Jag har cross-ställ för överkroppen (Dainese)
Sedan kör jag med Berik skinnbrallor, allt annat nödvändigt och en BANDIT mattsvart hjälm så klart :tummenupp

Valpen skrev:
2140001 Hej,
berik skinn
oxtar stövlar (SM)
BS handskar
shoei hjälm
halvarsson ryggskydd
t-shirt varierar
goggles scott
glömt något?

ozto skrev:
2140273 :rofl Ja det borde verkligen vissa av motardåkarna jag känner åka i!

någon speciell du tänker på.....typ MR magoo kanske...han har tydligen vurpat IGEN...taro vi kan kalla han vurpan hädanefter...ska ringa zeke de la wolf sen å kolla hur det igentligen gick till....hehe

*DRICKER ÖL*

Billigaste skinnstället jag hitta... Held-brallor som har lite mindre sporthojböjning på knäna, men kardborre ifall man vill ha puckar. Nån skinjacka med skydd där det behövs.
Typ två delat skinställ helt enkelt!

Har funderat på crosshjälm, men det verkar så bökigt med gogels och sånt (kör oftast med glasögon) Det känns som det blir blåsigare om man behöver köra lite motorväg ibland. Vanliga MC-stövlar. Kanske blir crosstövlar, mend om är så jäkla hårda som man knappt kan röra sig...

Str Lindstrands jacka (axel o armbågsskydd)
Str Lindstrands byxor (höft och knäskydd)

Under jackan en ryggplata.
Sen det vanliga.

Handskar
Stövlar
Hjälm

Se till att ha ryggskydd inbyggt eller ryggplatta.
Den dagen du slår över är du glad :tungan

*/ ?>
Nyheter
Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Back