Husahjälp 3

walste

Nu med Titan i kroppen
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
Mmm....
Då behöver man lite hjälp igen då.
Efter att ha bytt vippor, plockat bort startmotorn (fungerade inte)
bytt stift och släng i ny soppa så startade min husa på andra kicken :tummenupp
MEN....nu är den precis som förut igen snudd på omöjlig att få igång måste kicka som en idiot innan den till slut hoppar igång och går då riktigt bra.

Jag bytte till 45 lågfartsmunstycke förra året för att den dog ibland vid rödlysen, kan den bli mer svårstartad med 45 istället för orginal 40 eller kan jag utesluta det?
Det har ingen betydelse om den är varm eller kall heller den är lika trög ändå.

JA ventilerna är justerade!!!

Jag behöver HJÄLP för den är ju så kul när den verkligen är igång men man lessnar ju snart på skiten om den är så här svårstartad.

Jag bestyckade ner min på lågfarten och nu startar den lättare. Har du ställt blandskruven rätt enligt metoden som beskrivs i handboken?

45 låter väldig stort...
jag ska byta från 40 till 38 innan helgen i testningssyfte. Även laborera lite med nålmunstycke.

Supermoto skrev:
45 låter väldig stort...
jag ska byta från 40 till 38 innan helgen i testningssyfte. Även laborera lite med nålmunstycke.

Ja det kanske det är också...men mitt problem med att den dog vid vartannat rödlyse försvann iaf.

Så de nblir alltså mer svårstartad för att jag har 45 då :confused:

hp skrev:
Jag bestyckade ner min på lågfarten och nu startar den lättare. Har du ställt blandskruven rätt enligt metoden som beskrivs i handboken?

jag har försökt att ställa skruven som det beskrivs i boken
men jag tycker inte att det händer nått överhuvudtaget när jag skruvar på den :rolleyes:

walste skrev:
jag har försökt att ställa skruven som det beskrivs i boken
men jag tycker inte att det händer nått överhuvudtaget när jag skruvar på den :rolleyes:
Så var min med innan jag bestyckade om. Det gick inte ens att justera med blandskruven. När jag gick ner från 40 till 35 fungerade justeringen och den startar lättare när den är varm. Min hängde även kvar lite på gasen när man släppte rullen och även detta problem försvann efter ombestyckningen.

hp skrev:
Så var min med innan jag bestyckade om. Det gick inte ens att justera med blandskruven. När jag gick ner från 40 till 35 fungerade justeringen och den startar lättare när den är varm. Min hängde även kvar lite på gasen när man släppte rullen och även detta problem försvann efter ombestyckningen.

Ahh...ok då ska jag genast beställa lite munstycken :tummenupp

johngbg skrev:
Var handlar man munstycken förresten?*rodnar*
Bor i Gbg, Fastbike kanske?

//John
Och jag handlar från M&F i Laxå. Har dem oxå dagen efter med posten. Fastbike borde funka om du vill tala med nån öga mot öga.

Och jag har handlat av både M&F och Karlströms och fått delarna dagen efter :)

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph