Bikerbitch
Stolt mamma
Ska tvätta av kedjan. Vad är bäst att använda, funkar flygfotogen?
Efteråt är det bara spraya på kedjespray?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Bikerbitch skrev:Ska tvätta av kedjan. Vad är bäst att använda, funkar flygfotogen?
TwinSucker skrev:Fotogen+tandborste, torka av med trasa avsluta middagen med lite Kedjevax/olja och du har en prima skinka yupp yupp![]()
Hmm, har svårt att tänka mig det men jag blev osäker ändåIngel skrev:Tandborste skadar o-ringarna har jag inbillat mig?
TwinSucker skrev:Hmm, har svårt att tänka mig det men jag blev osäker ändå![]()
Nån som vet![]()
I know...used it tooSnake skrev:Finns kedjerengöring att köpa i sprayburkform. Ganska dyrt men vaffan, man kan ju lägga tusentals kronor på annat skit till hojjen så det får man unna den. Brukar göra det några gånger per säsong och kedjan är som ny fortfarande efter två år. (Sa dom efter senaste servicen ...) Komme rinte ihåg märket men det är väl bara att fråga hos närmsta handlare. Viktigt att vaxa eller smörja efteråt dock.
![]()
philsson skrev:har du STD kedja vilket jag inte tror så kan du tvätta med vadsomhällst men har du orings ska du akta dig för att torka ur oringarna!. fotogenolja har jag hört ska vara nåt av de mest "gynsamma". Sen vet jag inte hur du ska göra för att smörja upp oringarna för lite stryk tar dem väl alltid när du tvättar. Spruta på runt oringarna med fett.. men det är svårt att få det att tränga igenomDu kan inte bara feta ner kedjan?. alltså spruta bort skiten med fettet?. eller klibbar de kanske bara ihop.
TwinSucker skrev:I know...used it too![]()
Men min förvirring rådde över hurvida tandborsten förstör o-ringarna![]()
Jaja, skit samma...jag ska låta BB´s tråd vara![]()
Tandborstar är ok (mjuk plast) men stålborstar är inte det. Stålborstar är dock väldigt bra att rengöra icke o-ringskedjor med och det kanske är det hon har då det är en racerhoj.Ingel skrev:Tandborste skadar o-ringarna har jag inbillat mig? jag tar en trasa istället
No ProbsSnake skrev:Sorry, såg inte att det var din fråga... Jag har använt tandborste och min verkar inte ha tagit nån skada men det får väl stå för mig...
TackarNeutral skrev:Tandborstar är ok
Ingel skrev:Tandborste skadar o-ringarna har jag inbillat mig? jag tar en trasa istället
Själv tvättar jag kedjan i diesel och torkar den noga.sedan smörjer jag med en tjock växellåds olja sae 80 som får dra in en stund.Bikerbitch skrev:Ska tvätta av kedjan. Vad är bäst att använda, funkar flygfotogen?
![]() |
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!
Svara på några enkla frågor... |
Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc
Yamaha Motor har vunnit en ... |
|
![]() |
Vinnarhjälmen utlämnad
Robin Axelsson lämnar över ... |
![]() |
Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten
Yamaha Motor Europa NV fil ... |