2183096 Jag vet inte hur er EU-uppkörning går till men här kör de i en gokarthall. Så att 125-uppkörningen (som är samma som för tung mc) är fan inte lätt om man jämför. Du måste tänka på fan så in i helvete mycket i trafiken och jag tror inte du vet hälften av alla pettitesser. Men iof så kör du väl upp med körskola i så fall och då brukar uppkörningsgubbarna vara lite snällare ( cp jag vet

)
Men du kan ju börja med 5 och om du/de märker att du behöver mer träning så är det ju bara att fortsätta, eller?
Jag hade bara 30 moppe innan 125an och jag har övningskört över 200 mil nu sen i höstas, det är nu den sista månaden som jag kan faktiskt säga att jag kan köra som vägverket vill. Så det är inte bara att sätta sig på hojen och tro att du kan få körkort. För köra kan du säkert men det gäller som sagt att göra allt så jävla perfekt.
På uppkörningen får du först göra säkerhetskontroll på hojen, sedan köra konbana i slirläge (så sakta som möjligt) sen får du köra en bana där du ska ligga i 50. Efter det ska du bromsa från 70 och 90 till 0. Om du klarar det får du åka ut i trafiken. Jag fick åka både i stan, grusväg, 90 väg och i tätt bostadsområde. (kör
mega sakta på såna ställen, en anliedning till att jag blev kuggad)